پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

معاون سازمان ثبت اسناد: قانون کاداستر در حال تصویب نهایی در مجلس است/مشکلی برای سنددار کردن املاک علوی نداریم

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه قانون کاداستر در مجلس در حال تصویب نهایی است، گفت: سعی می‌کنیم با نهایی شدن این قانون، بحث صدور سندهای جدید را سریع‌تر به پایان برسانیم.
يک شنبه 5 بهمن 1393
1724




به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کلاردشت، محمدحسین بکاییان بعد از ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار اداره ثبت اسناد کلاردشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 30 میلیون سند قدیمی به سیستم بانک جامع انتقال یافته است که 98 درصد از نقشه‌های کاداستر شهری برداشت و 18 میلیون قطعه نقشه کاداستر تهیه شده است.

وی با اعلام اجباری شدن ثبت املاک در کشور گفت: سازمان ثبت اسناد کشور در سال 1310 اجباری کردن ثبت املاک در کشور را به تصویب رساند و جرائمی نیز در این خصوص وضع کرد.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در شهرستان کلاردشت با توجه به حساسیتی که درباره زمین وجود دارد دفتر ثبت اسناد در این منطقه لازم بود که با کمک مدیران این شهرستان این امر محقق شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات امروز ما تغییر اراضی کشاورزی و جنگلی است که برای رهایی از آن بهتر است اسناد املاک قدیمی را با ثبت نوین تبدیل به احسن کرد که در این راستا تاکنون هفت میلیون ملک دارای سند کاداستری شد.

بکاییان با اشاره به آمار غیرثبتی در کشور گفت: تاکنون یک میلیون و 300 هزار تقاضا برای دریافت سند ثبت شده ‌که برای بیش از 300 هزار ملک سند صادر شده و 700 هزار تقاضا برای کارشناسی ارجاع شده است.

وی در زمینه صدور سند روستایی ادامه داد: در سال‌ جاری 250 هزار سند در دستور کار سنددار شدن که 50 درصد آن محقق شده ‌و مردم نسبت به تهیه اسناد املاک خویش اقدام کنند.

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه قانون کاداستر در مجلس در حال تصویب نهایی است، گفت: سعی می‌کنیم با نهایی شدن این قانون، بحث صدور سندهای جدید را سریع‌تر به پایان برسانیم و در برنامه پنج‌ ساله تمامی اسنادها به روز شود.

وی تصریح کرد: در جاهایی که سند جدید صادر کردیم مدت زمان از تقاضا تا صدور 24 ساعته بوده ولی برای تبدیل سند قدیمی به جدید و کاداستری بین یک هفته تا یک‌ماه زمان می‌برد.

بکاییان از صاحبان 24 میلیون سند قدیمی خواست تا نسبت به سنددار کردن املاک خود اقدام کنند و هر چقدر مردم نسبت به صدور سند برای املاک‌شان اقدام کنند، مشکلات و اختلافات کمتر می‌شود.

معاون امور املاک سازمان ثبت و اسناد کشور درباره املاک علوی گفت: مازندران بیشترین فراوانی املاک علوی را دارد که مسئولیت این املاک برعهده ثبت نیست و در صورت انتقال آن به اشخاص، ثبت برای صدور سند مشکلی ندارد.

خبرگزاری فارس