پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

ضرورت همکاری سردفتران اسناد رسمی برای ثبت آنی معاملات

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در بحث ثبت آنی معاملات نیازمند همکاری سردفتران و دفتریاران هستیم.
شنبه 11 بهمن 1393
1719



به گزارش نامه نیوز، رضا طالبی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این شهرستان اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک در وضعیت کنونی در حال گذر از وضعیت سنتی به الکترونیکی در تمام بخش‌ها با ایجاد سامانه‌های متعدد است تا به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه در بحث ثبت آنی معاملات نیازمند همکاری سردفتران و دفتریاران هستیم، بیان داشت: با راه‌اندازی این سامانه از بسیاری تخلف‌ها در دفاتر اسناد جلوگیری به عمل آمده است.

طالبی‌زاده با توجه به اینکه باید مصوبات کمیسیون تقسیم اسناد دولتی باید به طور دقیق توسط سردفتران رعایت شود، تصریح کرد: تخلف و تخطی از این مصوبات غیرقانونی و قابل پیگرد انتظامی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با قرار گرفتن دفاتر ازدواج و طلاق زیر پوشش کانون‌های سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی مشکلات بیمه، بازنشستگی و ... این مجموعه نیز برطرف می‌شود، بنابراین امیدواریم که این امر هرچه زودتر تحقق یابد.

وی با تأکید بر اینکه الزام قانونی برای دریافت حق ایاب و ذهاب توسط سردفتران ازدواج وجود ندارد، افزود: دریافت هرگونه وجه نقد اضافی از ارباب رجوع خلاف قانون است و با آن برخورد می‌شود.

طالبی‌زاده در بحث زیرمیزی سردفتران اسناد رسمی عنوان کرد: باید مردم نسبت به رعایت موارد قانونی در اسناد و نوشته‌های خویش توجه کافی را داشته باشند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با تأکید بر اینکه قاطعانه با سردفتران متخلف در بحث زیرمیزی برخورد می‌کنیم، اظهار داشت: در سال گذشته مواردی در این زمینه در سطح استان گزارش شده که پس از پیگیری شکایت‌ها و برخورد حتی منجر به سلب صلاحیت سردفتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سردفتران اسناد رسمی باید در بحث جعل اسناد مالکیت و شناسنامه اولیه خودرو نهایت دقت را به کار ببرند تا با مشکلاتی در این زمینه مواجه نشوند.

تی نیوز