پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: امضای الکترونیک هویت دقیق اشخاص در تنظیم اسناد را محقق می‌کند

تویسرکانی گفت: یکی از مسایل مهم در تنظیم اسناد، هویت دقیق اشخاص است که این امر با امضای الکترونیک محقق می‌شود.
دو شنبه 18 آبان 1394
4042

 

تویسرکانی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شورای اداری شهرستان محمودآباد در استان مازندران با اعلام این مطلب گفت: امضای الکترونیک نقش موثری در کاهش تخلفات دارد و همه مسئولین ثبت دارای امضا الکترونیک هستند.

وی حذف مکاتبات فیزیکی را نتیجه دیگر امضای الکترونیک اعلام کرد و افزود: در حوزه فرآیندهای ثبتی حذف مکاتبات فیزیکی و تبادل اطلاعات بجای استفاده از کاغذ از طریق فضای مجازی نیاز به تجهیز همه مقامات و مسئولان به امضای الکترونیک دارد که این مهم در سازمان ثبت ‌اسناد و املاک اتفاق افتاده و تقریباً تمام سردفتران و مدیران ثبت به امضای الکترونیک مجهز هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین اظهار داشت: طرح کاداستر درتمام کشور درحال انجام است و تا پنج سال آینده در روستاها نیز انجام می شود.

وی شمال کشور را قطب منابع طبیعی دانست وبا اهمیت به حفظ عرصه های طبیعی اظهار داشت: مازندران به عنوان قطب مهم سرمایه های طبیعی کشور مطرح است و باید از چند جهت مورد توجه قرار گیرد.

تویسرکانی تاکید کرد: عدم شناخت و برخورد صحیح با تعدی به منابع طبیعی باعث آسیب های زیادی به دستگاه قضا می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای دراستان مازندران برای بررسی مشکلات بنیاد علوی اظهار داشت: مشکلات و موانع بنیاد علوی در حوزه تملک وتعرضات مطرح و کمیته‌ای دراستان تشکیل خواهد شد که با تعامل با مجموعه دستگاه‌های متولی در حوزه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با تأکید براینکه هیچ محدودیتی برای رسیدگی به تخلفات نداریم اظهار داشت: قطعاً توصیه ما این است از تخلفات دانه‌درشت‌ها شروع کنیم.

معاون رئیس قوه قضائیه اعلان تخلف را وظیفه دستگاه‌های دیگر دانست و بیان داشت: مطابق قانون اعلام شکایت و متولی حفظ کاربری طبیعی، اراضی و باغات، جهاد کشاورزی،اداره امور اراضی و منابع طبیعی هستند و در قوه قضاییه هیچ خط قرمزی وجود ندارد و آنچه بر اساس آن اقدام و پیگیری می‌شود، شکایت‌هایی است که گاهی از طرف اشخاص و یامتولیان امور مطرح می‌شود.

تویسرکانی همکاری و همدلی بین تمام مسئولان را لازمه مبارزه با تعدیات به منابع طبیعی عنوان کرد واظهارداشت: امروز اگر بین دستگاه قضا و دیگر دستگاه ها که نقش مهمی در توجیه جامعه دارند همکاری و همدلی داشته باشد می توانیم از گذرگاههای سخت عبور کنیم.

وی ادامه داد: تبدیل عرصه های کشاورزی به صنعتی ومسکونی وخرد شدن اراضی کشاورزی آسیب بسیارجدی به کشاورزی کشور وارد می کند و مبارزه با تغییرکاربری های غیرمجاز به عهده اداره امور اراضی است که باید در این زمینه برخورد کنند و ما هم درقوه قضاییه برخورد قاطع و قانونی را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از سخنان با گرامی‌داشت 13 آبان، این روز را تداوم مبارزه با استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: با وجود تمامی توطئه‌های استکبار جهانی، ایران اسلامی با رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری و همدلی و همراهی مردم تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرد.

وی افزود: مسئولیت امروز ما سنگین است و باید با هوشیاری و برنامه‌ریزی مناسب و شناخت نقطه مطلوب بهترین خدمات را در جامعه ارائه کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌های ریاست قوه‌قضائیه در تعالی و اجرای مناسب عدالت در دستگاه قضا تصریح کرد: با مشکلات این حوزه آشنایی کاملی دارم و معتقدم خدمات ارائه شده توسط قضات و کارکنان دادگستری با ظرف مادی قابل اندازه‌گیری نیست بلکه باید به قصد رضایت خداوند به مردم خدمت کنیم.

خبرگزاری میزان