پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
پرسش و پاسخ -سوالات مربوط به :اسکنر ثبت اثر انگشت
در این قسمت هر سئوالی راجع به نحوه کار با اسکنر اثر انگشت دارید ، بپرسید .

  امیر
سلام جناب عظیمیان.نظر جنابعالی در خصوص اعلام مغایرت اثر انگشت با اثر انگشت فعلی چیست باعلم بر اینکه خودزننده اثر انگشت اولی نیز خود مراجعه کننده فعلیست

  بنجاق :
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱:۰۹ عصر

  مسعود
باسلام .فردی که در اثر سکته مغزی کرده و ضریب هوشی پائینی داره و اراده ای از خود نداره و قادر به تکلم هم نیست ایا کسی میتواند بدون حضور نماینده قانون دستش را برای معامله در قولنامه اثر انگشت بگیره .ممنون از شما

  بنجاق : سلام و عرض ادب - تشخیص اینکه فرد مورد نظر اهلیت لازم برای انجام معامله را دارد با سردفتر است ! طبیعی است چنانچه در این کار اهمال کند و عدم اهلیت شخص ثابت شود ، مسئول جبران خسارات وارده و جوابگویی به اشخاص خواهد بود و باید مجازات مربوطه را نیز تحمل کند - ارادتمند : جمشیدی
پنج شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ عصر

  همکار
با سلام و ارادت خدمت همکار عزیز دوباره اثر انگشت جای دیگری در دفاتر اغاز گشته ایا راهکاری اساسی و غیر قابل نفوذی در دست دارید یا کماکان دوستان ادامه به کار می دهند و هم نطاره گر سند سفید باشیم با تشکر فراوان

  بنجاق : با عرض سلام و ادب - با شروع به کار اسکنر اثر انگشت در دفترخانه ، متاسفانه اخباری از رفتارهای متفاوت بعضی از همکاران به گوش می رسد - آن مقدار از این اطلاعات که موثق و دقیق بوده است ، مورد رسیدگی قرار گرفته و باب آن مسدود شده است - چنانچه شما نیز اطلاع دقیقی از موارد مورد اشاره دارید ، همینجا منعکس فرمایید تا پیگیری شود - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲:۲۸ عصر

  محمد فاضلی
باعرض سلام.وخسته نباشید .برادرم پس ازیک سال از فوت پدرم که سال 93اتفاق اتفاق افتاده است.و پدرم هیچ گونه سواد نوشتن و خواندن نداشته است.یک سند عادی دستنویس بدون امضا شاهدی هویدا کرده است و ادعا به خرید دودانگ از مغازه ی ارثه پدرم را دارد .مغازه دارای سند شش دانگ بنام پدرم میباشد .آیا ادعای آن قابل اثبات است .اگر نیست طبق کدام ماده

  بنجاق : سلام و عرض ادب و خیر مقدم - موضوع سئوال در صلاحیت مرجع قضایی است و تشخیص صحت ادعای برادرتان برای قاضی و کارشناس و خبره ، در طی مراحل رسیدگی کار دشواری نیست - چنانچه یقین دارید سند ارائه شده منتسب به پدرتان نیست ، اعتراض کنید و اجازه دهید سیستم قضایی کشور به موضوع رسیدگی کند - ماده خاصی در این مورد موجود نیست - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۸:۴۹ عصر

  فاطمه
سلام خسته نباشید میخواستم سوال کنم که میتوان نرم افزاری روی گوشی نصب کنند و از کسی که دچار اختلال حواس میباشد اثر انگشت بگیرند؟

  بنجاق : سلام و عرض ادب - اسکنر اثر انگشت به عنوان یک دیوایس شناخته شده برای سامانه ی ثبت الکترونیک اسناد ، همان است که در دفترخانه وجود دارد و آنرا با استفاده از میان افزاری به سامانه معرفی کرده اند - در نتیجه شما می توانید با هر وسیله ای اثر انگشت الکترونیک از اشخاص بگیرید ، لکن نمی توانید این اثر انگشت را به سامانه منتقل کنید - توجه داشته باشید صرفنظر از نیت خیر شما که فرد بیماری مورد نظرتان است ، آیا نمی شود از این طریق کارهای دیگر هم انجام داد ؟ ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۳:۵۲ عصر

  فرهاد
با سلام خدمت شما همکار عزیز و پاسخی که در سایت اعلام نموده اید . مشخص هستند جناب جمشیدی استعلام از اداره ثبت شهرستان رشت نمونه بارزی خواهد بود مصداق بارز آن تنظیم سند در بنچاق قدیمی و درج تاریخ سال 94 بر روی اسناد که سردفتر ان تعلیق خورده بود / بعضی از دفاتر لاهیجان و آستانه اشرفیه گوراب زرمیخ حوزه ثبتی صومعه سرا ؛و شهرستان رشت

  بنجاق : سلام و عرض ادب - دقیقا متوجه منظور شما از نوشته اتان نشدم - در صورت امکان در وقت اداری با تلفن 02122098739 تماس بگیرید - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱:۰۸ عصر

  فرهاد
بسمع تعالی : همکار عزیز و ارجمند جناب آقای جمشیدی با سلام و ارادت خدمت شما متاسفانه در استان گیلان بسیاری از دفاتر اسناد رسمی با ذخیره اسکن اثر انگشت در جایی و ذخیره آن در سیستم ثبت آنی اسناد را تنظیم ( که معمولا در نمایشگاه های خودرو در غیر ساعت اداری ) و تایید نهایی سند مینمایند و این امر باعث خدشه و حق اجهاف در دفاتر دیگر و حس بی اعتمادی به دیگر دفاتر میباشد .بسیاری از همکارنماها با تنظیم اسناد به اصلاح باز سعی در اخذ مبلغ هزینه سند در جیبشان و عدم پرداخت حقوق دولتی اعتبار و حیثیت همکاران را زیر سوال میبرند اما از مسئولین سازمان و بازرسین محترم پیگیری مکرری صورت نمیگیرد و این امر باعث تاثر و بی انگیزی و درگیری با اراب رجوع مینمایند خواهشمند است به عنوان فردی مسئول پیگیری اساسی و رایزنی با روسای کانون سردفتران و مسئولین سازمان ثبت اقدامات لازمه را به عمل آورید//

  بنجاق : سلام و عرض ادب - انشاءالله با تغییراتی که صورت گرفته و به زودی اعلام خواهم کرد ، دیگر این امکان وجود نخواهد داشت !!! ضمن اینکه یک نمونه از این دفاتر را معرفی نمایید تا با روش کار ایشان آشنا شویم - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱:۴۹ عصر

  حمید علمی
خداقوت. آیا امکان ذخیره اثر انگشت (به هر طریقی) و استفاده از آن در اسناد بعدی برای همان شخص اصیل وجود دارد؟

  بنجاق : سلام و عرض ادب - شما می توانید آثار انگشت هر فرد را با استفاده از نرم افزارهای مختلف ذخیره نمایید ! لکن خوراندن این اطلاعات به سامانه الکترونیک ثبت اسناد ( ثبت آنی ) به راحتی امکان پذیر نیست - البته در عالم الکترونیک هیچ چیزی غیر ممکن نیست ! ولی مسئولین سامانه در صدد آن هستند که راه های ورود اطلاعات به سیستم را تا آنجا که ممکن است مسدود کنند - تا این لحظه در این مورد گزارشی نرسیده است - چنانچه به موردی برخوردید و یا اطلاعی حاصل شد با تلفن دفتر 555 تهران تماس بگیرید - ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۸:۵۵ صبح

  265
سلام خدمت استاد گرامی از خدمت شما سوال و تقاضای راهنمایی دارم در صورتیکه اسکنر اثر انگشت هیچکدام از انگشتان امضا کننده سند را ثبت نکند تکلیف چیست؟ این مشکل از دیروز با دو مرحله ای شدن اخذ اثر انگشت ایجاد شده، پیام ثبت مرحله اول داده می شود ولی در مرحله دوم عدم تطبیق آثار انگشت داده می شود، و این موضوع در خصوص تمامی انگشتان صدق میکنه، از راهنمایی شما سپاسگزارم

  بنجاق : سلام و عرض ادب - حق با شماست - این پیام دیده می شود لکن مانع از ثبت اثر انگشت نیست ! پیام مزبور فقط جنبه ی اعلامی دارد و سردفتر می تواند علیرغم مغایرت ، اثر انگشت را ثبت نماید . ولی بدانید که این اتفاق - یعنی پیام دادن به سردفتر - در سامانه ثبت می شود و چنانچه واقعا مغایرتی وجود داشته باشد ، مسئولیتش با سردفتر خواهد بود - ارادتمند : جمشیدی
پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲:۱۶ عصر

  325 مرودشت
عرض سلام و ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار:جناب آقای جمشیدی بعد از تطابق آثار انگشت چنانچه شخص الف اثر انگشت خود را به اشتباه یا با سوءنیت برای کد ملی 1111111111 که متعلق به شخص ب می باشد ثبت کند سپس در سند دیگر متعلق به خود، اثر انگشت بگذارد آیا سامانه پیغام(اثر انگشت اخذ شده متعلق به کدملی 1111111111 می باشد) می دهد؟ در این صورت مطمینا برای اسناد تنظیمی شخص الف و ب مشکل پیش می آید.با تشکر.

