پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران از صدور امضای الکترونیکی در 3400 دفتر اسناد رسمی خبرداد

محمد رضا دشتی اردکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از صدور امضای الکترونیکی در 3400 دفتر اسناد رسمی خبرداد و گفت: به نظر می رسد این تعداد دفترخانه برای صدور امضای الکترونیکی در سطح کشور کافی باشد چراکه فعلا استفاده از امضای الکترونیکی همه گیر نشده است
دو شنبه 12 آبان 1393
1538




رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران از صدور امضای الکترونیکی در 3400 دفتر اسناد رسمی خبرداد






محمد رضا دشتی اردکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، از صدور امضای الکترونیکی در 3400 دفتر اسناد رسمی خبرداد و گفت: به نظر می رسد این تعداد دفترخانه برای صدور امضای الکترونیکی در سطح کشور کافی باشد چراکه فعلا استفاده از امضای الکترونیکی همه گیر نشده است.

وی در پاسخ به اینکه در سال 90 در برنامه گفتگوی ویژه خبری اعلام کرده بودید که تا 6 ماهه نخست آن سال تمام دفترخانه ها مجهز به صدور امضای الکترونیکی می شوند اما از 7350 دفتر خانه تنها 3400 دفتر خانه مجهز شده است گفت: بله قبلا قرار بود این کار انجام شود اما بعد به این نتیجه رسیدیم که هزینه آن زیاد و هنوز استفاده از آن همه گیر نشده برای همین به نصف کاهش دادیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور قیمت تمام شده برای ثبت امضای الکترونیکی در دفترخانه ها را 25 هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت از سال 90 تاکنون تغییری نکرده است. البته از این مبلغ تنها 6250 تومان برای دفترخانه است و الباقی به حساب وزارت صنعت واریز می شود.

دشتی اردکانی گفت: در تهران هم 100 دفترخانه امضای الکترونیکی ثبت می کنند. به اعتقاد من باید سازمان ها، وزارتخانه ها و بانک ها بتوانند از این ظرفیت به درستی استفاده کنند چرا که مانع بروز کلاهبرداری و ایجاد سلامت اداری می شود و ایجاد این تحول و زیرساخت و تشویق با دولت است.

گفته های دشتی اردکانی در حالی است که اکنون از 70 کشور در زمینه‌ تجارت الکترونیکی 69 هستیم، و ایران 9 هزار میلیارد ریال فروش الکترونیکی داشته که این مقدار بسیار کم است.


خبرگزاری مهر