پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

قول ثبت احوال به کانون سردفتران/ ارتباط آن لاین با دفترخانه ها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد از اول خردادماه ارتباط دفترخانه ها با ثبت احوال برای ثبت آنی اسناد آن لاین و مشکلات رفع می شود.
چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394
2088

 

 

محمد رضا دشتي اردكاني، رييس كانون سردفتران و دفترياران  با سید علیرضا آوایی، رییس سازمان ثبت احوال کشور ديدار و گفت و گو كرد. در اين جلسه كه اعضاي هيات مديره كانون سردفتران و دفترياران نيز حضور داشتند، رئيس كانون سردفتران و دفترياران ضمن تبريك ميلاد باسعادت اميرالمومنين علي (ع) و روز مرد، از انتصاب سید علیرضا آوایی، به عنوان رییس سازمان ثبت احوال کشور اظهار خرسندي كرد و گفت: اميدوارم با تعامل بيشتر دو مجموعه، مشكلاتي كه برسر راه ثبت آني باقي مانده است با تلاش و برنامه ريزي حذف شود.

دشتي اردكاني در ادامه افزود: در گذشته  نيز جلسات متعددي براي رفع مشكلات موجود در اين زمينه برگزار شد و قرار شد سيستم برخط به صورت آفلاين در اختيار دفاتر اسناد رسمي قرار بگيرد تا مردم در دفاتر اسناد رسمي با عدم ثبت سند مواجه نشوند و اين مساله درك شود كه مردم نبايد در زمينه ثبت آني معطل شوند زيرا ما خدمتگزار مردم هستيم.

وي گفت: يكي از بهترين دستاوردهاي كشور طي سالهاي اخير طراحي و اجراي سامانه ثبت آني بوده كه مرتفع شدن مشكلات ثبت را به دنبال داشته است اما گاهي كه با قطع سامانه ثبت احوال رو به رو مي شويم، ثبت سند در دفاتر اسناد رسمي صورت نمي گيرد.

دشتي اردكاني افزود: سال گذشته حدود ۱۶ ميليون سند در كل كشور در سامانه ثبت آني، ثبت شده است كه اگر ميانگين ۴ نفر براي هر سند را درنظر بگيريم، دفاتر اسنادرسمي بيش از ۶۰ ميليون بار به سامانه ثبت احوال متصل شده اند.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران به اشاره به صادر شدن ۲۰ ميليون كارت ملي هوشمند در سراسر كشور افزود: دفاتر اسناد رسمي آماده اند تا در اين خصوص همراهي و همكاري لازم را با دولت محترم داشته باشند از سوي ديگر دفاتر پيشخوان الكترونيك گستردگي دفاتر اسنادرسمي را ندارند؛ ضمن اينكه گواهي سنتي و گواهي امضاي الكترونيك از گذشته در اختيار دفاتر اسناد رسمي بوده كه بسيار هم موفق عمل كرده اند.

دشتي اردكاني افزود: ثبت آني يكي از پيشرفته ترين نرم افزارهاي ثبت سند در جهان است و به راحتي و سهولت مي توان به مردم خدمت رساني كرد.

در اين نشست، آوايي، رئيس سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه با پيگيري هاي به عمل آمده مشكلات به حداقل رسيده است افزود: موارد و مشكلات موجود، با پيگيري ها و ارائه بيانات مكتوب و جلسات شفاهي و كارشناسي قابل حل است تا معاملات مردم و ثبت سند رسمي به سهولت انجام شود.

وي با اشاره به اين كه برخي از مسائل كه براي سازمان هاي دولتي عادي است، اما براي مردم و جامعه  مشكل افرين و دردسرساز است، افزود: به راحتي نمي توان از كنار حل معضلات و مشكلات جامعه گذشت بنابراين با ياري خداوند پيگير اين موضوع هستم و از اول خرداد با جديت در رفع اين مسائل گام برخواهيم داشت.

خبرگزاری مهر