پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

لایحه قانون کاداستر هفته آینده به مجلس می رود

«احمد تویسرکانی» روز سه شنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به آخرین وضعیت لایحه کاداستر اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان برای بار دوم ایرادی به مصوبه مجلس داشت که این ایراد با تفاهم شورای نگهبان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضبط شده است
چهار شنبه 21 آبان 1393
2018



[لایحه قانون کاداستر هفته آینده به مجلس می رود]




تهران - ایرنا - رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: لایحه کاداستر (قانون حدنگار) برای تصویب نهایی هفته آینده به مجلس شورای اسلامی می رود.


«احمد تویسرکانی» روز سه شنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به آخرین وضعیت لایحه کاداستر اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان برای بار دوم ایرادی به مصوبه مجلس داشت که این ایراد با تفاهم شورای نگهبان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضبط شده است.

وی ادامه داد: این لایحه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی می رود و در صورت تصویب به شورای نگهبان ارجاع داده و نهایی می شود.

معاون قوه قضاییه در مورد هشدار به دلالان برای ثبت شرکت، موسسات و علائم تجاری افزود: در رابطه با ارائه خدمات ثبتی در یک فضای سنتی قرار داشتیم و شرایطی بود که مردم برای ارائه تقاضاهای خود و نیز بررسی های کارشناسی با مشکلات بسیاری مواجه بودند.

تویسرکانی با بیان اینکه شرایط جدید و انجام ثبت آنی موجب تحول سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده، ادامه داد: اکنون با استفاده از فناوری های نوین در همه بخش ها و گسترش آن در سازمان ثبت به نظر می رسد دیگر جایی برای متصل شدن بواسطه وجود ندارد.

وی افزود: مردم به آسانی می توانند موارد ثبتی خود را به ثبت برسانند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: گاهی به دلیل اطلاع نداشتن مردم، زمینه برای غفلت فراهم آنها می شود که نقش رسانه ها در این زمینه بطور قطع تاثیرگذار خواهد بود.

تویسرکانی در مورد چگونگی تعامل رسانه ها با نهادها و دستگاه ها افزود: تعاملات خوبی بین رسانه ها و دستگاه ها برقرار است اما این تعاملات می تواند بهتر از این باشد.

وی ادامه داد: ممکن است بعضی اوقات بین مسوولان اجرایی و رسانه ها اختلاف نظری ایجاد شود که این امر به دلیل سوءتفاهم ها و عدم فهم مشترک است و این مراودات و فرصت هایی که برای ایجاد ارتباط بیشتر رسانه ها با دستگاه های اجرایی فراهم شده، می تواند در ایفا کردن نقش اصلی رسانه ها بسیار تاثیرگذار باشد.

تویسرکانی گفت: از طرف دیگر، مسوولان اجرایی نیز این احساس را پیدا می کنند که اگر انتقادی می شود ناشی از بغض نیست، بلکه از سر احساس مسوولیت است.






http://www.irna.ir/fa/News/81382327/