پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اظهارات دبیرکل اتحادیه مشاوران املاک در خصوص لغو الزام درج کد رهگیری

دبیرکل اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد که دیوان عدالت اداری از حدود ۲۰ روز گذشته با مصوبه‌ای، الزامی بودن درج کدهای رهگیری از معاملات املاک را منتفی اعلام کرده‌‌است.
يک شنبه 2 آذر 1393
1648



مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه حذف کد رهگیری از معاملات املاک زمینه جولان فرصت‌طلبان را فراهم می‌کند، گفت: دیوان عدالت اداری باید در حذف کد رهگیری از معاملات املاک تجدیدنظر کند.

وی افزود:‌ دولت گذشته بر این عقیده بود که کد رهگیری باید در انجام معاملات مشاوران املاک الزامی باشد تا هر نوع معامله و قولنامه‌ای در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد، اما متاسفانه اداره ثبت در برابر این امر مقاومت کرد.

او با تاکید بر اینکه مبنای الزامی قرار دادن کد رهگیری ایجاد شفافیت‌های لازم در معاملات بود، تصریح کرد:‌ اداره ثبت اسناد مدعی بود چون زیر نظر قوه مجریه نیست، دستور آن را نیز در خصوص الزامی بودن کدهای رهگیری اجرایی نمی‌کند و به همین دلیل دولت در بخشنامه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی، ارائه مفاصا حساب دارایی بدون کدرهگیری را منع کرد.

خسروی ادامه داد:‌ سایر نهادها مانند آموزش‌وپرورش یا پلیس راهنمایی‌ورانندگی نیز بسیاری از امور مانند ثبت پلاک اتومبیل را تنها در صورت ارائه کد رهگیری انجام می‌دادند، اما این الزام با شکایت فردی در دیوان عدالت اداری برداشته شد که همین امر نیز موجب ایجاد فرصتی مناسب برای فرارهای مالیاتی شده‌ است.

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا