پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

در همایش سراسری پست و ثبت اسناد مطرح شد: خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به پست واگذار شد

نخستین همایش مشترک پست و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف گسترش همکاریها و تشریح سازوکار خدمات احصاشده، برگزار شد.
دو شنبه 20 بهمن 1393
2171



به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، این همایش که به منظور آشنایی واحدهای اجرایی با فرآیند خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و چگونگی ارایه خدمت به مشتریان تشکیل شد، با سخنرانی مسئولان ارشد هر دو سازمان برگزار شد.

ادب، مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی سخنانی به ضرورت بهینه سازی روشها و ارایه خدمات الکترونیکی با توجه به سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه پرداخت و افزود: در راستای هدف گذاری کلان کشور بر کاهش تصدی گری سازمانها و واگذاری خدمات به سازمانهای خدمتگزار، به منظور بهبود حوزه کسب و کار و ایجاد تغییرات زیربنایی در ساختار سازمان، این همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وی سپس مهم‌ترین اولویت در واگذاری خدمات سازمان خود به پست را این چنین تشریح کرد: ارایه خدمات به مشتریان با بالاترین کیفیت، در کمترین زمان و به بهترین شیوه، از جمله اهداف سازمان ثبت اسناد در واگذاری خدمات به پست است.

مدیرکل ثبت شرکتها در ادامه اظهار کرد: واگذاری خدمات به پست با توجه به پیشینه همکاریهای مشترک مانند پلمپ دفاتر تجاری که رضایت زیادی را در بین مشتریان ایجاد کرده بود، مسئولان ارشد سازمان را در واگذاری خدمات به پست مصمم کرد تا از این طریق علاوه بر کاهش مراجعات حضوری، سلامت اداری نیز افزایش یابد.

وی در پایان سخنان خود خواستار ارتقای کیفیت خدمات و افزایش دقت در ارایه خدمت از سوی هر دو سازمان شده و اظهار امیدواری کرد: با انعقاد این قرارداد و انجام مطلوب آن، دیگر سازمانها نیز در واگذاری خدمات خود به پست پیش قدم شوند.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روشهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم، از واگذاری خدمات این سازمان به پست ابراز رضایت مندی کرده و اظهار کرد: همکاریهای مشترک پست و ثبت اسناد در راستای سیاستهای ابلاغی ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در جهت تکریم ارباب رجوع و ارتقای سلامت اداری صورت گرفته، ضمن آن که با استفاده از فضای مجازی این شرکت، مهم ترین دغدغه مسئولان سازمان مبنی بر کمبود فضای فیزیکی برای حفظ اسناد نیز برطرف خواهد شد.

اکبری در ادامه به رتبه خوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بین شرکتهای معتبر جهانی اشاره کرد و گفت: این سازمان به دلیل به روزرسانی اطلاعات ثبتی از رتبه بالایی در سطح دنیا برخوردار بوده و امیدواریم با واگذاری خدمات به پست و افزایش سرعت و دقت در ثبت اسناد، این رتبه باز هم روند صعودی داشته باشد.

مدیرکل تشکیلات سازمان ثبت سخنان خود را این گونه ادامه داد: با توجه به مدرنیزه شدن خدمات و نفوذ فناوری در بین جوامع، شرط دوام و بقای سازمانهای خدمتگزاری مانند ثبت و پست، افزایش کیفیت و کسب رضایت مشتریان است که این مهم در سایه مشارکت و همدلی به دست خواهد آمد.

وی احصای دیگر خدمات این سازمان و بازنگری در سازوکار اجرایی آن را از دیگر برنامه‌های مسئولان دو سازمان برشمرد و اظهار کرد: سازوکار خدمات احصا شده، تدوین شده و به زودی به سراسر کشور ابلاغ می‌شود و با توجه به آماده شدن زیرساخت های لازم از سوی شرکت پست، از ابتدای سال 94 اجرایی خواهد شد.

وی نیز در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: تا همکاری مشترک دو سازمان نمونه و الگویی برای دیگر سازمانها در جهت واگذاری خدماتشان به پست شود.

محرابی - مدیرکل مطبوعات و رسانه‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - به عنوان مرجع اطلاع رسانی در رسانه‌های داخلی دیگر سخنران این همایش بود.

وی در خصوص حضور خود در این همایش گفت: تاکنون نشست مشترکی با این موضوع برگزار نشده و توفیقی است تا در این همایش، ضمن بررسی عملکرد گذشته هر سه سازمان، نحوه تعامل و همکاریهای مشترک آینده را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همکاری مشترک هر سه سازمان ضمن آن که خدمت به مردم را آسان تر می کند، موجب رشد و تعالی فرهنگی و اقتصادی مطبوعات و نیز شفافیت در کارها خواهد شد.

محرابی مهم ترین مزیت پست برای سازمان تحت مدیریتش را گستردگی نقاط تحت پوشش برشمرد و افزود: توزیع روزنامه و مجله در شهرهای کوچک و بزرگ در افزایش توان اقتصادی مطبوعات بسیار موثر بوده و علاوه بر آن نقش بسیار زیادی در افزایش خرد جمعی جامعه خواهد داشت.

بخش نخست این همایش با تشکیل پنل مشترک بوداغی - معاون فنی مدیرعامل -، قنبرزاده - مدیر منطقه 13 پستی - و ستایش - رییس اداره ثبت شرکتهای تهران بزرگ - که به تشریح خدمات احصا شده و فرآیند عملی آن پرداختند پایان یافت.

ایسنا