  بنجاق : سلام و عرض ادب - خیر ، چنین پیغامی نمی دهد بلکه اثر انگشت را با کد ملی که برای آن اختصاص داده اید تطابق می دهد - یعنی می گوید این اثر انگشت با سابقه ای که در بانک برای آن کد ملی ذخیره شده است تطابق دارد یا خیر - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ عصر

  علی محمد مقدم پور
سلام- بنده برای گرفتن اثرانگشت دنبال راهنمایی بودم برای درخواست ویزای کانادا که متوجه سایت جنابعالی شدم و ظاهرا از 15 دی ماه امسال ثبت اثر انگشت برای کارهایی در دفاتر ثبت اسناد پایلوت شده. به هر حال، ممنون از اطاع رسانی شما. و اما آیا برای گرفتن اثر انگشتان محل هایی به غیر از دفاتر می توان اقدام نمود؟ برای منظور بنده یعنی آپلود برای فرم تقاضای ویزای کانادا؟ ممنونم.

  بنجاق : سلام و عرض ادب - سیستم ثبت الکترونیک اسناد موسوم به ثبت آنی یک سیستم بسته است بین دفاتر اسناد رسمی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - در نتیجه از آن نمی توان برای مصارف دیگر استفاده کرد - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۸:۱۴ عصر

  محمد رضایی
سلام برای تهیه اسکنر اثر انگشت در اینترنت سرچ زدم این سایت banksupply.ir را آورد که کارش معرفی تجهیزات بانکی است.مدل های زیادی داره با قیمت های از 100 تا 500 هزار.میشه راهنمایی کنید کدوم مدل و تهیه کنم؟ممنون

  بنجاق : سلام و عرض ادب - گر چه در حال حاضر تمام کشور به اسکنر اثر انگشت مجهز شده اند ، لکن باید بدانید که فقط اسکنرهایی که از طریق سازمان ثبت معرفی شده اند ، قابل استفاده می باشند و مارک های دیگر ولو بهتر هم باشند ، در دفاتر اسناد رسمی کارایی ندارند - مدل های فوترونیک ، ویردی و سوپریما که انواع ساده و کارتخوان دار هستند ، می توانید تهیه کنید - ارادتمند : جمشیدی
پنج شنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۶:۳۹ عصر

  مهدي
باسلام استاد ارجمند جناب جمشيدي از چه تاريخي ثبت اثر انگشت الزامي است براي دفاتر شهر تهران - باتشكر

  بنجاق : با عرض سلام - از تاریخ 94/10/15
يک شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ عصر

  منصور دفتریار
با سلام و ارادت در مورد اتباع خارجه اثر انگشت ب چ صورت انجام می گیرد با تشکر فراوان

  بنجاق : سلام و عرض ادب - در مورد اخذ اثر انگشت ، تفاوتی میان اتباع ایران و اتباع خارجی نیست و چون اسناد بدون اثر انگشت تایید نهایی نمی شوند ، باید امضاء کنندگان سند اثر انگشت نیز بدهند - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ صبح

  محمد ابوالحسنی آرانی
برادر ارجمند جناب آقای جمشیدی با سلام و تقدیم احترام شنیدها حاکی از این است که برخی همکاران با این استدلال که اثر انگشت اخذ شده در جایی ذخیره نمی شود چرا که اگر با یک شماره ملی اثر انگشت افراد مختلف اخذ شود سیستم هیچ گونه خطایی نمیدهد لذا اقدام به اخذ انگشت افراد غیر از متعاملین (سند سفید)می کنند. که باعث اعتراض مراجعین به سایر همکاران و بی اعتبار شمردن سیستم شده است. مساله دوم اینکه اثر انگشتی که برای بار دوم (مثلا سند دوم در دفترخانه ای دیگر)گرفته میشود آیا مجددا اثر انگشت دوم ذخیره یا اینکه جایگزین اثر انگشت اول می شود؟ (این نکته بسیار مهم است) خواهشمند است نظر خود را مرقوم فرمایید.

  بنجاق : دوست خوبم ، جناب آقای ابوالحسنی ؛ سلام و عرض ادب و احترام - بارها گفته ام و توضیح داده ام و به احترام شما یکبار دیگر می گویم : فعلا و در حال حاضر تمام دفاتر به صورت پایلوت (آزمایشی) از اسکنر استفاده می کنند و صرفا زمان آموختن و تجربه کردن است ! اما بدانید که اسکنر اثر انگشت سازی است که صدایش صبح درمی آید ! اهدافی که سازمان از اسکنر اثر انگشت دنبال می کند اطمینان بخشی به سردفتر برای احراز هویت است . در حال حاضر وقتی شماره ملی و تاریخ تولد را به سیستم می دهید و اطلاعات شخص را دریافت می کنید و با خیال راحت سند می نویسید به خاطر داشته باشید که اثر انگشت هم همین وضعیت را پیدا خواهد کرد . کمی صبور باشیم و منتظر مراحل بعدی بمانیم . مراحل قبلی ثبت آنی را به خاطر بیاورید ! ارسال استعلام الکترونیک ، صدور سند تکبرگی ، حذف اوراق بهادار ، اتوماسیون نامه های اداری و حالا حذف دفاتر جاری . کدامیک از آنها به صورت ناقص و فقط محض نمایش بوده است ؟ ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱:۱۴ عصر

  امیرحسین
عرض سلام و ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار.سوال:جناب آقای جمشیدی در سند قطعی منقول(وسایل نقلیه)چنانچه احد از متعاملین به دلیل دیسک کمر قادر به بالا آمدن از پله دفتر و حضور در دفتر نباشد و در پایین دفتر حاضر شود آیا میتوان با عدم اخذ اثر انگشت و توضیح مراتب در قسمت مربوطه اقدام به تایید نهایی سند نمود

  بنجاق : سلام و عرض ادب - پاسخ کلی است و ربطی به نوع سند ندارد ! در این مرحله در فیلد مربوط به اثر انگشت ، علت عدم اخذ آن را بنویسید و دکمه ی ثبت را بزنید . مشکلی پیش نمی آید و سند تایید نهایی می شود . اما بعد از دوران پایلوت ، دیگر امکان اینکار نیست و افراد باید در دفترخانه حاضر شوند . در غیر اینصورت برای بردن دفتر و اسکنر بل خارج از دفتر - حتی تا پایین پلکان - باید ابلاغ گرفت - ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۳:۴۹ عصر

  محمد
با سلام. در مورد اسنادی که قبلا ثبت شده ولی امضا نشده اند آیا پس از تاریخ الزامی شدن اسکن اثر انگشت با رعایت این امر امکان تایید نهایی آن اسناد وجود خواهد داشت یا خیر؟

  بنجاق : همکار محترم - سلام و عرض ادب - چنانچه سندی ثبت دفتر شده و امضاء نشده است ، بعد از استقرار اسکنر باید اثر انگشت اخذ شود و تایید نهایی شود . زیرا تاریخ امضای این سند بعد از نصب اسکنر است و حتما اثر انگشت می خواهد ! لکن اگر سندی را تک امضاء گرفته اید و می خواهید آنرا کامل کنید ، چون تاریخ اخذ شناسه ی آن قبل از به کارگیری اسکنر است ، مشروط به اینکه سند قطعی غیر منقول و رهنی آن نباشد ، می توانید بدون اثر انگشت ، آنرا کامل کنید - ارادتمند : جمشیدی - در مورد اسناد غیر منقول هم ، چنانچه 5 روز آن منقضی نشده باشد ، می توانید بدون اثر انگشت ، آنرا کامل کنید !
يک شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۵:۳۵ عصر

  منصور
با سلام و احترام حضوراستاد اسکنر اثر انگشت ایا دروازه سند باز را بسته است در این چند شهر یا نه استان تهران کی اجرایی می شود با تشکرو ارادت

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - تمام سعی سازمان ثبت و کانون سردفتران و خواست سردفتران درستکار ، قطع کردن دست متخلفین از تخلف و جلوگیری از رفتار ناصواب آنهاست ! پیش بینی هایی شده که در آیین نامه منعکس است . البته بازرسی آنلاین هم تا حدود زیادی موثر است که اتفاق می افتد - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱:۵۶ عصر

  بهناام قوام پور
با سلام و ارادت خدمت سرور ارجمند جناب آقای جمشیدی آیا در صورت نصب اسکنر ،در تنظیم اسناد رهنی حضور نماینده بانک برای هر سند اجباری است ؟

