پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

هرگونه خدشه بر ثبت رسمی عوارض جدی در حوزه های مختلف حقوقی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور در پی دارد

دکتر تویسرکانی: اراده قانونگذار از ابتدا بر نقل و انتقال رسمی اموال منقول و غیر منقول بوده و هرگونه خدشه بر ثبت رسمی، عوارض جدی در حوزه های مختلف حقوقی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور در پی دارد.
دو شنبه 9 شهريور 1394
3434

 

به گزارش روابط عمومی، دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در آئین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: برای تثبیت مالکیتها در جامعه و جلوگیری از اختلافات، نیازمند این هستیم که نقل و انتقالات پس از احراز مالکیت فروشنده در دفاتر اسناد رسمی انجام گردد.

وی با اعلام اینکه منشاء بسیاری از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، در بخش های اجرایی و بیرون از دستگاه قضایی است تأکید کرد: در حوزه پیشگیری از جرائم نیازمند تعامل همه دستگاهها در کشور می باشیم.

معاون رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: گاهی دستگاه های متعددی در کشور فعالیت های موازی انجام داده و یا اثر اقدامات یکدیگر را خنثی می کنند و این مسئله هزینه های فراوانی به کشور تحمیل می کند که باید با تعامل و همفکری این آسیبها شناسایی و اصلاح گردد .

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر عبث بودن پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری در بنگاههای معاملات ملکی افزود: این گونه اقدامات مغایر با سیاست های ابلاغی بوده و اقدامات این بنگاهها دارای بار حقوقی است که می تواند بر نظم جامعه نیز تأثیر داشته باشد و بدیهی است هرگونه حرکت در راستای تقویت معاملات عادی، باعث افزایش نزاع و تشکیل پرونده ها در محاکم قضایی خواهد شد .

وی با اشاره به راه اندازی شبکه جامع تحدید حدود مالکیتها اظهار داشت: اجرای آزمایشی این شبکه در دو استان کشور آغاز شده و امیدواریم تا پایان امسال در سراسر کشور راه اندازی گردد .

دکتر تویسرکانی افزود:  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز با یک راهبرد روشن و دقیق در همه بخشها کار خود را با شفاف سازی و در راستای تحقق مأموریتها به انجام می رساند. 

مصطفی سالاری استاندار بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: خروجی فعالیتهای این سازمان می تواند پشتیبان مناسبی برای تصمیم گیری دقیق، سریع و شفاف در حوزه های مختلف مدیریتی کشور باشد.

گفتنی است در این مراسم که رئیس کل دادگستری و اعضای شورای اداری و قضایی استان نیز در آن حضور داشتند، اصغر پیرهادی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان بوشهر معرفی و از خدمات سید محمود بهرسی تقدیر و تشکر شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین ضمن بازدید از توسعه ایجاد شده در ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، از نزدیک با کارکنان این اداره کل نیز دیدار و گفت و گو کرد.

سایت سازمان ثبت