پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

افزایش دفترخانه‌های مجهز به پرداخت الکترونیکی مالیات

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از انتخاب 6 دفترخانه اسناد رسمی دیگر برای اجرای طرح آزمایشی الکترونیکی کردن امور مالیاتی اسناد خبر داد.
پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394
2289

 

محمدرضا دشتی، در جلسه مشترك كانون سردفتران و دفترياران و سازمان امور مالياتي كشور با تاكيد بر روابط دوسويه بين دفاتر اسنادرسمي با سازمان امور مالياتي كشور بيان كرد: به هر ميزان كه همكاري و تعامل اين دو مجموعه بيشتر باشد، بهتر مي‌توان پاسخگوي مردم بود و تكاليف و وظايف قانوني سازماني را به نحو مطلوب انجام داد. وی گفت: اميدوارم با تعامل و همكاري بيش از پيش دو مجموعه، مشكلات موجود رفع شود.

دشتی با اشاره به فعال شدن يك دفتر آزمایشی در تهران به منظور ارائه انجام خدمات امور مالياتي الكترونيكي افزود: با بررسي‌ها و رفع موانع و معايب طرح، درصدد انتخاب و تجهيز 6 دفتر اسنادرسمي ديگر به منظور پيوستن به ارائه خدمات امور مالياتي الكترونيكي هستيم و با توجه به آیین‌نامه‌ای که توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ می‌شود، روند اجرایی این طرح در کشور را آغاز خواهيم كرد. وي در اين جلسه با بيان اينكه ارسال آمارهاي مختلف مالياتي ازجمله تكاليف دفاتر اسنادرسمي است، افزود: سياست هاي اصلاح الگوی مصرف و به روز رسانی خدمات اداری و اتوماسیون، ایجاب می‌کند به‌سمت مکانیزه سازی امور اداري حرکت کنیم، بنابراين براي ارسال و ارائه آمار از طريق سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به سازمان امور مالياتي اقدامات لازم انجام می‌شود و به همين دليل بايد سازمان امور مالياتي آمار را از طريق سيستم ثبت آني دريافت كند تا به اين طريق با حذف آمار كاغذي از دفاتر، اين مسووليت نيز از تكليف دفاتر اسنادرسمي ساقط شود. رئيس كانون سردفتران و دفترياران با اشاره به پرداخت ماليات بر ارزش افزوده، تاكيد كرد: براي سهولت و راحتي در كار مردم ماليات بر ارزش افزوده از طريق دستگاه كارتخوان به حساب سازمان امور مالياتي واريز شود.
به گفته دشتي به اين طريق از  تردد و مراجعات اضافي مالكان به سيستم مالياتي جلوگيري مي‌شود.

 

دنیای اقتصاد