پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

عدم رعایت دموکراسی ، اینجا یا آنجا ؟

پاسخ به مطلب منتشره در " وبلاگ محضردار " با عنوان "عدم رعایت دمکراسی در جامعه مجازی"
شنبه 23 خرداد 1394
4464

 

به نام خدا

 

عدم رعایت دموکراسی ، اینجا یا آنجا ؟

پاسخ به مطلب منتشره در " وبلاگ محضردار " با عنوان "عدم رعایت دمکراسی در جامعه مجازی"

 

 

نویسنده: آقای سید رسول رسولی ،

سردفتر اسناد رسمی 59 مشهد ، صاحب وبلاگ "دفتر اسناد رسمی 59 مشهد- محضر الکترونیک"

 

 

 

درود برهمکارمحترم ؟؟؟ در سایه

 

ابتدا قصد داشتم عنوان محضردار را به کار گیرم . با تفحص در لغت نامه های دهخدا و عمید و معین معنی آنرا مترادف سردفتر یافتم وبه حرمت این کلمه به خود اجازه استفاده از آن به جای مجاز و مجهول ندادم .

به پروفایلتان سری زدم تا روی سخنم را بشناسم ، جز تاریخ تولد وبلاگ دستگیرم نشد ، ناچاراً بر خلاف عرف اداری به دلیل عدم شناخت هویت واقعی ، از واژه " بلاگرسایه " که سنخیت بیشتری برای خطاب قرار دادن شما دارد ، استفاده می کنم.

نمی دانم در همایش هشتم وبلاگ نویسان و فعالان فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی کشور افتخار میزبانی جناب سایه نصیب میزبان گردیده یا خیر ؟

در خواست میکنم منت گذارده وبه طرق مقتضی به من اعلام نمایند . در هر حال به عنوان دبیر همایش هشتم و مسئولیتی که در برگزاری و برنامه ریزی آن متوجه بنده بوده است بر خود فرض می دانم جهت تنویر افکار جناب "سایه" نکاتی را متذکر گردم :

همانطور که در پروفایل وبلاگ خود مرقوم فرموده اید از تاریخ جمعه 21 آبانماه 1389 قبای بلاگری را بر شانه انداخته اید. خوشحال هستم که سرد و گرم دوران پر التهاب بلاگرهای دفاتر اسناد رسمی را تجربه کرده اید و با سابقه مندرج در پروفایلتان در جریان فعالیت جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی هستید .

به نظر اینجانب اگر نگاهی گذرا از آغاز فعالیت جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی تا کنون داشته باشیم ، بی شک اولین و مهمترین دغدغه ای که پیشکسوتان و فعالان فضای مجازی تا کنون داشته و بارها به آن تاکید داشته اند ، فعالیت شفاف و شناسنامه دار بلاگرها بوده است . به گونه ای که در بیانیه نشست دوم "خرداد ماه 91" در ساری به کلیه بلاگرهایی که قصد فعالیت در فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی را دارند تاکید شد ، با تکمیل پروفایل در وبلاگ، شخصیت واقعی خود را مشخص تا علاوه بر شفافیت ، مخاطب هم بلاگر خود را بشناسد .

در بندهای 5 الی 7 بیانیه نشست سوم یزد "آبانماه 91" نیز بر امانت داری در گفتار ، اجتناب از افترا ، التزام به ذکر منبع و رعایت مستند نگاری تاکید شد .

 

موسسان و پیشکسوتان جامعه مجازی در ابتدای راه به خوبی خطر وبلاگها و بلاگرهای بی هویت را برای ضربه زدن به انسجام و اتحاد صنفی و ایجاد تفرقه احساس کرده بودند .

باید از جناب "سایه" پرسید ، شما که دغدغه جامعه مجازی را داشته و خود را عضو آن می دانید چگونه است که پس از چندین سال فعالیت به احترام مخاطب ،شخصیت واقعی خود را مشخص نفرموده و با همین احوال به خود اجازه می دهید در خصوص منتخبین با اسم و رسم و شناخته شده کمیته برگزاری همایشها اظهار نظر فرمایید ؟؟؟ .