  بنجاق : همکار خوبم ، سلام و عرض ادب و خیر مقدم - در قسمت پرسش و پاسخ سایت وارد شوید . دسته بندی اسکنر اثر انگشت ، پاسخ این سئوال را مشروحا داده ام . ارادتمند : جمشیدی
پنج شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۸:۳۷ صبح

  حسن
باسلام وخسته نباشيد. سوالي که براي خ ازهمکاران پيش اومده درسندهاي قطعي که خريداروفروشنده همزمان ودريک روز بايد امضاکنند چنانچه دردوروز اين کارصورت پذيرد واثرانگشت معامل ومتعامل دريک روز نباشد ايادرسيستم اين اختلاف زماني محرزاست ياخير؟ باتشکر

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - تمام اقدامات ما در ثبت آنی منعکس می شود و آثار آن باقی می ماند . در اسناد قطعی غیرمنقول ، دفترخانه حق دارد ظرف 5 روز سند را تایید نهایی کند و تا امروز ، چنانچه فروشنده امروز امضاء کند و خریدار ، فردا ، باز هم سند تایید نهایی می شود - ارادتمند : جمشیدی
پنج شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۵:۵۸ صبح

  فرشاد نبکویی
باسلام و احترام . آیا پس از شناسه یکتا بلافاصله باید اثر انگشت اسکن شود ؟ و اگر معاملین به فرض موکلین چند نفر بودند و یا شرکتی با دونفر مدیر بودند ، آیا باید همزمان و بلافاصله بعد از یکتا اثر انگشت همه اشخاص اسکن شود ؟

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب - آنچه تکلیف قانونی است اینکه اصحاب سند و سردفتر و دفتریار در یک جلسه سند تنظیمی را امضاء کنند - غرض از یک جلسه می تواند در یک تایم اداری باشد - از اول تا آخر وقت اداری ! البته نظر کارشناسان ثبت متفاوت است !! در نتیجه اخذ اثر انگشت نیز از همین سیستم تبعیت می کند . یعنی مدیران شرکت می توانند با فاصله ی زمانی منطقی در دفتر حاضر شوند و اثر انگشت ایشان اخذ شود - ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۸:۳۹ عصر

  فرشاد نبکویی
باسلام و احترام . آیا پس از شناسه یکتا بلافاصله باید اثر انگشت اسکن شود ؟ و اگر معاملین به فرض موکلین چند نفر بودند و یا شرکتی با دونفر مدیر بودند ، آیا باید همزمان و بلافاصله بعد از یکتا اثر انگشت همه اشخاص اسکن شود ؟

  بنجاق :
دو شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۸:۳۹ عصر

  شاهرخ نصيري مقدم
باسلام خدمت همكار محترم باتوجه اينكه شركتهاي فروشنده اسكنر اثرانگشت درحال تماس با دفاتر هستند آيا امكان خريد وجودداردويا بايد صبر نمود تادستورالعملي ازسوي سازمان صادرگردد دراين رابطه راهنمائي فرمائيد باتشكر

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - خریدن اسکنر هیچ مشکلی ندارد ، چون دیر یا زود تمام دفاتر در سطح کشور باید به این وسیله مجهز شوند - استان تهران آخرین استان خواهد بود ! ترجیحا دستگاهی بخرید که به کارتخوان نیز مجهز باشد - ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ عصر

  بهروز رحمتی
با سلام محضر استاد گرامی سوالی دارم و اون اینکه : در صورتی که شخصامضاء کننده سند در بیمارستان یا زندان باشد و یا در خانه بستری باشد و ما با مجوز دادستان از دفترخانه خارج میشویم چگونه باید با اسکنر اثر انگشت آن شخص را اخذ کنیم ؟

  بنجاق : همکار خوبم ؛ سلام و عرض ادب - فعلا با توجه به اینکه دفاتر ثبت سند حذف نشده و استفاده از اسکنر در مرحله ی پایلوت می باشد ، بردن اسکنر ضرورت ندارد و فقط در قسمت توضیحات اثر انگشت ، مراتب را قید فرمایید و ثبت کنید تا سند تایید نهایی شود - بعد از اینکه دفاتر حذف شد و استفاده از اسکنر صورت نهایی به خود گرفت ، برای اخذ اثر انگشت از بیماران و زندانیان ، حتما ابلاغ سیار صادر می شود و امکان بیرون بردن اسکنر را فراهم می نمایند - ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۸:۰۴ صبح

  74 مبارکه
با سلام و عرض ادب ایا ممکن است جهت سهولت و صرفه جویی در وقت برای اسناد اتومبیل بانک اطلاعاتی ایجاد شود که با وارد کردن شماره موتور خودرو یا شماره شاسی سایر مشخصات خود رو بر روی سامانه نمایان گردد با تشکر

  بنجاق :
دو شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ صبح

  جلال عالم
بنام خدا با عرض سلام خدمت آقاي جمشيدي خسته نباشيد.اينجانب جلال عالم دفتريار اول و اصيل دفترخانه 19 اردبيل و عضو هيئت مديره كانون استان اردبيل سوالي از جنابعالي داشتم.آيا با وجود دستگاههاي اسكنر اثر انگشت ديگر دفاتر اسناد رسمي دغدغه اي از نظر احراز هويت خواهند داشت يا نه و ارباب رجوعي در دو دفترخانه متفاوت سند تنظيم كند اثر انگشت ايشان در هر دفترخانه تطبيق داده مي شود تا در صورت مراجعه جاعلين يا كسان ديگري بجاي ذينفع سيستم به سردفتر هشدار بدهد تا از تنظيم سند جلوگيري شود و اگر جواب منفي باشد پس سيستم زياد در اين مورد جوابگو نخواهد بود و خطا و اشتباه و جعل ادامه مي يابد.نظر جنابعالي در اين مورد چيست؟

  بنجاق : همکار ارجمند ، سلام و عرض ادب و احترام . خیر مقدم می گویم . در پاسخ شما ، عرض می کنم در دوره ی پایلوت و ابتدای کار که بانک اطلاعات اثر انگشت کامل نشده است ، تطابق صورت نمی گیرد ! لکن 8000 دفترخانه به عنوان پایگاه های مطمئن اثر انگشت ، در فرصت کوتاهی بانک اطلاعات را پر می کنند و به زودی اثر انگشت ماخوذه با آن مطابقت داده می شود و تناقض احتمالی آشکار می گردد . همزمان ثبت احوال هم برای صدور کارت ملی هوشمند ، اثر انگشت می گیرد . نتیجتا به زودی نگرانی شما برطرف می شود و طرح کارآمد خواهد شد . ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱:۰۶ عصر

  مهدي
با سلام و تشكر از اطلاع رساني شما همكار گرامي و اين كه براي همكاران خود وقت مي گذاريد مايه مسرت و اميدواري ماست.سئوالم اينست آيا با وجود اخذ اثر انگشت از شخص ،ديگر احتياجي به شاهد و امين مي باشد .چرا افراد را عادت ندهيم كه وقتي به دفترخانه مي آيند خود بايد از حقوق خود دفاع كنند. اگر مسئولين مربوطه حرف شمارو گوش ميدهند لطفا عنوان كنيد تا هم كمي از بار مسئوليت سردفتر برداشته شود و هم مراحل تنظيم سند. همين مردمي كه به فكرشان هستيم به محض شنيدن كلمه شاهد و امين فقط ناسزا و نفرين بار دفترخانه مي كنند.

  بنجاق : همکار خوبم ؛ سلام . توجه داشته باشید گرفتن معتمد و معرف ، حکم قانون است و با ثبت آنی تغییری در آن به وجود نمی آید . فرد بیسواد نمی تواند سند را بخواند و کسی باید اینکار را برایش انجام دهد . با حذف دفتر جاری ، هویت معتمد و معرف و مترجم به سامانه اضافه می شود و حسب مورد از آنها استفاده می کنیم . ارادتمند : جمشیدی
پنج شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ صبح

  علی
با سلام و احترام حضور استاد ایا زمان استفاده از اسکنر نزدیک است یا هنوز خبری نیست با تشکر

  بنجاق : سلام و عرض ادب - زحمت بکشید مقاله ی تازه های ثبت آنی را در صفحه ی اصلی به قلم اینجانب بخوانید - ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ عصر

  مریم جعفری
با عرض سلام و ارادت خدمت استاد بزرگوار جناب آقای جمشیدی . سوال بنده در خصوص پد اثر انگشت و نحوه ی استفاده ی آن در اسنادیست که متعهد سند بیسواد میباشد و نیازمند به گرفتن معتمد برای وی هستیم ، در این گونه اسناد در زمان وجود دفاتر جاری و در زمان حذف آن ، چگونه باید مشکل معتمد و امضای آن را حل کرد؟ نحوه ی اخذ اثر انگشت از این افراد به چه صورت است؟ با سپاس فراوان از شکیبایی و صبر شما

