پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

دسترسی به شبکه‌های اجتماعی باید تسهیل شود

تسهیل دسترسی و استفاده مردم از امکانات فضای مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی و هم‌زمان مقابله با سوء استفاده از تبادل اطلاعات و آسیب‌های آن باید مورد اهتمام باشد.
دو شنبه 27 مهر 1394
4912

 

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی شب گذشته در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به تحولات ارتباطی و فرصت‌هایی که فناوری‌های اطلاعاتی ایجاد نموده‌اند، اظهار کرد: تسهیل دسترسی و استفاده مردم از امکانات فضای مجازی و شبکه‌‌های اجتماعی و هم‌زمان مقابله با سوء استفاده از تبادل اطلاعات و آسیب‌های آن باید مورد اهتمام باشد.

وی با اشاره به حجم قابل توجه سهم شرکت‌های بزرگ ارتباطی در اقتصاد بین‌المللی و نقش بسترهای اطلاعاتی در توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی گفت:: استفاده بهینه از فرصت‌های ارتباطی علاوه بر مزایای اقتصادی، دسترسی متوازن به اطلاعات و خدمات الکترونیک، کاهش فساد در نظام اداری و هزینه‌ها و بهبود ترافیک و حفظ محیط زیست را نیز به همراه خواهد داشت.

رییس جمهور تعیین روش‌ها و استانداردهای کارآمد و هوشمند برای استفاده سالم و بهره‌گیری از ابعاد فرهنگی و اقتصادی فضای مجازی و در عین حال مراقبت نسبت به آسیب‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

روحانی تشویق استعدادهای جوان و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در فضای رقابتی را لازم دانست و مأموریت صندوق شکوفایی و نوآوری در این زمینه را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه همچنین سیاست‌های مربوط به حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور با بهره‌گیری از فرهنگ ایرانی – اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تسنیم