پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

الکترونیکی شدن احراز هویت

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اتصال 125 دستگاه دولتی و نهادهای عمومی به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ، این دستگاه ها تنها از طریق کد ملی و بدون نیاز به مدارک کاغذی می توانند هویت مراجعین خود را احراز کنند.
دو شنبه 27 بهمن 1393
4957

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، تفاهم نامه ای بین سازمان ثبت احوال کشور و پست بانک با حضور محمدناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور و محمود حسن زاده رییس هیئت مدیره و مدیرعامل پست بانک به منظور امکان بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیکی هویت ملی به امضاء رسید.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ثبت احوال سازمانی حاکمیتی و زیرساختی است، گفت: ثبت احوال ماموریتهای مهمی در جهت ثبت وقایع حیاتی چهارگانه بر عهده دارد.

دکتر محمد ناظمی اردکانی گفت: در سالهای اخیر ثبت احوال دوران نوین سازی خود را تجربه می کند و از تمامی ابزارها و فناوریهای نوین در جهت متقن شدن ماموریتهای خود و همچنین تسهیل در ارائه خدمات به دستگاه های دولتی و تکریم ارباب رجوع بهره می برد.

وی با بیان اینکه شناسایی افراد در فضای فیزیکی از طریق کارت شناسایی ملی و یا شناسنامه صورت می گیرد گفت: هدف ثبت احوال بر این است تا در شناسایی و تصدیق هویت افراد مدارک کاغذی حذف و شناسایی به صورت الکترونیکی میسر شود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: از آنجایی که تمامی شهروندان یک شماره ملی ده رقمی منحصر به فرد دارند، دستگاهها می توانند تنها از طریق کدملی متقاضی و بدون نیاز به کپی مدارک هویتی، هویت متقاضیان خود را احراز کنند.

ناظمی اردکانی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 160 هزار نقطه در سطح کشور از این طریق هویت مراجعین خود را احراز می کنند و امیدواریم با امضاء این تفاهم نامه و با استفاده از ظرفیتهای پست بانک این تعداد به 170 هزار نقطه و یا بیشتر در سطح کشور افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه به سمت حذف مدارک کاغذی هستیم، گفت: در حال حاضر در قم و اهواز به صورت پایلوت این کار انجام می شود و در صورت نتیجه بخش بودن، این اقدام به سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد و بایگانی الکترونیکی جایگزین بایگانی کاغذی خواهد شد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه برای داشتن دولت الکترونیک شناسایی افراد در فضای مجازی اهمیت زیادی دارد، کارت هوشمند ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: این مهم باعث تسهیل و صرفه جویهای عظیم اقتصادی می شود.

در ادامه رییس هیات مدیره و مدیرعامل پست بانک گفت: در حال حاضر ثبت احوال نو آورترین و پیشروترین سازمان در استفاده از تکنولوژی و فناوریهای نوین در کشور است.

مهندس محمد حسن زاده ضمن تقدیر و تشکر از تحولات عظیم و مفید در ثبت احوال گفت: این تحولات علاوه بر کمک به دستگاههای اجرایی برای جامعه و مردم نیز بسیار خوب و مفید است.

 

سایت ثبت احوال