  بنجاق : سلام علیکم - همزمان با حذف دفتر جاری و استفاده از اسکنر اثر انگشت ، افراد معتمد و معرف و مترجم به سامانه اضافه می شود و چون ثبت سند در دفتر را نداریم ، موقع چاپ سند از ارباب رجوع سئوال می فرمایید سواد دارد یا خیر ؟ در صورت لزوم ، معتمد معرفی می کند . اطلاعات هویت معتمد را وارد می کنید . در چاپ نهایی سند ، محل اثر انگشت صاحب سند و امضای معتمد و به همین ترتیب معرفین و مترجم می آید و ذیل سند چاپ شده می نویسد : این سند با حضور و امضای ... معتمد ... تنظیم شده است - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ عصر

  عباس
با سلام آیا شایعه کنسل شدن یا به تعویق افتادن طرح اجرای اخذ اثرانگشت در دفاتر اسناد رسمی صحت دارد، با توجه به اینکه هیچگونه اطلاع رسانی جدیدی در این مورد صورت نمی گیرد؟؟

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - هیچ صحبتی مبنی بر تعویق یا کنسل شدن استفاده از اسکنر اثر انگشت و حذف دفاتر جاری نشده و برنامه ی سازمان ثبت ، طبق جدول زمانبندی پیش می رود و به زودی اطلاعات جدید در مورد اسکنر از طریق بنچاق به اطلاع همکاران خواهد رسید - ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ عصر

  داریوش یوسفی
جناب جمشیدی سلام نخست از وقتی که جهت اطلاع رسانی به همکاران میگذاریدسپاسگزارم از برخی کارشناسان فن اوری سازمان نقل شده که زمانی هم که تمام دفاتر مکلف به اخذ اثر انگشت شوند باز هم سامانه تطابقی با اثار انگشتان قبلی انجام نمیدهد و این اثر انگشت صرفا جهت روز مبادا و استعلام مراجع قضایی بایگانی میشودایا چنین خبری صحت دارد؟ با سپاس دوباره

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - آنچه تا کنون در جلسات متعدد کارگروه ثبت آنی مطرح شده ، به وجود آمدن بانک اطلاعات اثر انگشت و به روز رسانی آن ، توسط سازمان ثبت در فواصل کوتاه و تطابق آثار انگشت با محفوظات بانک اطلاعات است - طبیعتا مراجع قضایی نیز می توانند از این آثار انگشت از طریق سازمان ثبت بهره مند شوند - اجازه دهیم تا کار کمی پیش برود تا در مقام عمل ببینیم چه اتفاقی می افتد - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ عصر

  رسول از تبریز
باسلام خدمت استاد گرامی جناب آقای جمشیدی با توجه به راهنمای اسکن اثر انگشت در سامانه الکترونیکی اسناد که اخذ اثر انگشت را بعد از اخذ شناسه سند و هنگام تایید نهایی سند موکول نموده است آیا به نظر شما این امر با توجه به اینکه اکثر دفاتر اسناد چند ماهه دارند که هنوز تایید نهائی نشده است کاری عبث و بیهوده نمی باشد

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب - به زودی برای تمام اسناد فرجه ی تائید نهایی مشخص و اعلام می شود و پس از آن نمی توان اسناد را تائید نهایی کرد مگر با اعلام به اداره کل ثبت استان که در واقع اقرار رسمی به تخلف است ! ارادتمند : جمشیدی
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۳:۰۶ عصر

  احمد وحیدی
با سلام خدمت استاد بزرگوار . مدتی است قسمت پرسش و پاسخ دچار سکون شده . خواهشمندم ما رو در جریان اخبار قرار دهید . ضمنا آیا حذف دفاتر همزمان با نصب اسکنر ها صورت میگیرد یا خیر ؟

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - حذف دفاتر نیازمند تهیه ی آئین نامه است که در دست اقدام می باشد و زیر نظر معاونت امور اسناد و سردفتران و با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران به پیش می رود - از نظر زمان بندی احتمالا تا آخر شهریور به طول انجامد - ممکن است اسکنرها زودتر در دفاتر نصب شود تا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرند - بهر تقدیر تا آئین نامه تصویب و ابلاغ نشود ، قانونا حذف دفاتر امکان ندارد - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۷ تير ۱۳۹۴ - ۲:۴۲ عصر

  محمد
سلام با این حساب اخذ اثرانگشت یه کار اضافه هست چرا که وقتی نتوان با بانکی تطبیق داد و یا اثر بخشی آن رو در کار دید

  بنجاق :
سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ - ۱:۱۹ صبح

  اشکان لعل
با سلام و درود و آرزوی قبولی طاعات و نماز و روزه شما- در پاسخ یکی از همکاران فرمودید دفاتر پایلوت اجازه معرفی نوع اسکنر را ندارند ممکنه بفرمایید حدود قیمت اون چقدره؟ و آیا قابل نصب بر روی دو سیستم هست؟

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - مقدم شما را در بنچاق گرامی می دارم - به زودی سازمان ثبت ، مشخصات اسکنر مورد نظر را اعلام می نماید - در حال حاضر پنج نمونه اسکنر تحت آزمایش است که سه نمونه از آنها به راحتی مورد استفاده هستند و مشکلی در آنها مشاهده نشده است - قیمت دستگاه ها خیلی به هم نزدیک است و تفاوت ها در کیفیت کار می باشد - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۴۹ صبح

  359 اصفهان
با سلام و ارادت منتظر خبر های جدید شما در خصوص اسکن اثر انگشت و همچنین راه اندازی ازمایشی ان در استان زنجان هستیم. با تشکر

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - بعد از اتمام دوران پایلوت 5 دفترخانه در تهران ، استان زنجان به صورت کامل پایلوت شده و در حال حاضر ، طرح با 75 دفترخانه تست می شود - به فرموده ی ریاست محترم سازمان ، بهره برداری از اسکنر اثر انگشت و حذف دفاتر جاری ، تا اواسط سال جاری به طول می انجامد - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ صبح

  علی زایر
با سلام در خصوص مواردی که طرفی از معاملین شرکت می باشد و لزوماً جهت امضاء سند مهر شرکت هم باید ذیل سند باشد تکلیف چه خواهد بود . همچنین در صورت امکان نام استان پایلوت را بفرمائید .

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام و خیر مقدم - اشخاص حقوقی عموما امضای مدیران با مهر شرکت است ! طبیعی است که اسناد را مدیران امضاء می کنند و سپس مهر می زنند - متوجه سئوال نشدم - اگر منظور اسکنر اثر انگشت است ، همان مدیران باید اثر انگشت خود را بدهند و ورقه را امضاء کنند و مهر بزنند - تغییری در سیستم امضای اسناد ایجاد نشده است ! استان زنجان به عنوان پایلوت استانی انتخاب شده و از تاریخ پنجشنبه 21 خرداد کل استان زیر بار رفته است - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۵۰ صبح

  رضا
باسلام خدمت همکار فرهیخته وتشکر از اطلاع رسانی دقیق حضرتعالی.لطفا بفرمایید در طول این مدت آزمایشی مشکلات اساسی کار با اسکنر درچیست

  بنجاق : همکار ارجمند : سلام و عرض ادب و احترام - کار با اسکنر اثر انگشت بسیار راحت است . گاهی اگر به هر علت ، چرب بودن ، کثیف بودن ، سائیده بودن اثر انگشت ، این فرآیند موفق نباشد ، دوباره تکرار می کنید . منوی کار با اسکنر در سامانه ، گویا و روشن است و برای هر 10 انگشت ، امکان انتخاب دارد . من با مشکل خاصی برخورد نکردم . مگر اینکه سخت افزار خریداری شده ، از انواع ضعیف آن باشد ! ارادتمند : جمشیدی
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ صبح

  نوشنایی
باسلام خدمت همکار بزرگوار وتشکر از سعه صدرجنابعالی وپاسخگویی بانزاکت درعین حال مستدل شما.سوالی داشتم از حضرتعالی.آیا بحث محدودیت زمانی در امضای اسناد صحت داردو در صورت تاخیر در امضا بعد از اخذ شناسه موجب بروز مشکلاتی میشود

  بنجاق : همکار ارجمند : سلام و عرض ادب و احترام و خیر مقدم . به بنچاق خوش آمدید . پیشنهادهایی مبنی بر اینکه ساعات اخذ شناسه ی یکتا را محدود و در روزهای تعطیل ممنوع کنند ، ارائه شده است . می دانیم که اخذ شناسه ی یکتا ، مقدمه ی امضاء گرفتن سند است و دفترخانه چرا باید ساعت 8 شب و یا روز تعطیل از مردم امضاء بگیرد ؟ اما کماکان دفترخانه می تواند در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل ، سند تنظیم کند . ارادتمند : جمشیدی
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ صبح

  359 اصفهان
سلام پس احتمالا از هفته اینده دوستان سفید امضا گیر و جای هم امضا کن در استان زنجان کارشان مشکل می شود ! امیدواریم به یاری خدا راه های دور زدن سامانه نیز کشف شود

  بنجاق : انشاءالله
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۷:۴۲ صبح

  علی زایر
با سلام اینکه در کامنت های دیگر فرمودید دوران پایلوت تمام شده است یعنی شما دیگر اثر انگشت نمیگیرید؟

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - خیر ، منظورم این بود که دوران پایلوت در چند دفترخانه تمام شد و ما کماکان اثر انگشت می گیریم . اما پایلوت استانی این طرح شروع است و از تاریخ 22 خرداد ماه یک استان کشور به طور کامل پایلوت می شود - ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۵:۳۲ عصر

  359 اصفهان
با سلام ایا اسکن اثر انگشت هم مثل حذف دفتر تا شهریور راه اندازی می شود یا زودتر با تشکر.

