پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

گزارش هشتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ( قسمت دوم)

گزارش هشتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ( قسمت دوم)افتتاحیه
جمعه 25 ارديبهشت 1394
2124

 

به نام خدا

گزارش هشتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ( قسمت دوم)

 

 


افتتاحیه
افتتاح هشتمین همایش فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ، با شکوه هر چه تمامتر برگزار شد . مراسم با کمی تاخیر ، ساعت 10/15 با تلاوت آیات نورانی قرآن مجید آغاز شد . آقای پارسا ، سردفتر اسناد رسمی شماره 75 مشهد ، با لحنی خوش و صوتی دلنشین ، حاضرین را به فیض رساندند . آقایان محمد گودرزی و احمد علی سیروس ( اعضای هیات مدیره ی کانون سردفتران و دفتریاران ) و آقای مسلم آقاصفری ( نایب رئیس بازنشسته کانون سردفتران و دفتریاران ) و آقای مرادی - مدیر کل امور اسناد و سردفتران - و آقای رحمتی زاده - مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی - در مراسم افتتاحیه حضور داشتند . با پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران ، حاضرین به پا خواستند و ادای احترام کردند . بعد از آن ، آقای شهلا ، مجری موفق و نام آشنای مشهد ، پشت تریبون قرار گرفت و برنامه ی خود را با این غزل شروع کرد :

 


گوشه ی صحن دم عید دلم می لرزد
من و یک عالمه تردید، دلم می لرزد
بادی از سمت حرم قصد وزیدن دارد
بی سبب نیست که چون بید دلم می لرزد
لرزه افتاده به جان در و دیوار ولی
زلزله نیست، نترسید! دلم می لرزد...
می روم سمت حرم دست به سینه اینبار
دو قدم مانده به خورشید دلم می لرزد
هرچه از زائر خود دل ببری میچسبد
چقدر در حرمت دربه دری میچسبد
چقَدَر در حرمت مست زیاد است ببین
چقَدَر دور و برت دست زیاد است، ببین
زائرانت به کرامات تو عادت دارند
همه یک جور به این خانه ارادت دارند
یک نفر پول، یکی اشک، یکی انگشتر
از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر
روزهامان همگی با کَرَمت می چرخند
زائرانت چقدر با عظمت می چرخند
ابر و باد و مه و خورشید همه رقص کنان
چند قرن است که زیر علمت می چرخند
تا قدم رنجه کنی بر سر ما یک عمر است
چشم هامان به هوای قدمت می چرخند
حاجیانی که به حج رفتنشان جور نشد
چه غریبانه به دور حرمت می چرخند
آب در کوزه و ما تشنه لبان می گشتیم
یار در مشهد و ما گرد جهان می گشتیم 



آقای شهلا از حاضرین خواست برای عرض تسلیت به پیشگاه امام هشتم (ع) به مناسبت درگذشت پدر بزرگوارشان ، قیام کنند و همراه با صدایی که در سالن پخش می شد ، سلام مخصوص امام رضا (ع) را بخوانند .

محبوب رضاست هر که دل ريشتر است

از کعبه صفــای اين حرم بيشتر است

اينـــجاسـت طبيبــــی که ندارد نوبــــت

هر دل که شکسته تر بود پيشتر است


آقای اورعی ، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی ، اولین سخنران بود که توسط مجری به روی سن فراخوانده شد . (متن کامل سخنرانی ایشان متعاقبا ارائه خواهد شد )
پس از سخنرانی ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی ، بیانیه ی جامعه ی مجازی توسط آقای سید حسین حسینی نیک ، سردفتر اسناد رسمی 41یزد قرائت گردید. متن بیانیه بدین شرح است :

 

 

بنام خداوند جان و خرد

 

کز او برتر اندیشه بر نگذرد

 

 

 

درود خدا و پیامبر گرامی اش بر حجت خدا هفتمین پیشوای راستین که ضمن عرض تسلیت آن بزرگوار خدمت جمع محترم و تمامی پیروان و دوست داران آن حضرت ، در روز شهادت حضرتش این توفیق نصیب ما گردیده که خدمت فرزند بزرگوارش حضرت ثامن الحجج علیه آلاف التحیة الثناء عرض تسلیت نموده و درود بر هشتمین پیشوا که به یمن برکت نام و جایگاهش هشتمین نشست سراسری جامعه مجازی دفاتر اسناد در جوار بارگاه ملکوتی اش برگزار می گردد .

 

پیش از هر سخن از این که بار دیگر سعادت حضور در جمع وزین و فرهیخته را یافته ام خدا را سپاسگزارم و بر خود می بالم و به نوبه خود از میهمانان گرانقدر جامعه مجازی و از مسئولان عزیز و محترم استان اعم از قضایی و اداری و اداره کل ثبت استان و نیز اعضای محترم هیأت مدیره کانون تهران و خراسان رضوی و از سایر اعضای هیأت های مدیره کانون ها و جوامع سردفتری اسناد رسمی که به جمع همکاران خود تشریف فرما شده اند تشکر می نمایم .

