پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

تعبیه اثر انگشت بر روی کارت‌های جدید ملی/ صدور 20 میلیون کارت ملی هوشمند در سال 94

قائم مقام سازمان ثبت احوال در امور استان‌ها گفت: سال آینده 20 میلیون نفر در کشور صاحب کارت ملی جدید خواهند شد که اثر انگشت هر فرد در این کارت‌ها تعبیه شده است.
دو شنبه 25 اسفند 1393
3112

 

به گزارش نامه نیوز، محمود رشیدی‌فرد در مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید اداره کل ثبت احوال استان ایلام اظهار کرد: سازمان ثبت احوال در دهه جدید یک دوره جدید تحت عنوان ثبت احوال نوین را آغاز کرده که ثبت به موقع وقایع حیاتی رادر سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه امکان جعل شناسنامه‌های جدید بسیار ضعیف است، افزود: در سیستم نوین ثبت احوال ایجاد شناسنامه‌های جدید و کارت شناسایی ملی جدید برای سال آینده از اقدامات در دستور کار است.

قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها اضافه کرد: سال آینده 20 میلیون نفر در کشور صاحب کارت ملی جدید خواهند شد که اثر انگشت هر فرد در این کارت‌ها تعبیه شده است.

رشیدی‌فرد با اشاره به اینکه در سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید رصد ساختار جمعیتی در حال پیگیری است، تصریح کرد: جمعیت یکی از مولفه های قدرت است و در سند 1404 چشم‌انداز حوزه کاری ثبت احوال کاملا مشخص شده که داشتن ساختار جمعیتی لازم و ضروری بوده و باید گفت که در سال گذشته 14 میلیون مراجعه به این سازمان در سطح کشور انجام شده است.

قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها با بیان اینکه 7000 کارمند در این سازمان در سطح کشور فعالیت دارند خاطرنشان کرد: باید عاملی برای ناراحتی ارباب رجوع در این سازمان وجود نداشته باشد و رضایت کامل از سازمان وجود داشته باشد و مدیران باید در هفته فرصتی برای دیدار با عموم در نظر بگیرد.

رشیدی‌فرد در پایان اظهار کرد: مدیران باید همواره در پای صحبت کارکنان بنشینند و درب اتاق مدیران باید بر روی ارباب رجوع و کارکنان باز باشند.

گفتنی است که در پایان این مراسم از زحمات «علیرضا قبادی» تجلیل و «منوچهر تیموری» به عنوان مدیر جدید ثبت احوال استان ایلام معارفه شد.
تی نیوز