پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

وظیفه ثبت اسناد ثبت مالکیت‌ها و رسمیت یافتن قراردادها و معاملات است

اصل وظیفه ثبت اسناد ثبت مالکیت‌ها و رسمیت یافتن قراردادها و معاملات است که در راستای قضازدایی و پیشگیری از وقوع جرم تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم خدمات مناسب و مطلوبی را در این حوزه انجام دهیم.
شنبه 11 بهمن 1393
1779


شهرام دهقانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک ‌اردبیل صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به تحولات خوب و مثبت حوزه ثبت اسناد اشاره کرد و اظهار داشت: با استقرار سامانه ثبت الکترونیک بی‌شک اقدامات خوبی در کاهش مراجعات مستقیم مردم به واحدهای ثبتی و تسهیل و تسریع امور را در ارائه خدمات بهتر و شایسته شاهد هستیم.

شهرام دهقانی گفت: این سامانه سبب شده است تا سلامت اداری و جلوگیری از جعل اسناد و یا تداخل و تعارض در این حوزه را به حداقل شکل ممکن شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل در مورد امضای الکترونیکی تصریح کرد: در این زمینه در برخی از استان‌ها اقدام عملی انجام شده و امیدواریم در استان اردبیل نیز زمینه بهره‌گیری و استفاده از امضای الکترونیکی فراهم آید.

دهقانی ضرورت سنددار کردن اراضی ملی و دولتی را یادآور شد و ادامه داد: صدور سند برای اراضی واقع در حاشیه شهرها و مناطق روستایی و تعیین تکلیف قولنامه‌ها در قانون جدید مورد تاکید قرار گرفته به طوری که بیش از ۲۷ هزار و ۲۶۹ مورد ثبت‌نام را در سامانه جدید ثبت اطلاعات در این زمینه شاهد هستیم که برای ۱۴ هزار و ۳۲۱ فقره رای صادر شده است.

این مسئول در مورد تعویض اسناد مالکیت بر اساس فراخوان انجام شده نیز گفت: تعرفه تعیین شده در این زمینه ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان است که ما پایین‌تر از این رقم نمی‌توانیم از متقاضیان مبلغی را دریافت کنیم و یا بیشتر از آن حق دریافت نداریم اما در کاهش هزینه‌های مربوط به پست اشخاص با مراجعه حضوری می‌توانند مراحل تعویض سند خود را انجام دهند.

او در رابطه با میزان ثبت ازدواج در استان اشاره کرد وگفت: در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۵ هزار و ۳۲ فقره ازدواج در استان اردبیل به ثبت رسیده بود که با رشد منفی ۷ درصد در ۱۰ ماهه این رقم به ۱۴ هزار و ۲۶ مورد رسیده است.

وی تعداد طلاق ثبت شده در استان را در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۶۲ مورد بوده که با افزایش ۱۳ درصدی طلاق در سال گذشته در مجموع یک رشد ۱۶ درصدی را در میزان طلاق شاهد هستیم.

 

تی نیوز