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام - به زودی یک استان ، پایلوت کشوری می شود و اسکنرها ، زودتر از حذف دفتر ، در اختیار دفترخانه ها قرار می گیرد - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۷:۴۳ عصر

  مژگان خلیلی نژاد
سلام خدمت استاد محترم جناب آقای جمشیدی با تشکر از زحمات شما میخواستم بپرسم با اجرایی شدن اثر انگشت و حذف دفاتر جاری تکلیف دفتر یاران که قبل حذف دفتر ،دفتر جاری با امضای دفتریار تکمیل و بسته میشد چیست ؟

  بنجاق : همکار محترم ؛ سلام و عرض ادب و احترام - سردفتر هم ذیل ثبت سند را امضاء می نمود ! دفتریار مسئولیت امور مالی دفترخانه را به عهده دارد و تا وقتی در دفترخانه سند تنظیم می شود و حقوق دولتی وصول می شود ، مسئولیت نظارت بر صحت این اقدام به عهده ی دفتریار است - قبوض امانات توسط دفتریار نگهداری می شود - با تغییرات خودمان را هماهنگ کنیم - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۵۰ صبح

  همکار
بنده هم سوالم شبیه همکار359اصفهان درخصوص نصب اسکنراثرانگشت در خردادماه است.چه اشکالی داره قبل ازحذف کامل دفترجاری دستگاه اسکن اثرانگشت نصب شود؟

  بنجاق :
يک شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۶:۳۲ عصر

  حسین نادری
سلام جناب جمشیدی ...وقت بخیر ...عذر خواهی میکنم مزاحم میشم ... یک سوال ....نوع اسکنر مشخص شد ؟ به من یک مدلی رو معرفی کردن ... من میتونم برای بازاریابیش اقدام کنم ؟ در مشهد؟ مرجع من شمایید بابت این کار ... خواهش میکنم پاسخ بدید ....متشکرم

  بنجاق : آقای نادری ؛ سلام - نوع اسکنر به هیچوجه مشخص نشده است و بعد از طی مراحل پایلوت ، مشخصات اسکنر فقط توسط سازمان ثبت اعلام می شود و دفاتر پایلوت اجازه ی اعلام نوع اسکنر را ندارند ! ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۱۱ صبح

  359 اصفهان
با سلام پیامکی امروز از طرف کانون سردفتران اصفهان فرستاد شده است که گفته دوستانی که تا دو ماه اینده به دفتر نیاز دارند تا 6 حرداد مبلغ ان را به حساب بریزند سوالم این است که تکلیف حذف دفتر را روش بفرمایند یعنی شما که به مسئولان نزدیک ترید ببینید دقیقا دفتر کی حذف میشود تا کمتر متضرر شویم چون چندتا دفتر بگیریم و بعد دفتر حذف شود سزاوار نیست البته برای احتیاط باید بگیرم اما اینکه بدانیم تاریخ دقیق حذف دفتر کی است که بهتر است با تشکر از همه دوستان و دلسوزان امر کتابت.

  بنجاق :
چهار شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲:۲۶ عصر

  359 اصفهان
با سلام پس اگر حذف دفاتر در اخر شهریور انجام می شود بهتر نیست اسکن اثر انگشت تا اخر خرداد در دفاتر نصب شود هم بانک اطلاعاتی زودتر اماده می شود و هم جعل کمتر و هم اسکنر ها امتحان بیشتری پس می دهند؟ با تشکر

  بنجاق :
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۹:۳۲ صبح

  همكار
سلام جناب جمشيدي وقت بخير. استاد عزيز آيا شهريور ماه زمان اجراي طرح خذف دفاتر و نصب اسنكر اثر انگشت است يا خير؟ و اينكه آيا اسنكر مورد نظر ثبت قابليت خروج از دفترخانه را دارد يا فقط در محل دفترخانه قابل استفاده است؟

  بنجاق : همکار ارجمند : سلام و عرص ادب و احترام - حذف دفاتر موجود در دفترخانه منوط و موکول به تنظیم آیین نامه است که در دست اقدام می باشد ! لکن زمان دقیق آن مشخص نشده است . فرجه ی قانونی تا آخر خرداد ماه است . ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران در هشتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ، در پاسخ یکی از همکاران فرمودند : انشاءالله تا آخر شهریور دفاتر حذف می شوند - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ عصر

  حميدرضا
با سلام و خسته نباشيد و خدا قوت به نظر من بهتر است اسكنري انتخاب شود كه قابليت خواندن كارت هوشمند ملي هم كه كم كم توسط سازمان ثبت احوال در حال فراگير شدن هست باشد نظر شما چيست ايا در كارگروه مطرح شده است با تشكر فراوان

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - و خیر مقدم و تبریک ولادت امیرالمومنین (ع) - بله در کارگروه مطرح شده است و نمونه هایی از این اسکنرها ارائه شده است ! ولی ظاهرا استفاده از کارت هوشمند ملی در دفترخانه فعلا در دستور کار نیست . لذا اسکنرهای یک کاره ( اثر انگشت ) برگزیده شده است - ارادتمند : جمشیدی
پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ عصر

  حميدرضا
با سلام و خسته نباشيد و خدا قوت به نظر من بهتر است اسكنري انتخاب شود كه قابليت خواندن كارت هوشمند ملي هم كه كم كم توسط سازمان ثبت احوال در حال فراگير شدن هست باشد نظر شما چيست ايا در كارگروه مطرح شده است با تشكر فراوان

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام . من نیز مانند شما معتقدم از اسکنری استفاده شود که قابلیت ثبت اثر انگشت و خواندن کارت هوشمند ملی را داشته باشد ؛ لکن نظر به فراگیر نبودن کارت هوشمند ملی و اینکه دستگاه اسکنر با قابلیت دوگانه ، گرانتر از اسکنر معمولی است ، شاید گرایش سازمان ثبت به استفاده از اسکنر اثرانگشت ، عدم تحمیل هزینه اضافه به همکاران سردفتر باشد . ارادتمند : جمشیدی
پنج شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ عصر

  359 اصفهان
با سلام و خدا قوت بخاط تلاشهای جنابعالی. با نصب دستگاه اسکنر می توان مثل بانک حضور و غایت کرد سردفتر و دفتریار و کارمندان را ایا خوب است و عملی می شود

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - اسکنر اثر انگشت که در دفترخانه مورد استفاده قرار می گیرد ، مبتنی بر سند رسمی است و فقط اصحاب سند که باید امضاء کنند و یا افرادی که امضای آنها اختیاری است ، مانند وکیل و مقرله و ... اثر انگشت می دهند و از اساس با دستگاه حضور و غیاب که در بانک ها و ادارات مورد استفاده است و با اثر انگشت کار می کند ، متفاوت است . ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ صبح

  دقت
با سلام و عرض ادب خدمت همکار گرامی جناب آقای جمشیدی. چند سوال داشتم اگر میسر بود لطفا پاسخ بفرمایید . نوع دستگاه اسکنر مشخص شد ؟ آیا باید برای خرید اسکنر به صورت انفرادی هر دفتر اقدام نماید ؟ زمان دقیق اجرایی شدن این طرح مشخص شده است ؟ با تشکر از شما

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - در حال حاضر انواع اسکنر اثر انگشت در دفترخانه های پایلوت مورد آزمایش قرار می گیرد و تا این تاریخ هیچ کدام از آنها تائید نشده است . نتیجتا اسکنر تهیه نفرمایید و منتظر اعلام مشخصات فنی اسکنر باشید که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معرفی می شود - تهیه ی دستگاه اسکنر به عهده ی سردفتر و به هزینه ی شخصی اوست و به صورت انفرادی و یا گروهی از همکاران با هماهنگی خودشان اقدام خواهد شد - اجرای قانون معطل تنظیم آئین نامه است که تا آخر خرداد ماه انشاءالله تنظیم و ابلاغ می شود - ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۹:۱۰ صبح

