پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دبیر فراکسیون اصناف مجلس: دریافت کد رهگیری املاک الزامی نیست / اجباری شدن کد رهگیری نیازمند مصوبه مجلس است

دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت کد رهگیری املاک الزامی نیست، گفت: اجباری شدن کد رهگیری نیازمند اخذ مجوز و تصویب قانون از سوی مجلس شورای اسلامی است که هیچ‌گاه چنین قانونی در مجلس تصویب نشده است.
شنبه 9 اسفند 1393
1707

 

مهران فرزین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان در حاشیه همایش صنعت فرش ماشینی ایران در کاشان اظهار کرد: برگزاری همایش‌های بدون برنامه و هدف، تنها جلساتی برای درد دل کردن است و هیچ دستاوردی دیگری به دنبال ندارد.

وی تأثیرگذاری همایش‌ها را در صورت تشکیل دبیرخانه همایش مؤثر دانست و افزود: دبیرخانه همایش مسئولیت پیگیری و رصد مصوبات و مباحث همایش را به عهده دارد و این امر موجب تحرک مسئولان و سخنرانان همایش برای عملیاتی شدن وعده‌هایشان می‌شود.

دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و نگاه دولت به درآمدزایی از طریق مالیات را نشانگر سال سخت اقتصادی تولیدکنندگان ذکر کرد.

وی به تولیدکنندگان توصیه کرد: برای رهایی از فشار اقتصادی اقدام به برندسازی و رقابت با تولیدکنندگان خارجی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

فرزین با اشاره به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان گفت: در اکثر کشورها مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کننده اخذ می‌شود که در ایران از تولیدکنندگان هم اخذ می‌کنند.

به گفته وی، برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کننده باید صندوق‌های مکانیزه حسابداری و ارتباط با سازمان اقتصاد و دارایی در فروشگاه‌ها وجود داشته باشد.

دبیر فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در مورد اظهار نظر یکی از رؤسای اتحادیه مشاورین املاک مبنی بر الزامی بودن دریافت کد رهگیری گفت: دریافت کد رهگیری اجباری نیست که متأسفانه در بازه‌ای از زمان اداره دارایی داشتن کد رهگیری را به صورت غیرقانونی اجباری اعلام کرده بود.

وی افزود: اجباری شدن کد رهگیری نیازمند اخذ مجوز و تصویب قانون از سوی مجلس شورای اسلامی است که هیچ‌گاه چنین قانونی در مجلس تصویب نشده است.

خبرگزاری فارس