پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

برگزاری تودیع و معارفه رییس مرکز علمی کاربردی سردفتران و دفتریاران

مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز جامع علمی کاربردی کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد.
سه شنبه 11 آذر 1393
1529



خبرگزاری میزان: مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز جامع علمی کاربردی کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، در این مراسم که با حضور محمد مهدی انجم شعاع معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مرادی مدیرکل امور اسناد سازمان ثبت، سعادتیان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران، دکتر زندی رییس مرکز علمی کاربردی شهید قدوسی ، دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران، اعضاء هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران، پرسنل و هیات امناء این دانشگاه برگزار شد، علی جلیلیان به عنوان سرپرست این مرکز منصوب شد.

در آغاز این مراسم معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ضمن قدردانی از خدمات رئیس سابق دانشگاه طی سالیان اخیر گفت: کانون سردفتران و دفتریاران به منظور انجام وظیفه در جهت ارتقای علمی سردفتران و دفتریاران با ایجاد یک مرکز آموزش علمی کاربردی با این سرمایه و توانی که در این سال ها وجود داشته، کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام داده است.

محمد مهدی انجم شعاع با بیان اینکه کانون سردفتران با ایجاد این مرکز آموزشی، هم به وظیفه قانونی خود که همانا فراهم کردن زمینه ارتقای علمی سردفتران می باشد، جامه عمل پوشانده و هم این زحمات منجر به صدور مدارک تحصیلی مورد تایید شده است، افزود: مزیت و برکت عظیم دیگری که در نظام آموزش عالی کشور رخ داده این است که جمع کثیری از جوانان این جامعه که خارج از عناوین سردفتران و دفتریاران بوده اند و جمع کثیری از همکاران سازمان ثبت دربخش های مختلف، از این فرصت و این فضا بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه مرکز شهید قدوسی تحت ریاست دکتر زندی، متصدی مدیریت یا نظارت برمراکزی است که کار حقوقی و قضایی انجام می دهند تاکید کرد: طبعا در این راستا تغییراتی در نحوه نظارت بر این مراکز عزل و نصب مدیران وسپردن مسئولیت ها ایجاد شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با بیان اینکه مسئول انتقال نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به کانون سردفتران و دفتریاران است افزود: با تایید سه جانبه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مرکز شهید قدوسی و کانون سردفتران و دفتریاران، علی جلیلیان، سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی سردفتران و دفتریاران عهده دار می شود و قطعا از حمایت همه این بخش ها برخوردار خواهند بود.
درادامه این جلسه، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نیز طی سخنانی از زحمات رئیس سابق این دانشگاه طی 4 سال گذشته قدردانی و تاکید کرد: با داشتن هفت هزار و 64 دفتراسناد رسمی در سراسر کشور و با توجه به رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع مختلف، شاهد ارتقای سطح علمی و دانش در بین سردفتران و دفتریاران و کارمندان بوده ایم.

محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به ماده 66 قانون و اولین بند آن که ارتقای سطح علمی و دانش سردفتران و دفتریاران است افزود: با توجه به اینکه علوم مختلف پزشکی، انسانی و مهندسی به نوعی در حال تخصصی شدن هستند، ما نیز در کار حقوقی و ثبت اسناد و سطح مطالبات مردم در حال تخصصی شدن هستیم و بر اساس علوم جدیدی که حادث شده اند، سرفصل هایی را در این مرکز تعیین می کنیم که بتواند نیاز جامعه را برطرف کند.

وی به بازخوردهای مثبت فیلم «برابر با اصل» اشاره کرد و گفت: از صنوف مختلف اعم از دستگاه قضایی و قوه اجراییه و قوه مقننه تماس هایی در تایید این سریال داشته ایم که نشان از تشنه بودن مردم به مباحث حقوقی است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تاکید کرد: علی رغم مهم بودن بخش اقتصادی در زندگی روزمره مردم، متاسفانه جای سند رسمی در سبد خانوار خیلی خالی است و مردمی که بعد از 50 سال تلاش و با کلی قرض و وام، توانسته اند صاحب خانه ای 50 یا 60 متری شوند، در صورت عدم آگاهی و نوشتن سند عادی در بنگاه ها، تمام ماحصل عمرشان به خطر خواهد افتاد.


دشتی اردکانی یکی از از اهداف سال آینده را آگاهی بخشی به جامعه دانست و افزود: قصد داریم در سال 94 ضمن ارتقای سطح علمی سردفتران و دفتریاران، سطح آگاهی مردم را هم در این زمینه بالا ببریم تا دچار ضرر و زیان های مالی نشوند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد مراکز کارشناسی ارشد و دکترا در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل برخی کمبودها 41 نفر از همکاران ما در خارج از کشور به تحصیل مشغول هستند که در این رابطه با مسئولین وزارت علوم صحبت هایی شده است که امیدواریم این موضوع پیگیری شود تا با فراهم شدن امکانات لازم زمینه بازگشت این عزیزان به کشور برای ادامه تحصیل فراهم شود.

در ادامه نیز از زحمات عباس منتهایی تقدیر و علی جلیلیان به عنوان سرپرست مرکز علمی کاربردی کانون سردفتران و دفتریاران معرفی شد.

تسنیم