پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دیگر امکان جعل هولوگرام و امضا وجود نخواهد داشت ، امضای الکترونیک در راه است

مدیرکل اداره استاندراد تهران گفت:"امضای الکترونیک" راهکاری است که برای جلوگیری از جعل و سواستفاه گری در پیش گرفته ایم و هم اکنون زیرساخت‌های آن ایجاد شده است.
چهار شنبه 12 آذر 1393
2444



مسلم بیات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که "برای جلوگیری از جعل‌های صورت گرفته در استاندارد همچون جعل امضا و ... چه تدبیری اندیشیده‌اند" اظهار داشت: در این راستا با یک اقدام اساسی سعی در جلوگیری هر چه بیشتر از سو استفاده‌گری در حوزه استاندارد کرده‌ایم.

مدیرکل اداره استاندراد تهران افزود: در واقع "امضای الکترونیک" راهکاری است که در پیش گرفته ایم و هم اکنون زیرساخت‌های آن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه گرچه این طرح هزینه بر بوده است اما از بسیاری از تخلفات جلوگیری خواهد کرد، گفت: سعی کرده‌ایم با طراحی کاغذهایی شبیه کاغذ اسکناس، ضمن اینکه یک کد رهگیری از سیستم ادراه ما سمت راست این برگه الصاق می‌شود امکان جعل را از بین ببریم.

بیات ادامه داد: اضافه بر این یک هولوگرام 4 لایه‌ تهیه شده است که لایه آخرش توسط دستگاهی که صرفا در دسترس خودمان است قابل ردیابی خواهد بود، درواقع این اقدامات از هر گونه "جعلی" جلوگیری می‌کند.

به گفته وی مواردی که قبلا در این زمینه اتفادق افتاده بود شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل اداره استاندراد تهران با اشاره به اینکه سابق بر این در موارد معدودی کاغذها و هولوگرام‌های استاندارد جعل می‌شدند، تصریح کرد: با ارزیابی که از گیرندگان نهایی خدمات می گرفتیم این موارد را شناسایی و برخورد لازم را انجام می دادیم.

دیوانگاه