پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

نامه ی جمعی از سردفتران و دفتریاران کشور در حمایت از توافق هسته ای تسلیم معاونت محترم ریاست جمهوری شد

عصر امروز – چهارشنبه 28 مرداد ماه 1394 – پنج نفر از سردفتران و دفتریاران استان های تهران ، مازندران ، فارس و قم ، به نمایندگی از همکاران خود ، نامه ی جمعی از سردفتران و دفتریاران کشور در حمایت از توافق هسته ای ، که خطاب به حضرت حجت الاسلام و المسلمین ، جناب آقای دکتر حسن روحانی ، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نوشته شده بود ، را به معاون امور زنان و خانواده ایشان تقدیم نمودند .
چهار شنبه 28 مرداد 1394
3429

نامه ی جمعی از سردفتران و دفتریاران کشور در حمایت از توافق هسته ای تسلیم معاونت محترم ریاست جمهوری شد

 

 

عصر امروز – چهارشنبه 28 مرداد ماه 1394 – پنج نفر از سردفتران و دفتریاران استان های تهران ، مازندران  ، فارس و قم ، به نمایندگی از همکاران خود ، نامه ی جمعی از سردفتران و دفتریاران کشور در حمایت از توافق هسته ای ، که خطاب به حضرت حجت الاسلام و المسلمین ، جناب آقای دکتر حسن روحانی ، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران نوشته شده بود ، را به معاون امور زنان و خانواده ایشان تقدیم نمودند .

خانم شهیندخت مولاوردی ، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اسلامی ایران که قبل از احراز این پست ، سردفتر اسناد رسمی 1012 تهران بوده است ، در دفتر کار خود ، به گرمی از همکاران سابق خود استقبال نمود و به مدت 45 دقیقه با ایشان به گفتگو پرداخت .

در این جلسه که خانم فرح احمدی ، دفتریار اسناد رسمی 132 جهرم و آقایان علی امینی ، سردفتر اسناد رسمی 27 قم و سید موسی ساداتی کردخیلی ، سردفتر اسناد رسمی 341 ساری و علی اکبر حسینیان ، سردفتر اسناد رسمی 154 ساری و فرامرز جمشیدی ، سردفتر اسناد رسمی 555 تهران به نمایندگی از همکاران خود حضور داشتند ، نامه ی گروه کثیری از سردفتران و دفتریاران سراسر کشور ، که در حمایت از سیاست های دولت ، خصوصا توافق هسته ای ، تنظیم شده و به امضاء رسیده بود ، تسلیم خانم شهیندخت مولاوردی شد .

خانم مولاوردی ، در این دیدار به تبیین سیاست های دولت در عرصه های بین المللی و داخلی ، به ویژه حوزه ی زنان و خانواده پرداخت و اظهار امیدواری کرد توافق هسته ای ، زمینه ساز تحقق وعده های رئیس جمهور در داخل کشور شود .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، وعده کردند در اولین جلسه ی هیات دولت ، نامه ی دریافتی را شخصا به رئیس جمهور محبوب ایران ، تقدیم کنند .

لازم به ذکر است که نامه ی بالا ، از مرحله ی ایده تا اجرا ، و نوشتن متن و ویرایش و نگارش نسخه ی نهایی و جمع آوری امضاء ، تماما در فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی تهیه شده و تمام اقدامات آن ، در سایتی که به این منظور طراحی شده بود ، صورت گرفته است .

به این مناسبت ، گزارش کاملی از وضعیت فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی و عملکرد گروه های اجتماعی سردفتران و دفتریاران و وبلاگ ها و وبسایت ها ، تقدیم معاون رئیس جمهور شد .

طی این دیدار ، درخواست های زیر از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح گردید :

-          توجه خاص به وضعیت دفاتر اسناد رسمی در لوایحی که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود .

-          برقراری ارتباط مستقیم با وزراء و معاونین ایشان به منظور انتقال نقطه نظرات سردفتران و دفتریاران در خصوص قوانین و مقررات مربوطه .

-          امعان نظر ویژه ی معاون امور زنان و خانواده ی رئیس جمهور محترم به وضعیت اشتغال و بازنشستگی و مرخصی زایمان سردفتران و دفتریاران زن .

-          هماهنگی جهت ملاقات عمومی سردفتران و دفتریاران سراسر کشور با ریاست محترم جمهوری

 

متن نامه ی تقدیمی ، متعاقبا منتشر می شود .

و من الله التوفیق

فرامرز جمشیدی

 

 

 

 

 

 

 


 

پی نوشت :
شهیندخت مولاوردی در ۱ آبان ۱۳۴۴ در شهر خوی در استان آذربایجان غربی زاده شد. کودکی و نوجوانی را در خوی و چند سالی در شهر سردشت گذراند. در سال ۱۳۶۳ در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و به تهران رفت. بعد از اتمام دوره کارشناسی به مدت چهار سال در آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران مشغول تدریس شد و دوره کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خود را در دانشگاه علامه طباطبایی طی کرد. انتخاب موضوع مرتبط با مسایل زنان برای پایان‌نامه آن دوره - بررسی اقدامات بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان- آغاز فعالیت وی در زمینه مسائل حقوق زنان محسوب می‌شد.
در ۱۶ مهر ۱۳۹۲ حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، طی حکمی مولاوردی را به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تعیین نمود. روحانی در حکم انتصاب خود خانم مولاوردی را دارای «تجارب ارزشمند» در امور زنان و خانواده معرفی کرده است .
مولاوردی روز بیست و سوم اسفندماه ۱۳۹۳ در سفر به واتیکان به عنوان اولین مقام رسمی و دولتی ایران با فرانسیس (پاپ) رهبر مذهبی کاتولیک‌ها در واتیکان دیدار و گفتگو کرد.
مولاوردی چندین کتاب در حوزهٔ حقوق زنان و خشونت علیه زنان دارد از جمله:
•    موازین بین‌المللی حقوق زنان
•    مقابله با خشونت علیه زنان در کشورهای اسلامی
•    کالبدشکافی خشونت علیه زنان
•    بیم‌ها و امیدها: درآمدی بر جایگاه حقوق زن در قوانین جمهوری اسلامی ایران

بنچاق