پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

به عمل کار برآید به سخندانی نیست

اگر جامعه مجازی قطاری ایستا و بی حرکت بود هرگز در نظر نمی آمد و هیچگاه در مسیر توسعه قرار نمی گرفت و هرگز محل نقد و بررسی و اما و اگر هم واقع نمی شد .
يک شنبه 17 خرداد 1394
2340

 

 

به نام خدا

 

 

نویسنده : آقای علی امینی ، سردفتر اسناد رسمی 27 قم ، صاحب وبلاگ "دفترخانه" و وبسایت "عدل نویس"

 

 

« به عمل کار برآید به سخندانی نیست »

 

آغاز سخن به این ضرب المثل ماندگار خداوندگار شعر و ادب و حکمت و موعظه شیراز دستمایه تمامی سخن این کوچکترین عضو جامعه وبلاگ نویسان حوزه دفاتر اسناد رسمی از آنجا شروع میشود که در اولین نشست تهران که شوق دیدار بلاگرها به یکدیگر انگیزه اصلی نشست و به هدف ساماندهی کار وبلاگ نویسی بود ، هیچگاه این تصور را ایجاد ننموده بود تا کار را به ایجاد تشکلی منظم و منسجم اگر چه ثبت نشده با نشست های دوره ای ماندگار بکشاند و با اعضای فرهیخته و اهل دغدغه و قلم بخواهد در خارج و داخل حوزه خود تأثیر گذاری نماید تا جایی که اولین سخن و گزارش و تکریم و نقد از این حوزه برخیزد .

اگر تکنولوژی منتظر نماند که ما خود را با آن سازگار کنیم ، جامعه مجازی نیز دست روی دست نگذارد تا عقب بماند و خود و تشکیلات خویش را که بعدها مصادف به دوره ثبت نوین شد سازگار نموده و مجاز را به عرصه حقیقت پیوند و هر روز سخن خود را رساتر فریاد زد تا بگوش همگان رسید که اثرات آن بر اهل نظرمعلوم است .

اگر جامعه مجازی قطاری ایستا و بی حرکت بود هرگز در نظر نمی آمد و هیچگاه در مسیر توسعه قرار نمی گرفت و هرگز محل نقد و بررسی و اما و اگر هم واقع نمی شد . آنچه که موجب شد این اولین اجتماع مجازی مورد مهر و گاهی نقد غیر منصفانه قرار گیرد پویایی آن بود و البته این پویایی و پیشرفت که اولین تأثیر آن گسترش وبلاگ نویسی در حوزه دفاتر اسناد رسمی و شکوفا شدن غنچه های بیان و عطرافشانی علم و اخلاق بود ، نمایان شد .

از دیگر آثار این توسعه فراگیر ، نیاز به بازنگری در مدیریت جامعه مجازی و تشکیل ارگان بود که در آخرین نشست ضرورت آن به روشنی آشکار و خواست جمعی برآن تمایل یافت ولی وجود موانع و تعاریف جدید ، هسته ی اصلی این تشکل غیر رسمی را بر آن داشت که از فرصت استفاده نموده و با استفاده از تجارب چند ساله صنفی و حقوقی، شورای جدیدی را پایه گذاری نماید که بتواند جامع الاطراف بوده وانشاء الله نیازهای فعلی و بعدی را به نحو احسن برآورده نماید ، هر چند که نگارنده علیرغم بررسی های یکساله بعمل آمده خود معترف به کمال این مولود نیستگرچه قضاوت نهایی آنگاه امکان پذیر خواهد بود که از تمامی زوایا و ظرفیت هایی که در این شیوه نامه پیش بینی شده در جهت اهداف استفاده گردد .

این شیوه نامه نه دست ساخت یک نفر که محصول بیش از 20 ساعت شور و بررسی نهایی فعالان و پیشکسوتان عرصه مجازی و مبتنی بر خرد جمعی بوده وهمچون گذشته حرکتی ماندگار و موفق است که مبتنی بر خواست و نیاز جمعی و همکاری فرهیختگان و افراد دارای دغدغه صنفی مستقل می باشد .

 

 

موضوع مهم دگر که سعدی علیه الرحمه در مصرع اول به خود خطاب می کند همانا « سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی » نیز دغدغه دیگر است که نمی توان تنها به نقد وبیان نظرات وایجاد شبه های گوناگون موضوع را به پیش برد . شورای عالی جامعه مجازی ظرفیت گسترش کامل داشته و حتما و حتما نیازمند تلاش علمی و عملی و همکاری کسانی است که خود را در این وادی صاحب نظر و قلم و متخلق به خلق کتابت بالعدل و پایبند به اصول و قواعد و پیشینه ارزشمند صنفی و مقید به منشور اخلاقی و سایر مصوبات جامعه مجازی دانسته و مهمتر این که برای پیشبرد اهداف اولا به خواستگاه اصلی خود یعنی وبلاگ و وبلاگ نویسی توجه نموده و ثانیا هر مدعی آن هنگام می تواند کار به عمل بر آورد که گوشه ای از این مسئولیت را عهده دار شده و در بخشی از اموربه جان و دل و با همت بلند و صبر استوار همکاری نماید .

اکنون زمان بازگشت به خانه و گسترش فعالیت های مجازی و استفاده از تمامی تکنولوژی های روز با مرکزیت وبلاگ برای اعتلای جایگاه دفاتر و تحقق مطالبات صنفی از مجاری صحیح و با توجه به مقدورات و امکانات می باشد .

 

ایمیل های واصله