پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

لطفا اسکنر نخرید !

هیچیک از انواع اسکنر اثر انگشت موجود در بازار مورد تائید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کارگروه ثبت آنی قرار نگرفته است و در حال حاضر ، سه نمونه از اسکنرها در حال آزمایش هستند .
دو شنبه 7 ارديبهشت 1394
8267

بسم الله النور

 

 

 

لطفاً اسکنر نخرید !

 

 

همکاران ارجمند ؛ سردفتران محترم ؛

سلام

امروز خانم ... از شرکت ... تماس گرفتند و فرمودند : شرکت ما اسکنر ... را وارد کرده و ارائه می نماید . و اضافه کردند : اسکنر ما مورد تائید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفته و در استان های خراسان رضوی و آذربایجان غربی ، بین دفاتر اسناد رسمی توزیع شده است .

بعد از چند دقیقه که ایشان – بدون وقفه – محصول شرکت خود را معرفی کردند ، گفتم : سرکار خانم به کاهدان زده اید و از بد حادثه ، اینجانب عضو کارگروهی هستم که اسکنرهای اثر انگشت را مورد آزمایش قرار می دهد و تا آنجا که من می دانم ، هیچیک از اسکنرها مورد تائید سازمان ثبت قرار نگرفته است .

بعد از جمله ی من ، ایشان بلافاصله خداحافظی کردند و مکالمه تمام شد .

با نگرانی از اینکه مبادا همکاران من ، تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و کالایی را بخرند که نهایتا موجب تضرر ایشان شود ، دست به قلم شدم .

همکاران گرامی ؛

توجه شما را به نکات زیر جلب می نمایم :

-        ما می توانیم از هر نوع پرینتر در دفترخانه استفاده نمائیم . زیرا پرینتر ، سخت افزاری خروجی است . یعنی اطلاعات خارج شده از سیستم را ثبت می کند . اما نمی توانیم از هر نوع اسکنر اثر انگشت استفاده کنیم ! زیرا اسکنر ، سخت افزاری ورودی است . از طریق اسکنر ، اطلاعات وارد سیستم می شود و از آنجا که سامانه ی ثبت الکترونیک اسناد ، اجازه ی ورود اطلاعات را به صورت آزاد نمی دهد و حتی برای ورود اطلاعات سند باید از VPN استفاده کرد ، پس طبیعی است که اتصال اسکنر اثر انگشت به سامانه ی ثبت آنی نیز ، نیاز به میان افزاری دارد که آنرا به سیستم ثبت آنی معرفی نماید و اجازه ی ورود و ثبت اطلاعات را به آن بدهد .

-        در فراخوانی که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته ، شرکت های وارد کننده اسکنر اثر انگشت موظف شدند که نمونه ای از محصول خود را همراه با بروشور و اطلاعات کامل فنی در اختیار سازمان ثبت بگذارند و ضمنا میان افزار مورد اشاره را نیز طراحی و ارائه نمایند ! در حال حاضر 3 شرکت این مسیر را طی کرده اند و اسکنرهای آنها در دفتر اینجانب نصب شده و در حال آزمایش هستند . شرکت های دیگر نیز ، در فرصت باقیمانده باید محصول خود را به سازمان ثبت معرفی نمایند .

-        در پایان دوران پایلوت ، لیست کامل ترین ، ساده ترین ، روان ترین و مناسب ترین اسکنرها توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام می شود و همکاران محترم می توانند از بین دستگاه های اعلام شده ، به انتخاب خود ، یکی را تهیه کنند . این لیست شامل اسکنرهایی است که میان افزار مربوطه را طراحی و ارائه نموده اند و به محض اتصال اسکنر به سامانه ی ثبت آنی ، شناسایی می شوند !

-        محدودیتی از نظر تعداد اسکنر در دفترخانه وجود ندارد و همکاران محترم می توانند بیش از یک اسکنر داشته باشند .

-        سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران از هیچیک از انواع اسکنر حمایت نمی کنند و هر گونه تبلیغی در این خصوص ، عاری از واقعیت است .

-        اسکنر خوب ، اسکنری است که انتظارات سامانه ی ثبت الکترونیک اسناد و توقعات سردفتران محترم را برآورده کند .

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می شود .

و من الله التوفیق

ارادتمند : فرامرز جمشیدی

 

 

 

بنچاق