  علی اختردل سردفتر7 اسفراین
باسلام-در خصوص اخذ اسناد زندانیان در محل زندان و یا اخذ امضای متعاملین بیمار در منزل با حضور نماینده دادستان باعنایت به عدم امکان اسکن نمودن اثر انگشت امضا کننده رویه به چه صورت خواهد بود؟باتشکر

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - در آئین نامه موارد مختلف از جمله زندانیان و بیماران و افرادی که دست ندارند و معتمد و معرف و مترجم پیش بینی خواهد شد . منتظر تنظیم و ابلاغ آئین نامه باشید - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۹:۰۴ صبح

  حميدرضا
با سلام و خسته نباشيد ايا اسكنر جديد اثرانگشت نصب شد

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام علیکم - خیر ، هنوز دستگاه دوم در دفتر نصب نشده است - ولی قول داده اند تا پایان دوران پایلوت ، انواع اسکنر را در دفتر تست کنند - ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۹:۱۷ صبح

  ابوالقاسم الوندی
سلام دارم وعرض ادب واحترام بسیار خدمت استاد عزیزم جناب آقای جمشیدی غرض فقط عرض تشکر است واقعا دست مریزاد بنده با خواندن پاسخ های مبسوط حضرتعالی تقریبا جواب تمام سوالاتی را که در ذهنم بود دریافت کردم . موفقیت و کامیابی را در سال جدید برایتان آرزومندم .

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - از ابراز لطف شما تشکر می کنم - مقدمتان گلباران - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ صبح

  طهماسبی دفتر 47 شهرری
ضمن سلام و ارادت خدمت شما همکار عزیز , امید است که با راه اندازی اسکن اثر انگشت گامی مفید نسبت به ارائه خدمات در دفاتر اسناد رسمی برداشته شود و سوال بنده اینجاست که با اسکن اثر انگشت آیا دفاتر جاری از دفتر خانه ها جمع اوری می گردد و اسکن اثر انگشت جایگزین آن می گرددو همچنین ایا تاریخ معینی برای این امر پیش بینی گردیده است با تشکر از شما

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - مقدم شما را در بنچاق گرامی می دارم - قانون کاداستر ( طرح جامع حد نگار ) تصویب شده و به تائید شورای محترم نگهبان رسیده و توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و در روزنامه رسمی نیز منتشر گردیده است . از تاریخ 94/01/01 لازم الاجرا می شد لکن آن قسمت از قانون که مربوط به دفاتر اسناد رسمی و حذف دفاتر جاری است ، نیازمند تنظیم آئین نامه است که در قانون پیش بینی شده ظرف سه ماه توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دادگستری تهیه می شود . بدیهی است حداکثر تا آخر خرداد ماه سال جاری ، دفاتر ثبت سند حذف خواهند شد و اسکنر اثر انگشت جایگزین آن خواهد گردید - ارادتمند : جمشیدی
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۶:۴۰ عصر

  359 اصفهان
سلام و ارادت و با ارزوی سال پر خیر و برکت برای جنابعالی و همه ایرانیان. اسکن اثر انگشت به کجا رسید و در سال جدید نیز هنوز استفاده می کنید؟

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - نوروزتان پیروز و عیدتان مبارک باد - آری ، اسکنر در دفاتر پایلوت تحت آزمایش است و نمونه های جدید آنرا بعد از تعطیلات هفته ی دوم در دفتر نصب می کنند . تا تنظیم و ابلاغ آئین نامه ، دفاتر پایلوت به وظیفه ی خود عمل می نمایند - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۹:۳۹ صبح

  359 اصفهان
سلام اول اخر برج اردیبهشت را زمان خذف دفتر اعلام کردید و الان با توجه به متن قانون اخر برج سه به نشر اخر برج سه درست تر باشد یعنی باز هم صبر باید کرد که سحر نزدیک است با تشکر امیدوارم سال خوبی داشته باشید شما استاد عزیز و همچنین همه دوستان مخصوصا دوست و استاد عزیز طباطبائی

  بنجاق :
چهار شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۳:۰۳ عصر

  359 اصفهان
با سلام دوره پایلوت دفاتر تا اخر سال است یا بعد از عید نیز ادامه دارد؟ و خبر تازه چی دارید از تست اثر انگشت

  بنجاق : سلام علیکم - تا تهیه و تنظیم و ابلاغ آئین نامه ادامه دارد .
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۷:۱۷ صبح

  یوسفی راد
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همکار ارجمند زمان تهیه اسکنر توسط دفاتر کی خواهد بود ؟بنظرتون سازمان ثبت کی مشخصات اسکنر رو در اختیار دفاتر قرار میده که بتونن بموقع نیبت به تهیه اسکنر مورد تایید سازمان اقدام کنن ؟

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام – تا این لحظه فقط یک دستگاه اسکنر در دفاتر پایلوت تست شده است که دستگاهی ابتدایی و فاقد امکانات کافی است ! امیدوارم سایر دستگاه های اسکنر نیز ، جهت امتحان به این دفاتر تحویل شود و در پایان دوران پایلوت ، مشخصات فنی مورد نظر اعلام می شود – تا آن تاریخ لطفا هیچ نوع از انواع اسکنر را نخرید – ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۶:۳۸ عصر

  حميدرضا
با سلام مثله اينكه خبري جديد از اسكن اثر انگشت و تغييرات ان نيست فكر كنم از ابتدا يك كار به صورت روتين در دفاتر پايلوت انجام ميشود و خبري از پيشرفت در كار نيست سامانيان بايد تغييرات را در دفاتر پايلوت انجام دهند نه بعد از اجرايي شدن كه اين كار باعث بروز اشكالت سيستم در مرحله بعد و به مشكل خوردن دفاتر ميشود

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام - تمام اسناد دفتر 555 تهران با استفاده از اسکنر اثر انگشت تنظیم و نهایی می شود و تا این تاریخ هیچ مشکلی بروز نکرده است و به سهولت انجام می شود - ظاهرا اینبار با مشکلات کمتری روبرو خواهیم بود . هیچ تغییری در سیستم اسکنر بوجود نیامده است ، چون ایرادی از کار آن به سامانیان مخابره نشده است . چنانچه هر تغییری در روند اسکنر پیش آید به اطلاع شریفتان خواهم رساند - ارادتمند : جمشیدی
يک شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱ عصر

  جعفر دیباگر سردفتر6 کوزه کنان
ضمن سلام و خسته نباشید خدمت همکار گرامی سوالی که داشتم این بود که اثر انگشتی که اخذ می شود مربوط به سیستم آن دفترخانه خواهد بود یا اینکه کلا ثبت در سامانه سراسری می شود و اگر فردی در شهر دیگر سندی انتقال داده در این دفترخانه نیز سیستم با آن اثر انگشت مطابقت خواهد داد ؟ ضمنا در خصوص افرادی که دو دست خود را از دست داده اند ایا اثر انگشت معتمد اخذ می شود ؟ در مورد افرادی که انگشتان آنها بر اثر کار سایش پیدا کرده و خطوط اثر انگشت ایشان نمایان نیست چه راهکاری اندیشیده شده است ؟ پیشنهادی که دارم اینکه برای افراد دارای مشکل اثر انگشت یا برای همگان امضای دیجیتال قابل اتصال به سامانه اخذ گردد با تشکر

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام – پاسخ سئوالات شما را قبلا در جواب دیگران داده ام – خواهش می کنم مطالعه فرمایید . فقط ذکر این نکته را ضروری می دانم که هدف از به کار گیری اسکنر اثر انگشت ، ایجاد و راه اندازی بانک جامع اطلاعات اثر انگشت است که با استفاده از آن بتوان تشخیص هویت و احراز هویت کامل تری داشت و از بروز مشکلات برای مردم و سردفتران محترم جلوگیری کرد – ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ صبح

  359 اصفهان
با سلام و صبح پر از شادی برای شما استاد گرامی در مرحله ازمایشی اسکن اثر انگشت ایا اثر انگشت در بانک اطلاعاتی ثبت می شود برای بهره برداری در اینده یا خیر با تشکر

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام علیکم - در این خصوص مطلب مشخصی گفته نشده است ! اما امکان اینکه این آثار انگشت در بانک وارد شود ، حتما" وجود دارد . لکن با توجه به زمان کوتاه آزمایش اسکنر و تعداد کم دفاتر پایلوت ، حتی اگر در بانک اطلاعات وارد نشود ، خیلی حائز اهمیت نیست . ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۳۲ صبح

  359 اصفهان
با سلام پیشنهاد بنده این است که گزینه اختیاری هم در سامانه برای افرادی که به دفترخانه سر می زنند ولی سند نمی زنند تعیین شود تا اثر انگشت انها نیز ثبت گردد چون افراد محتاط کم نیستند و به انها نیز بگوییم با ثبت اثر انگشت شما دیگر کسی نمی تواند بجای شما سند بزند البته فقط پیشنهاد بود برای ملاحضه اساتید و سامانیان شب خوش.

