پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس کانون سردفتران مسکو: امیدواریم ایران بتواند به زودی عضو اتحادیه بین المللی سردفتران شود

رئیس کانون سردفتران مسکو ابراز امیدواری کرد که ایران به زودی به اتحادیه بین‌المللی سردفتران بپیوندد.
يک شنبه 26 مهر 1394
4288

 

 کنستانتین کورسیک رئیس کانون سردفتران فدارسیون روسیه در دیدار با محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ایران، ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران اظهار کرد: ما به دعوت کانون سردفتران ایران به این کشور آمده‌ایم تا در چارچوب تقویت روابط کلی میان دو کشور و انجام مناسبات تجاری میان ایران و روسیه مذاکراتی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش سردفتری اسناد رسمی ایران دارای کیفیت بسیار بالایی است و در دیدارهایی که امروز داشتیم بخش سردفتری ایران را بسیار گسترده دیدیم که در بخش تجاری فعالیت‌های بسیار خوبی را داشته‌اند.

رئیس کانون سردفتران روسیه اظهار کرد: ایران دارای عملکرد بسیار حرفه‌ای است و موضوعی که بسیار جالب است استفاده نهاد سردفتری ایران از تکنولوژی‌های روز دنیا به ویژه در بخش آی تی است که نشان از توسعه این بخش و حفظ حقوق شهروندان در ایران دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه روابط ایران و روسیه باید بیش از پیش تقویت شود، گفت:‌ ما در بحث اسناد رسمی نیازمند تبادل اطلاعات هستیم و باید از تجربیات کشور ایران در بحث اسناد رسمی استفاده کنیم.

در ادامه این نشست، خانم «والنتینا پوتمکینا» رئیس کانون سردفتران مسکو و عضو کمیسیون تحقیقات میراث تاریخی کانون روسیه، اظهار کرد: کانون دفاتر رسمی روسیه توجه زیادی به روابط بین‌الملل دارد و ما در سفر به ایران اطلاعات جالب و زیادی را درباره نحوه عملکرد نهادهای ثبتی جمهوری اسلامی کسب کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از تجهیزات الکترونیک در بحث اسناد رسمی یکی از تشابهات عملکرد دفاتر رسمی ایران و روسیه است، اما تفاوتی که بین ایران و روسیه در بحث اسناد رسمی وجود دارد این است که دفاتر اسناد رسمی در ثبت اشخاص حقوقی نقش بسیار پررنگی دارد در حالیکه در روسیه اینگونه نیست و اینکه یک نهاد خاص در ایران مسئولیت ثبت اشخاص حقوقی را دارد، یک ویژگی مثبت است زیرا تداخل کاری بین نهادهای مختلف به وجود نمی آید.

رئیس کانون سردفتران مسکو افزود: در ادامه در رابطه با بحث تفاهم‌نامه باید بگویم که به زودی شاهد امضای قرادادی بین ایران و روسیه خواهیم بود و منتظر سفر همکاران ایرانی به روسیه برای انعقاد این قرارداد هستیم.

وی درباره بیمه بازنشستگی کارمندان دفاتر اسناد رسمی کشورش گفت:‌ این افراد مانند تمامی شهروندان روسیه حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند. البته قرار است صندوق تامین اجتماعی برای این افراد در جهت خدمت رسانی بیشتر تشکیل شود.

رئیس کانون سردفتران مسکو با بیان اینکه ایران عملکرد بسیار حرفه‌ای در بحث اسناد رسمی دارد، اظهار کرد: امیدواریم ایران بتواند به زودی عضو اتحادیه بین المللی سردفتران شود.

وی گفت: می‌توانیم قراردادهای دو جانبه‌ای بین دو کشور ایران و روسیه منعقد کنیم.

ایسنا