پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

سخنگوی قوه قضاییه در هفتاد و یکمین نشست خبری : شورای عالی فضای مجازی می تواند نقش موثری در رفع حساسیت به فضای مجازی داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای گفت: نمی توانم در خصوص علت تشکیل نشدن جلسات شورای عالی فضای مجازی پاسخگو باشم ولی آنچه مسلم است بهتر است هر ماه این شورا تشکیل جلسه بدهد. ضمن اینکه این شورا می تواند نقش موثری در رفع حساسیت ایجاد شده در خصوص فضای مجازی کشور داشته باشد
سه شنبه 29 مهر 1393
831

سخنگوی قوه قضاییه در هفتاد و یکمین نشست خبری :


شورای عالی فضای مجازی می تواند نقش موثری در رفع حساسیت به فضای مجازی داشته باشد


Image title



خبرگزاری میزان: حجت الاسلام والمسلمین اژه ای گفت: نمی توانم در خصوص علت تشکیل نشدن جلسات شورای عالی فضای مجازی پاسخگو باشم ولی آنچه مسلم است بهتر است هر ماه این شورا تشکیل جلسه بدهد. ضمن اینکه این شورا می تواند نقش موثری در رفع حساسیت ایجاد شده در خصوص فضای مجازی کشور داشته باشد.
محسنی اژه ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد نتیجه تصمیم قوه قضاییه برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی با وجود نزدیک شدن به پایان مهلت مقرر شده برای وزارت ارتباطات اینگونه بیان کرد: در رابطه با این نامه (دستور ضرب الاجل یک ماهه) اقداماتی صورت گرفته و با وزرای ذیربط جلساتی برگزار شد. با توجه به این که پیشگیری و مقابله با جرم از وظایف مهم قوه قضاییه است بنابراین فرقی نمی کند که جرم در فضای مجازی یا غیر از آن صورت گرفته باشد.
وی افزود: ما قائل بر آن هستیم که این شبکه ها مسدود نشوند و این در صورتی امکان پذیر است که جرم با زمینه ارتکاب به جرم از بین برود. ما در این خصوص تلاش می کنیم. ضمن اینکه دادستان کل کشور از مسئولان ذیربط در خصوص عملکردشان گزارشی خواسته که آنها ارسال کردند.
وی یادآور شد: براساس گفته های اخیر دادستان تهران و دادستان کل کشور آنها برای اقدام در خصوص رفع مشکل ایجاد شده در خصوص شبکه های اجتماعی مصر هستند.
محسنی اژه ای در بیان دلیل تشکیل نشدن شورای عالی مجازی که می تواند یکی از مجاری سرعت بخشی به اقدامات قوه قضاییه و وزارت ارتباطات در خصوص رفع مشکل ایجاد شده در شبکه های اجتماعی باشد افزود: من نمی توانم در خصوص علت تشکیل نشدن این شورا پاسخگو باشم ولی آنچه مسلم است بهتر است هر ماه این شورا تشکیل جلسه بدهد. ضمن اینکه این شورا می تواند نقش موثری در رفع حساسیت ایجاد شده در خصوص فضای مجازی داشته باشد.



خبرگزاری میزان