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ ضمن عرض سلام ، از حضور و اظهار نظر شما تشکر می کنم - ارادتمند : جمشیدی
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰ عصر

  359 اصفهان
با سلام و ارادت چون احتمال سوء استفاده احتمالی(حتمی) بعضی دفترخانه نماها وجود دارد در بحث اخذ اثر انگشت بهتر نیست سازمان ملکف کند که از اسکنری استفاده شود پیشرفته باشد و زنده و مرده بودن را هم تشخیص دهد؟ و بهتر است سازمان با متخصین این کار مثل تشخیص هویت نیروی انتظامی جلسه ای داشته باشد چون باز هم می ترسیم دفاتر سفید بگیرند و بجای صاحب سند امضا کنند با تشکر ارادتمند شما و همه دوستان نیکبخت .

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام - پاسخ این سئوال را بارها داده ام - امیدوارم ملاحظه بفرمایید - ارادتمند : جمشیدی
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ صبح

  359 اصفهان
با سلام و روزی خوش برای شما استاد گرامی با راه اندازی اسکن اثر انگشت بحث امضا همزمان طرفین معامله طور می شود یعنی مثلا در سند قطعی همزمان باید امضا کنند در حالی که در بعضی دفاتر خریدار بعدا می اید امضا می کند و یا در سند رهنی نماینده بانک بعدا می اید امضا می کند؟ چون قانونا باید همزمان بیایند امضا کنند گفتم این مشکل هم حل میشود یا خیر با تشکر

  بنجاق : ماده 19 آیین نامه ی دفاتر اسناد رسمی - سند معامله باید پس از تنظیم و ثبت در دفتر سردفتر و نماینده (چنانچه دارای نماینده باشد) و انجام سایرتشریفات به تصدیق و امضاء اصحاب معامله برسد و متعاملین باید در یک جلسه اسناد و دفاتر مربوطه را امضاء نمایند و در صورتی که قبوض اقساطی هم ضمیمه سند باشد قبوض مزبور را هم بایستی در همان جلسه که اسناد و دفاتر امضاء می شود امضاء کند . - همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام – بحث همزمانی امضای متعاملین ، آنگونه که توسط عده ای از همکاران و بازرسین محترم ، تلقی می شود ، به این معنی که فروشنده و خریدار و سردفتر و دفتریار صف می کشند و یکی بعد از دیگری امضاء می کنند ، تفسیری مضیق است و حداقل در مورد سردفتر و دفتریار ، عموما در دفترخانه ها ، اینگونه رفتار نمی شود . در بهترین حالت ، سردفتر و دفتریار ، آخر وقت هر روز دفاتر را امضاء می نمایند . همانگونه که در متن ماده 19 ملاحظه می فرمایید ، صحبت از امضاء در یک جلسه است ، نه در یک لحظه ! پس اگر در سند وکالت گمرکی که مدیران شرکت باید آن را امضاء کنند و مدیران با فاصله ی زمانی ( اما در یک جلسه ) سند را امضاء کنند ، نباید شائبه ی خلاف داشته باشد . برای مثال یک جلسه ی درس 45 دقیقه و یک مجلس دفترخانه از اول تا آخر وقت اداری است ! حال اگر یک وکالتنامه که 20 نفر موکل دارد ، موکلین یکی یکی در دفترخانه حاضر شده و پیش نویس را مطالعه و امضاء کنند و اثر انگشت ایشان نیز گرفته شود ، با امضاء و اخذ اثر انگشت آخرین نفر ، پرینت نهایی سند تهیه می شود و آثار انگشت اصحاب سند روی آن منعکس می شود . البته در فرض فعلی که امضای فیزیکی حذف نشده است و اصحاب سند باید روی اوراق پرینت نهایی را امضاء کنند ، این فرض متصور نیست و باید همه ی افراد در دفترخانه حاضر باشند . ارادتمند : جمشیدی
دو شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۵:۳۴ عصر

  لطیف فلاحی
سلام - استاد عزیزم هدف عرض ادب بود انشاله در مراجعات بعدی مفصل خدمت می رسیم متاسفانه بیش تر وقتمان در صفحه اصلی سایت می گذشت واخبار منتشره در آنجا " از این زحمتی که بعنوان پرچمدار فعالیتهای عرصه مجازی نموده اید بی خبر بودیم ومنت گذاشتید که از طریق همراه اطلاع دادید سپاسگزارم

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب - به درگاه پرسش و پاسخ خوش آمدید - امیدوارم شاهد حضور پر رنگ حضرتعالی باشم - ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۵:۱۵ عصر

  حميدرضا
با سلام در گرفتن اثرانگشت بايد ترتيبي اتخاذ شود كه جلوي سفيد امضا گرفته شود بايد در سانانه پيش بيني شود كه نتوان اثر انگشت گرفت و در سامانه ثبت كرد و در تاريخ ديگري كه خريدار امد فروشنده هم كي نيست ولي اثر انگشت وي در سامانه ذخيره شده باشد اقدام به گرفتن شناسه نمايند اگر اينطور باشد اثرانشگت دردي را دوا نميكند

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ سلام و عرض ادب و احترام – مقدم شما را در بنچاق گرامی می دارم و به درگاه پرسش و پاسخ خوش آمدید – بعد از دوران پایلوت ، نحوه ی گرفتن اثر انگشت به گونه ای است که امکان سفید امضاء و سایر تقلبات را از بین می برد . در فرض بعدی ، بعد از تنظیم سند و تهیه ی پیش نویس ، اصحاب سند آن را می خوانند و امضاء می کنند . سپس از ایشان اثر انگشت اخذ می شود و در این مرحله شناسه ی یکتا به سند اختصاص پیدا می کند . پرینت نهایی این سند حاوی تصاویر اثر انگشت صاحبان آن می باشد . پس تصور اینکه فردی به دفترخانه مراجعه کند و مدارک اتومبیل را بدهد و از او اثر انگشت گرفت و برود ، بعد شخص دیگری برود تعویض پلاک کند برگردد و اثر انگشت بعدی را بدهد ، وجود ندارد – البته از استعداد سردفترنماها در پیدا کردن راه حل های نوین غافل نیستیم و امیدواریم طرق پیشگیری آنها نیز توسط همکاران پیشنهاد شود – ارادتمند : جمشیدی
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ صبح

  میرزا بنویس
سلام و ارادت ابتدا تصویب نهائی قانون حدنگار را به جامعه ثبتی و دفاتر اسناد رسمی تبریک عرض میکنم و در ثانی خوشحالم که بخشهای مختلف مورد نیاز ایجاد شده است و امیدورم دوستان و همکاران نظرات خود را با هر دیدگاهی که دارند اعلام نمایند چون قطعا در هرنظر نکته ای نهفته است که میتواند مورد استفاده قرار گیرد وجود جناب انجم شعاع غنیمتی است که نصیبمان شده و ضمن دعا برای سلامتی و توفیق ایشان امیدوارم با تدبیر جنابشان ما کمترین اسیب را در اجرای قانون کاداستر و حذف دفاتر سنتی داشته باشیم

  بنجاق : استاد ارجمند ؛ جناب آقای طباطبایی – سلام و عرض ادب و احترام – مقدم شما را در درگاه پرسش و پاسخ بنچاق گرامی می دارم و خوشحالم که در اول راه این درگاه ، شاهد حضور پر برکت شما هستم – من نیز تصویب قانون کاداستر و حذف دفاتر جاری دفترخانه را به شما و سایرهمکاران تبریک و تهنیت عرض می کنم . امیدوارم با مشارکت همکاران ، بهترین راه حل ها پیدا و به سازمان ثبت منعکس شود . ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ عصر

  میرزا بنویس
باسلام بر جمشیدی بزرگوار از اینکه هنوز پرچمدار پیشتازی اطلاع رسانی حرفه مقدس کتابت هستید بینهایت خوشحال و خرسند و صمیمانه ترین سپاس خود را تقدیم وجود نارنین شما و اهالی بنچاق مینمایم امید است با بکارگیری اثرانگشت و امضای متعاملین در سامانه و حذف دفاتر سنتی و یا تعدیل و تخلیص آن , افق روشنی در انتظار دفاتر اسناد رسمی و سال آینده سالی عاری از تکالیف مالایطاق برای این قشر مظلوم فاقد حمایت مادی و معنوی باشد راستی جناب جمشیدی باید هشدار انتظامی داده شود و از این پس انگشتان و دستهای باند پیچی شده و گچ گرفته و نوک انگشتان نهان شده عزیزان کلاهبردار باشند ..... یادمان باشد حضرات همیشه یک گام جلوترند و مدت زمانی است آنتی سامانه را پایلوت کرده اند.... توفیقتان آرزوی من است