در ادامه ، همانطور که سایر همکاران و پیشکسوتان جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی اطلاع دارند در طی چندین سال فعالیت شیوه نامه ای عرفی برای سیاست گذاری، تشکیل نشست ها، اداره آن و تدوین بیانیه پایانی بر این جامعه حاکم بوده و در طی این مدت به خوبی از عهده اداره جامعه مجازی و ارتقاء جایگاه آن برآمده است . هم اکنون این تاثیر گذاری در جامعه مشهود بوده و آثار آن به خوبی نمایان است .

 

 

به منظورتشکیل نشست ها گروهی ازپیشکسوتان کمیته ای با عنوان کمیته برگزاری نشست تشکیل و برنامه ریزی ، اداره و بیانیه پایانی را انجام می دادند .

بنا بر تصمیم کمیته برگزاری همایش هشتم در بهمن ماه 93 مقرر گردید: در همایش هشتم به منظور نظم بخشی به نشست های دوره ای ، کمیته ای تحت عنوان " کمیته برگزاری نشست ها" از میان جوانان فعال در حوزه فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی انتخاب تا علاوه بر ضابطه مند کردن همایش ها ، دست یاری باشند به میزبان که به تنهایی بار اصلی برنامه ریزی ، اسکان ، اداره جلسات و ... را بر دوش داشت .

ضمناً مقرر گردید پیشکسوتان کاندیدا نشده تا راه برای مشارکت جوانان همراه گردد . در این میان 9 نفر انتخاب و توافق بر این شد که منتخبین از میان خود 5 نفر را به عنوان اعضاء اصلی تعیین نمایند.

حال این مطلب منتشره "بلاگر در سایه" با عنوان ( ... اعضای جدیدی جهت فعالیت و سیاست گذاری و اداره موقت جامعه مجازی انتخاب گردیدند .. ) بر مبنای چه مستند و دلیلی ارائه گردیده ، بر من پوشیده است .

خوشبختانه کلیه جلسات و سخنرانی ها به طور کامل تصویر برداری گردیده و در منظر قضاوت است .

در خصوص تشکیل جلسه چالوس به نظر می رسد پیشکسوتان جامعه مجازی آقایان طباطبایی ، عادلی ، امینی ، خادمی ، جمشیدی ، عطاریفر ، جلالی ، عبادپور و ... صالح به اعلام نظر باشند ، ولی بر فعالان عرصه مجازی پوشیده نیست که جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی مسبوق به سابقه بوده و به صورت غیر مدون وعرفی سالهاست که مدیریت و هدایت بلاگرهای عضو و برنامه ریزی نشست ها – گفتگو و ملاقات با مسئولان را بر عهده داشته و تاکنون نیز موفق عمل نموده است .

اینک بنا به ضرورت و شرایط حاکم بر فضای مجازی از حالت شیوه نامه عرفی غیر مدون که بین اعضاء حاکم بوده به شیوه نامه مدون تغییر یافته است .

این نشست هدفی جزهماهنگی جهت انسجام بیشتر صنفی ، استفاده از پتانسیل حداکثری اعضاء ، ارتقاء جایگاه دفاتر اسناد رسمی ، همصدایی مطالبات و تاثیر گذاری بیشتر بر تحولات اجتماعی و ... نداشته است .

پیشکسوتانی که بدون هیچگونه ادعایی با صرف وقت و مال خود به دنبال احیاء و ارتقاء جایگاه واقعی دفاتر اسناد رسمی هستند را با عنوان دیکتاتوری و عدم رعایت دموکراسی و ... خطاب کردن ، کمال بی انصافی است .

بیاییم در شرایط حساس کنونی با اتحاد و همبستگی در جهت دفاع از حقوق حقه صنفی راه را برای رسیدن به آنچه استحقاق این صنف است هموار ساخته و جلوی تفسیرهای ناصواب و یا احیانا شیطنت آمیز را گرفته و ...

در خاتمه با توجه به اینکه بلاگفا در حال حاضر قادر به سرویس دهی نمی باشد و امکان نشر آن در وبلاگ محضر 59 فراهم نیست از مدیریت محترم بنچاق که به حق به صورت حرفه ای وتلاش شبانه روزی در انعکاس موضوعات حوزه دفاتر اسناد رسمی اهتمام می ورزند ، درخواست دارم در صورت صلاحدید نسبت به نشر این پاسخ در بنچاق اقدام فرمایند .

با سپاس – سید رسول رسولی

 

ایمیل های واصله