پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

قانون پشتوانه تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی است

معاون حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران، قانون را پشتوانه تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی دانست و گفت: با توجه به قانون، تردیدی در تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد.
شنبه 15 آذر 1393
1506




به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، «محمد عظیمیان» روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به برنامه تلویزیونی مناظره درخصوص ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی افزود: ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، به صراحت به این موضوع اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه با وجود شفاف بودن قانون این مناظره نباید برگزار می شد، اظهار داشت: مساله کاملا جهت دار بود.

عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: در مناظره ای که در خصوص نقل وانتقال خودرو صورت گرفت از نیروی انتظامی دفاع شد، در حالیکه طبق ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات نقل و انتقال خودرو، تردیدی در الزامی بودن نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی وجود ندارد.

عظیمیان با انتقاد از نماینده مجلس حاضر در برنامه مناظره تصریح کرد: جالب اینجاست نماینده مجلس در آن مناظره به جای اینکه از حوزه قانونگذاری دفاع کند، از نیروی انتظامی دفاع کرد که کار درستی نبود.

معاون حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با اظهارنظر رییس اتحادیه مشاورین املاک در خصوص رای دیوان عدالت اداری گفت: رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو الزام اخذ کد رهگیری از مشاورین املاک برای دریافت مفاصا حساب مربوط به منطقه یا قراردادهای خاصی نیست و در همه نقاط کشور باید اجرا شود.

وی ادامه داد: این رای دیوان عدالت اداری به منظور ایجاد سهولت در نقل و انتقال است و به همین منظور بخشنامه غیرقانونی صادر شده، ابطال شد.

ایرنا