  بنجاق : حضرت استاد ؛ جناب آقای طباطبایی ؛ سلام و عرض ادب و احترام – مقدم شما را در بنچاق گرامی می دارم و از عنایت خاصه ی حضرتعالی به بنچاق و اهالی آن ، بی نهایت سپاسگزارم . چون عموم اهالی فضای مجازی به نام و نوشته و اظهار نظر شما ، توجه ویژه دارند ، ابتدا چند خبر کوتاه را در این فرصت به اطلاع می رسانم : 1- محدودیتی برای تعداد اسکنر در دفترخانه نیست و هر دفترخانه می تواند بیش از یک اسکنر داشته باشد -2- تا این تاریخ هیچ اسکنری برای کار با سیستم ثبت آنی ، انتخاب و برگزیده نشده است ! و چون ویزیتورهای اسکنر از هم اکنون به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و به بازاریابی مشغولند ، همکاران ارجمند ، اسکنر خریداری نکنند -3- هر نوع اسکنر استاندارد ، می تواند مورد استفاده قرار گیرد ! منتها مسئولین فروش این اسکنرها حتما باید با هماهنگی به سازمان ثبت مراجعه و نسبت به طراحی و نصب میان افزار مناسب که سخت افزار را به سامانه ی ثبت آنی معرفی نماید ، اقدام نمایند -4- با توجه به موارد بالا ، صحبت هایی که در فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی مطرح شده است که سازمان ثبت یا کانون سردفتران و یا اشخاصی از هم اینک اسکنر خریداری نموده اند که با سود کلان به سردفتران بفروشند ، به دور از واقعیت است ! -5- در خاتمه ی دوران پایلوت ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، فقط به اعلام مشخصات فنی اسکنر که مورد استفاده دفاتر خواهد بود ، بسنده خواهد کرد و هیچ مارک و نوع مشخص را ارائه نمی نماید -6- چون سیستم عامل اکثریت قریب به اتفاق دستگاه های کامپیوتر دفترخانه xp می باشد و برای اینکه دفترخانه ها ناگزیر به نصب ویندوز جدید نباشند ، سازمان ثبت ، تمام شرکت های ارائه دهنده ی اسکنر را موظف می کند که سخت افزار خود را هماهنگ با ویندوز xp و ورژن های بالاتر ارائه کنند -7- با توجه به نزدیک بودن تصویب کانون کاداستر ( طرح جامع حد نگار ) و ضرورت تنظیم آیین نامه ی حذف دفاتر جاری ، همکاران مجدانه بکوشند نظرات و پیشنهادات خود را از این طریق به اطلاع مسئولین امر برسانند و محور فعالیت های روزهای آتی ، چنانچه مصلحت دانستید ، بررسی کم و کیف مواد آئین نامه باشد ! و در خاتمه ، مثل همیشه پیام حضرتعالی سرشار از اشارات بدیع بود که توجه خاص به وضعیت افراد از نظر بانداژ و گچ گرفتگی دست و انگشتان از مصادیق آن می باشد . از اینکه افتخار شاگردی در مکتب جنابعالی را داشته و دارم ، به خود می بالم و آرزوی طول عمر برای شما دارم – ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ صبح

  مهدی لندرانی- دفترخانه 4 سبزوار
با سلام و درود فراوان خدمت شما استاد گرامی و تشکر بابت خبر خوش توضیحات جامع تان اگر امکان دارد نام و ویژگیهای دستگاه اسکنر مورد استفاده چیست؟ سرعت اخذ اثر انگشت دستگاه مورد نظر مطلوب است یا خیر؟ آیا در حال حاضر تطبیق اثر انگشت با پایگاه داده ثبت احوال صورت می گیرد یا اثر انگشت اخذ شده در سرورهای سازمان ذخیره می شود؟ کیفیت اثر انگشت اخذ شده در صورت خیس بودن یا چرب بودن یا لکه دار بودن انگشت چگونه است؟ ان شاءاله سوالهای بعدی را در همین پست یا پستهای مرتبط بعدی خواهم پرسید.

  بنجاق : همکار ارجمندم ؛ جناب آقای لندرانی - سلام و عرض ادب و احترام - مقدم شما را در بنچاق گرامی می دارم - اسکنر مورد استفاده ، یکی از انواع اسکنر است که در بازار موجود می باشد و ویژگی خاصی ندارد ! شاید بتوان گفت از انواع ساده و ابتدایی آن است . منتها با سامانه ی ثبت آنی تنظیم شده است و به قول سامانیان با یک میان افزار به سامانه مربوط شده است - سازمان ثبت ، مشخصات فنی اسکنر مورد نظرش را اعلام خواهد کرد و هر سردفتری می تواند اسکنر مورد نظرش را تهیه کند و سازمان ثبت در این خصوص نظر خاصی ندارد - سرعت کار اسکنر خوب است و در شرایط عادی متوجه مشکلی نشده ام - اثر انگشت هایی که فعلا اخذ می شود ، با بانک اطلاعاتی تطبیق داده نمی شود ! سازمان ثبت با شروع به کار فراگیر اسکنر ، به زودی بانک اطلاعاتی خودش را تهیه می کند و هر اثر انگشت که توسط دفاتر اسناد رسمی گرفته شود ، در اولین به روزرسانی وارد بانک اطلاعات می شود - سال 1394 که ثبت احوال مبادرت به صدور کارت ملی هوشمند می نماید ، آثار انگشت دیجیتالی مردم را اخذ می کند و در آن زمان ممکن است بانک اطلاعاتی خود را جهت تطابق در اختیار سازمان ثبت بگذارد . ناگفته پیداست که اتفاق مهمی در حال وقوع است - بانک اطلاعات اثر انگشت تمام آحاد مردم یک کشور - ما هم سهم کوچکی در تهیه اطلاعات آن داریم - اسکنر موجود ، در صورتی که دست چرب یا کثیف باشد ، اثر انگشت را ثبت نمی کند و ارور می دهد . اما انواع پیشرفته ی آن که با اشعه ی مادون قرمز کار می کند از ظواهر پوست عبور می کند و اثر انگشت کاملی را ثبت می نماید . منتظر سئوالات شما هستم - ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ صبح

  علیرضا مداح سردفتر 44 گرگان
با تشکر از اطلاع رسانی همیشه خوش خبر باشید. این که سازمان ثبت در پنج دفترخانه اقدام به نصب اسکنر اثر انگشت نموده نشانه مصمم بودن آن سازمان و به خصوص شخص رئیس سازمان در اجرائی نمودن ثبت اسناد مدرن میباشد . که انشالله شورای نگهبان نیز از مفید بودن پروژه های نوین سازمان ثبت در ارائه خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم و کمک به استحکام حقوق مالکیت نهادهای دولتی قانع گردد.

  بنجاق : همکار ارجمند ؛ جناب آقای مداح - سلام و عرض ادب و احترام - حضور شما را در بنچاق گرامی می دارم و تشکر می کنم - بله ، باشما موافقم - سازمان ثبت مصمم است و کارگروه ثبت آنی به ریاست جناب آقای دکتر انجم شعاع ، با جدیت به کار خود مشغول است - گروه مهندسین نیز با سعه ی صدر و توانمندی در حال پیاده سازی فاز های مختلف ثبت آنی هستند - اسکنر اثر انگشت با روانی و سهولت کار می کند و امیدوارم باعث تسریع روند کار در دفترخانه شود - ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ صبح

  محضری کوفکا
سلام نازنین ، اگر و اگر شورای نگهبان تاییدش کند و آیین نامه اجرایی آن نوشته شود و پس از طی کلیه مراحل قانونی به دفاتر جهت اجرا ابلاغ و امر گردد از درگاه خداوند برای شما دوست عزیز صبر ایوب میطلبم چراکه جمشیدی است و سیل سوالات همکاران چه تلفنی باشد چه در این فضای مجازی ، موفق و منصور باشید

  بنجاق : همکار نازنین ؛ طناز قومسی ؛ جناب آقای عبدوس - سلام و عرض ادب و احترام - جمشیدی و سایت بنچاق ، باید به خودشان ببالند که محل مراجعه ی سروران و همکاران خوبی چون شما باشند . شما ، قانون را تصویب شده بدان ! مصالح کشور و تثبیت مالکیت اراضی در گرو این قانون است که فقط یک ماده اش به ما مربوط است . ظواهر امر چنین حکم می کند که شورای محترم نگهبان ، نظرش تامین شده است و انشاءالله این بار تایید می فرمایند - ارادتمند : جمشیدی
چهار شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ صبح






*


بنچاق:

سوال شما با موفقیت دریافت شد با توجه به تعداد کاربران ، سوالات به نوبت پاسخ داده می شود . لطفا صبور باشید.متشکریم