پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

قرار نیست مسکن در بورس معامله شود

مشاور وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بورس مسکن قرار نیست جای صنف املاک را بگیرد، گفت: قرار نیست کسی به حریم بازار ملک وارد شود و املاک مردم هم در بورس معامله نخواهد شد.
دو شنبه 2 شهريور 1394
5072

 

 

 

 

عبده تبریزی با بیان اینکه در دنیا نیز بورسی برای مسکن نداریم، افزود: ساختمان و مسکن کالای استانداردی نیست، زیرا شرایط مسکن باعث تغییر قیمت می شود و کالای استانداردی نیست که بتوان قیمت معینی برای آن تعیین کرد.

مشاور وزیر مسکن و شهرسازی گفت: آن چه مطرح شد، مسئله فروش واحدهای بزرگ در بورس کالاست و مسئله این نیست که مسکن مردم وارد بورس شود.

وی افزود: با این اقدام در حوزه مسکن و واحدهای بزرگ شفاف سازی صورت می گیرد، بدین ترتیب که وقتی سرمایه بزرگی همچون ساختمانی بزرگ، قراراست به فروش برود، در بورس کالا می تواند شفاف شود و قیمت آن کاملا مشخص می شود.

عبده تبریزی تاکید کرد: در این بورس دولت ها و شهرداری ها فروشنده هستند و در واقع هر جایی که پول عمومی مطرح است، بورس مسکن در بازاری شفاف این معامله را انجام می دهد و اساسا بورس مسکن به شکلی که به اشتباه مطرح شد، در هیچ جای دنیا مطرح نیست زیرا این بورس نمی خواهد جای صنف املاک را بگیرد.

شبکه خبر