پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

توسعه سامانه احراز هویت الکترونیکی ثبت احوال به ۱۶۰ هزار نقطه

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، توسعه سامانه احراز هویت الکترونیکی سازمان ثبت احوال از ۵۰ هزار نقطه به ۱۶۰ هزار نقطه را از مهمترین اقدامات این حوزه در سالجاری عنوان کرد.
جمعه 22 اسفند 1393
2850

 

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید پارسایی معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی مهندس در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی گفت:  پروژه کارت هوشمند ملی از سال گذشته شروع و پایلوت آن در اواخر سال ۹۲در قم انجام شد و به سایر استانها نیز تسرّی پیدا کرد.

وی اظهار کرد: این پروژه در سال جاری با جدیت بیشتری در ۳۱ استان پیگیری شد و توانستیم در سایر ادارات قریب به یک میلیون وهفتصد هزار درخواست را از هموطنان دریافت و قریب به یک ونیم میلیون کارت  هوشمند را صادر ودر اختیار آنها قرار دهیم.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی، پروژه کارت هوشمند ملی را یکی از پروژه های تأثیر گذار در حیطه فناوری کشورعنوان کرد.

پارسایی اتمام پروژه آرشیو اسناد ولادت و فوت و همچنین نظارت بر آرشیو را از جمله اقدامات مهم سالجاری برشمرد و گفت: اغلب استانهایی که در سال گذشته درگیر این پروژه بودند در سال جاری آن را به پایان رساندند.

وی با تاکید بر اینکه پروژه الکترونیکی اسناد هویتی یکی از پروژه های تأثیر گذار در نحوه خدمات رسانی به مردم بود گفت: در آستانه یکصدمین سال فعالیت این سازمان، توانستیم نحوه ارائه خدمات به مردم را از حالت سند محوری به حالت اقامت محوری یا محل سکونت هموطنان تغییر دهیم.

پارسایی یکی از پروژه هایی که در دهه فجر امسال کلید خورد و به صورت پایلوت در استانهای قم و خوزستان قرار شد انجام شود استفاده از سامانه احراز هویتی سازمان ثبت احوال و عدم اخذ کپی شناسنامه و کارت ملی از مردم را با استفاده از این سامانه عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: این پروژه که توسط استانداریها و وزارت کشور کلید خورده در این دو استان هر چه سریعتر با دستور العمل ها و گردش کارهایی که تدوین میکنند اجرایی و عملیاتی شود و در سال آینده ما بقی استانها نیز از این دو استان تبعییت کنند .

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی  تاکید کرد: با استفاده از سامانه احراز هویتی سازمان ثبت احوال، دیگر نیازی به کپی های متعدد از شناسنامه نیست و در هزینه ها و وقت مردم صرفه جویی می شود و در ادامه این پروژه  بحث عدم استفاده از عکسها، آدرسهای متعدد، کپی از شناسنامه و کارت ملی مطرح  است.

پارسایی تصریح کرد: در آینده سامانه ارتباطات سببی- نسبی نیز که روی همین فضا و شبکه شکل گرفته تعمیم پیدا خواهد کرد و آن نوع سرویس هم در ادامه این سرویسها در کشورفعال خواهد شد و سازمان ثبت احوال که مأموریت اصلی اش ثبت وقایع حیاتی و صدور اسناد هویتی است در فضای الکترونیکی و دولت الکترونیک نیز می تواند نقش دیگری را به کمک این سامانه و کارت هوشمند ملی تکمیل کند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی  افزود: در رابطه با افزایش حافظه پردازشگر سایت مرکزی و توسعه زیر ساخت فضای خدمات اطلاعات سازمان توفیقات چشمگیر داشته ایم.

وی اظهار کرد: در مباحث جمعیت و مأموریتی که سازمان در بخش انتشار آمار و بحث های جمعیتی و مهاجرت و نیز گزارشات آماری دارد، پیشرفت های خوبی حاصل شد که سال ۹۳ نقطه عطفی در ارتقاء جایگاه و معرفی سازمان به عنوان تنها مرجع رسمی جمعیتی بود که جایگاه خودش را در این بحث پیدا کرد.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت که یکی از بند های آن  " رصد جمعیتی به صورت استانی"  است گفت: سازمان ثبت احوال در این زمینه نقش اساسی و کلیدی دارد که امیدواریم بتوانیم این نقش را در سالهای آینده نیز به نوع مطلوب ایفا کنیم.

خبرگزاری مهر