پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رییس سازمان امور اراضی کشور : دولت تلاش دارد مشکل سند مالکیت مردم حل شود

ساری - ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی مصمم است، واگذاری زمین برای احداث باغ در زمین های شیب دار و رفع تداخلات زمین ها را به نتیجه رسانده و حل کند.
دو شنبه 4 آبان 1394
5297

 

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، قباد افشار در جلسه کمیته رفع تداخلات اراضی، خواستار حل مشکل سند مالکیت زمین مردم استان شد و اظهار کرد: حاکمیت و نظام ، خواهان این هستند هرچه سریع تر مشکل سند مالکیت مردم حل شود.
وی با بیان اینکه باید بین روستاییان و متخلفان و سوءاستفاده گران فرق گذاشته شود، گفت: در برنامه ششم توسعه مقام معظم رهبری ابلاغ کردند تثبیت جمعیت روستائیان و حمایت از آن ها برای مهاجرت معکوس به روستاها در دستور کار جدی قرار گیرد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: تمام اختیارات و تصمیم گیری سند مالکیت با استان است و سازمان جهاد کشاورزی با مشارکت اداره کل منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و سازمان امور اراضی موانع و مشکلات را رفع کنند.
افشار تصریح کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی مصمم است، واگذاری زمین برای احداث باغ در اراضی شیب دار و رفع تداخلات اراضی را به نتیجه رسانده و حل کند.
وی خاطر نشان کرد: مازندران باید در بحث رفع تداخلات اراضی ملی و مردم به طور جدی وارد شده و برخورد کند و از نظر تأمین اعتبار برای این امر مشکلی وجود ندارد و به هر میزان که نیاز باشد، تأمین اعتبار می شود.
رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه 50 درصد روستا های مازندران دارای مشکل تداخلات هستند، گفت: باید برنامه ریزی برای رفع این موضوع در دستور کار قرار گیرد و مشکلات تداخلات روستا ها با سرعت بالا و برنامه ریزی مدون حل شود.
افشار ادامه داد: روستاها چه رفع تداخل شوند و چه نشوند باید نقشه کاداستری تهیه شود و به اداره ثبت اسناد و املاک فرستاده و سند صادر شود.
در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز اظهار کرد: تاکنون در 12 روستا برای 2 هزار و 100 هکتار کار نقشه برداری آغاز شده که برای 500 هکتار 50 درصد نقشه برداری، 300 هکتار 95 درصد و برای یک هزار و 350 هکتار صددرصد نقشه برداری به اتمام رسیده است.
دلاور حیدرپور با بیان اینکه کار نقشه برداری یک هزار و 251 هکتار در هشت روستا به اتمام رسیده است، گفت: سه روستا با 863 هکتار تصمیم گیری شده و آماده صدور سند است.
مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

ایرنا