پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

آمادگی مجلس برای توسعه همکاری با اتحادیه جهانی سردفتران در حوزه حقوقی و قضایی

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با نایب‌رئیس اتحادیه جهانی سردفتران دیدار و گفت و گو کرد.
يک شنبه 18 مرداد 1394
2750

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ماریو میکولی نایب‌رئیس اتحادیه جهانی سردفتران امروز( شنبه 17 مرداد) با  سید حمیدرضا طباطبایی نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طباطبایی در ابتدای این دیدار با اشاره به تاریخچه مناسبات ایران با کشورهای اروپایی از توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال کرد و گفت: تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورها و سازمان‌های جهانی به‌عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار به نفع ایران و کشورهای جهان خواهد بود.

وی با تشریح وظایف و اختیارات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی و به ویژه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دوستانه در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های تخصصی حقوقی و قضایی مربوط به این اتحادیه را دارد.

ماریو میکولی نیز در این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه خواند و با مترقی خواندن قوانین حقوقی و قضایی کشورمان خواستار گسترش ارتباطات فیمابین به ویژه همکاری‌های گسترده‌تر با اتحادیه جهانی سردفتران شد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از توافقات هسته‌ای صورت گرفته میان ایران و گروه 1+5 خاطرنشان کرد: امیدوارم با نتیجه‌گیری از مذاکرات مزبور شاهد ارتقای هر چه بیشتر مناسبات جمهوری اسلامی با جامعه جهانی باشیم چرا که این امر به نفع ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

نایب‌رئیس اتحادیه جهانی سردفتران در پایان خاطرنشان کرد: الحاق ایران به‌عنون یک کشور بزرگ و مهم آسیایی به کانون سردفتران جهان به منظور ایجاد توازن قدرت در این نهاد با 86 عضو از سراسر جهان اهمیت حمایتی دارد.

گفتنی است اتحادیه جهانی سردفتران اتحادیه مستقل و مرکب از بیش از 86 کشور صاحب‌نام اروپایی است که در بسیاری از موضوعات حقوقی فعالیت جهانی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانه ملت