پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با فارس: انجام نقل و انتقال املاک در دفاتر اسناد را پیگیری می‌کنیم/ نقش بنگاه‌ها فقط واسطه‌گری است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ما همچنان پیگیر هستیم تمام نقل و انتقال املاک باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد،گفت: بنگا‌ه‌های معاملات ملکی نقش واسطه‌گری و به هم رساندن خریدار و فروشنده را باید داشته باشند.
دو شنبه 21 ارديبهشت 1394
1059

 

 



رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با فارس:
انجام نقل و انتقال املاک در دفاتر اسناد را پیگیری می‌کنیم/ نقش بنگاه‌ها فقط واسطه‌گری است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ما همچنان پیگیر هستیم تمام نقل و انتقال املاک باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد،گفت: بنگا‌ه‌های معاملات ملکی نقش واسطه‌گری و به هم رساندن خریدار و فروشنده را باید داشته باشند.
خبرگزاری فارس: انجام نقل و انتقال املاک در دفاتر اسناد را پیگیری می‌کنیم/ نقش بنگاه‌ها فقط واسطه‌گری است

احمد تویسرکانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که آیا همچنان پیگیر این هستید که معاملات مسکن در دفاتر ثبت اسناد انجام شود،گفت: تأکید ما بر توسعه ثبت رسمی املاک است و نقل و انتقالات عادی عوارض و تبعات سنگین برای ما دارد، بنابراین معتقد هستیم که باید تمام ساز و کارها در جهت توسعه ثبت رسمی معاملات باشد.

*بنگا‌ه‌های معاملات ملکی نقش واسطه‌گری دارند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: معتقد هستیم که‌ بنگا‌ه‌های معاملات ملکی همانطور که کانون سردفتران و دفتریاران پیش‌بینی کرده نقش واسطه‌گری و در حقیقت پیدا کردن و به هم رساندن خریدار و فروشنده را باید داشته باشند و تمامی نقل و انتقال املاک باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد.

وی گفت: در ماده 8 قانون خدمات کشوری هم این موضوع آمده است، دفاتر اسناد رسمی به عنوان بخشی از قوه قضاییه آمده است و قانونگذار امور ثبتی را در قانون خدمات کشوری و در برنامه توسعه تعریف کرده است.

تویسرکانی با اشاره به اینکه ما نیازمند توجه و فهم همه مسوولان نسبت به آثار ثبت رسمی در کشور هستیم تاکید کرد: این نقل و انتقال عادی در بنگاه‌های معاملات ملکی که بعضاً به شکل ثبتی در نمی‌آید باعث اختلافات و دعاوی پرونده‌های فراوانی است.

وی تاکید کرد: ما معتقد هستیم که اگر در یک خط حرکت شود به نتایج مثبتی می‌رسیم.

وی با بیان این که قلمدادکردن نهاد مشاوران املاک در امور ثبت اسناد رسمی از تصمیمات نادرستی بود که اتخاذ شد، ادامه داد: ما نیازمند ساماندهی در این بخش هستیم و نباید مشاوران املاک در امور ما دخالت داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیشتر نیز گفته بود که درصد مهمی از پرونده‌های حقوقی و کیفری دادگاه‌ها ناشی از معاملات عادی و نزاع‌هاست.

وی افزود: در واقع در رابطه با ثبت رسمی در مقاطع مختلف تصمیمات نادرستی اتخاذ شده و نهادهای غیرمرتبط، دخالت‌هایی را در معاملات غیرمنقول داشته‌اند که می‌توان از نمونه‌های آن به کد رهگیری و دخالت وزارت بازرگانی اشاره کرد. ما درصدد هستیم در این زمینه بتوانیم به تصمیمات درستی برسیم.

خبرگزاری فارس