 

جامعه مجازی سردفتران و دفتریاران وبلاگ نویس نامی بود که در اولین نشستی که با شرکت حدود سی نفر از وبلاگ نویسان در آبان ماه 1389 و با همکاری کانون محترم تهران برگزار گردید بر جمعی داده شد که به باز تولید و بیان تجربه وعلم و تبادل افکار و بیان کاستی های صنف خود با استفاده از یکی از سهل الوصول ترین مظاهر تکنولوژی پیشرفته پرداخته بودند .

 

پیشرفت کار و علاقه به دیدار در میان جمع انگیزه ادامه برگزاری نشست ها را رقم زد و نشست های بعدی به صورت سالانه دو نشست و در استان هایی که همکاران خود برای برگزاری آن پیشقدم می شدند و با هزینه شخصی اعضای جامعه مجازی برگزار گردید .

 

نشست دوم در خرداد ماه 91 در ساری . نشست سوم در آبان ماه همان سال در یزد که در آن نشست ها علاوه بر بحث های مختلف از جمله ایجاد ساختار و تصویب منشور اخلاقی تصمیم به راه اندازی یک سایت جامع و مرجع به عنوان نمادی کامل از جامعه مجازی گرفته شد . حضور جمعی از اعضای هیأت مدیره محترم کانون مرکز و ارتباط نزدیک و رودرو با اعضای مختلف جامعه مجازی و بیان نقطه نظرات و روش همکاری ها از شاخصه های نشست های اخیر بود .

 

نشست چهارم در اردیبهشت ماه سال 92 و در اصفهان و نشست پنجم در آبان ماه همان سال در تهران برگزار گردید که دراین دونشست علاوه بر بر ارائه نماد جامعه مجازی ، کمیته حقوقی جامعه تشکیل و با ارائه مباحث بنیادین از سایت پارسوندار به عنوان نماد و ارگان جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی کشور و نقطه تلاقی وبلاگ ها رونمایی به عمل آمد .

 

نشست ششم که به نام نامی امیر کبیر مزین بود و در اردیبهشت ماه 93 در اراک برگزار شد همچون جلسات قبل با حضور مسئولان محترم استانی اداره کل ثبت و اعضای کانون سردفتران مرکز برگزار و ضمن بررسی مسائل مصوب گذشته با مصوبات جدید در مورد تنظیم و تنسیق بهتر فعالیت ها خاتمه یافت . نقطه عطف نشست اراک را می توان افزوده شدن گسترده فعالان شبکه های اجتماعی مجازی به جامعه مجازی وبلاگ نویسان دانست که اگر چه کیفیت وبلاگ نویسی را نداشت ولی از حیث سرعت و در دسترس و راهگشا بودن جایگاه ویژه خود را پیدا نمود و گستردگی و تنوع خارج از تصوری یافت .

 

همین امر موجب شد تا در نشست هفتم قم در مهرماه سال 93که مبدأ همایش حرم تا حرم و به نامی استاد ماندگار حقوق شادروان پرفسور ناصر کاتوزیان برگزار گردید علاوه بر حضور معاونان محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مقامات اداری و قضایی استان و اعضای کانون سردفتران مرکز شاهد حضور فعالان این گروههای اجتماعی نیز باشیم که همین امر نیز موجب ایجاد نظم و نسق نسبی در آن گروهها گردید .

 

توجه به سیر برگزاری نشست ها علاوه بر شناسائی تأثیر گذاری جامعه مجازی ، نشانگر دو موضوع گسترش کمی همکاران و ارتقاء کیفی و اثر گذاری بیشتر نشست ها در جهت اهداف و خواسته های جامعه مجازی بود .

 

در واقع جامعه مجازی توانسته است پراکندگی در گستره جفرافیایی و طولانی بودن برخی پروسه های اداری و همکاری و همفکری رودرو در جهت حل مشکلات و معضلات جامعه دفاتر اسناد رسمی کسشور را با استفاده از دستاوردهای تکنولوژی در نوردد و با کمترین هزینه و واقعی ترین کارائی به خدمت بپردازد .

 

از افتخارات جامعه مجازی

 

ـ تشکیل اولین گروه صنفی حقیقی بر مبنای فعالیت مجازی

 

ـ بیان مباحث مختلف حقوقی و حتی ورود به جزئیات

 

ـ بیان مسائل مختلف مربوط به تنظیم رسمی اسناد

 

ـ تبادل نظر در مورد مسائل مختلف اداری در دفاتر اسناد

 

ـ ارتقاء سطحی کیفیت تنظیم سند در میان فعالان مجازی

 

ـ گسترش روح برادری و اخلاق حرفه ای

 

ـ تعدیل ناهنجاری های شغلی

 

ـ تطبیق نظرات و برداشت ها بر مبنای منطق و قانون

 

ـ استرس زدائی از شغل

 

ـ بیان قانونی و منطقی خواست ها و مطالبات

 

ـ کمک و یاری فکری در جهت اتخاذ روش های بهتر در انجام امور دفترخانه

 

ـ همکاری فکری و ارائه مباحث حقوقی و قانونی به کانون ها وجوامع

 

ـ کمک بی نظیر در موضوع ثبت آنی و استحکام و بهبود آن در گذار از روش سنتی به روش نوین

 

ـ ترغیب و تشویق به تلاش در جهت اعتلای شغلی و اخلاقی حرفه

 

و غیر ذلک بوده است .

 

همانگونه که ملاحظه می فرمایید جامعه مجازی در طول فعالیت انفرادی و تنظیم جمعی خود با کمترین هزینه و بدون استفاده از هر گونه امکانات خاص موفق به ایجاد جریانی زلال در جامعه صنفی خود گردیده که نتایج آن مورد استفاده همکاران مختلف قضایی و ثبتی گردیده است .

 

قابل توجه آن که بسیاری از خوانندگان وبلاگ اعضای جامعه مجازی قضات شریف و مجموعه محترم ثبت اسناد در کل کشور بوده اند .

 

دغدغه اصلی این جمع نه اشتهار بود و نه از باب تفنن که جمع فرهیخته جامعه بزرگ دفاتر اسناد رسمی که همگی از تحصیل کردگان نخبه و اهل فکر و قلم و تولید علم می باشند ، با دغدغه های خاص خود تکنولوژی را برای بیان ظرایف شغلی ، بحث و حل و فصل مسائل مختلفه ، یافتن راه کارهای عملی ، منطقی و منطبق با قوانین در اجرای وظایف و رفع ابهامات موجود در دستور العمل ها و بخشنامه ها و حتی قوانین و ایجاد راه کار و کمک به اعتلای حرفه در جهت خدمت به مردم و سازمان بزرگ قضایی به کار برده است که امید است این راه همچنان توسط پیشکسوتان و اساتید این فن طی شود .

 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 


سخنران بعدی آقای دکتر غلامپور ، سردفتر اسناد رسمی شماره 39 مشهد و استاد دانشگاه مشهد بود که متن سخنرانی ایشان را نیز در قسمت های بعدی پیاده سازی و ارائه خواهم کرد .
در فواصل برنامه ، ویدیو کلیپ های زیبایی که توسط کمیته روابط عمومی و مستند سازی تهیه شده بود ، پخش گردید .
با دعوت آقای شهلا و ذکر صلوات حاضرین ، مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، جناب آقای مرادی در جایگاه سخنران قرار گرفتند . مشروح سخنان ایشان در اختیار خوانندگان محترم بنچاق قرار می گیرد .

 

ماه فروماند از جمال محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد

قدر فلک را کمال و منزلتی نیست
در نظر قدر با کمال محمد

وعده دیدار هرکسی به قیامت
لیلة اسری شب وصال محمد

آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی
آمده مجموع در ظلال محمد

عرصه گیتی مجال همت او نیست
روز قیامت نگر جمال محمد

وانهمه پیرایه بسته جنت فردوس
بو که قبولش کند بلال محمد

همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد
تا بدهد بوسه بر نعال محمد

شمس و قمر در زمین حشر نتابد
نور نتابد مگر جمال محمد

شاید اگر آفتاب و ماه نتابد
پیش دو ابروی چون هلال محمد

چشم مرا تا به خواب دید جمالش
خواب نمی گیرد از جمال محمد

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد



 مجری برنامه (آقای شهلا) پس از خواندن شعر زیبای بالا ، از مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی ، جناب آقای رحمتی زاده دعوت به عمل آوردند که سخنان خود را ایراد کنند .
متن سخنرانی ایشان در حال پیاده سازی است !
در این قسمت از برنامه ، نماهنگ بسیار زیبایی که از همایش های قبلی فضای مجازی ، تهیه شده بود ، به نمایش درآمد .
سخنران پایانی مراسم افتتاحیه ، آقای مهندس پور فرخی بود که مباحث بسیار ارزشمندی را در خصوص فضای مجازی و تنوع و کاربرد و مقایسه آنها با یکدیگر ارائه داد و متن سخنرانی ایشان نیز در اختیار علاقمندان قرار می گیرد .
در پایان مراسم افتتاحیه از حاضرین درخواست شد که این گردهمایی را با ثبت یک عکس یادگاری ، ماندگار کنیم .



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادامه دارد :

بنچاق