پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

آغاز نهمین همایش وبلاگ نویسان دفاتر اسناد رسمی - تهران - آبان 1394

همایش نهم با سخنرانی ریاست شورای عالی جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی آغاز شد
شنبه 23 آبان 1394
4274

به نام خدا

 

 

 

همایش نهم با سخنرانی ریاست شورای عالی جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی آغاز شد

 

 

 

اعضای محترم شورایعالی ، وبلاگ نویسان عزیز

 

عرض سلام و ارادت دارم خدمت یکایک بزرگواران

 

قرار نبود حقیر صحبت کنم و مصدع اوقات شوم ولی فرمودند تشریفات همایش ایجاب می کند رییس تشریفاتی خیر مقدم بگوید.

خرسندم که علیرغم حرف ها و حدیث ها ؛ این همایش ولو با تعدادی محدود و قبل از پایان آبان برگزار گردید.

به همه ی عزیزان و بزرگواران که از راه دور و نزدیک قبول زحمت کرده ورنج سفر تحمل فرمودند تا گرد هم جمع شویم و چراغ جامعه ی مجازی را روشن نگه داریم ، خیر مقدم عرض میکنم .

تشکر و سپاس دارم از یکایکتان که با قبول دعوت و حضور در این جمع گرم و صمیمی ثابت کردید جامعه ی مجازی دفاتر اسناد رسمی ماندگار است و ماندگار خواهد ماند.

بر خود لازم می دانم از اعضای محترم شورایعالی که توان خود را در بارور کردن این نهالِ رو به رشد و اعتلای حرفه ی مقدس کتابت معمول داشته و در حد وسع خود زمینه ی برگزاری این همایش و میزبانی را فراهم آورده اند قدردانی نمایم .

 

 

از جناب جمشیدی عزیز که چون کوهی استوار و مقاوم و با سلیقه ی تمام زحمت این همایش را یک تنه تدارک دیده اند تشکر و ادای احترام و به تیم همراهشان که به ویزه در این دوهفته ایثارگرانه و عاشقانه زحمت کشیدند خسته نباشید عرض میکنم.

یاد می کنم از عزیزمان استاد عبدالله خادمی که بحق استوانه ای است در جامعه سردفتری کشور و محبوب القلوب و مقبول تمامی همکاران و اینک سرنوشت نامعلومش دلهای مان را مالامال از غم و اندوه نموده است ، آرزو می کنم کورسوی امیدمان تحقق یابد و خبری از آن همکار گرانمایه و معزز برسد و بیت شریفش و خانواده ی بزرگ دفاتر اسناد رسمی را از این تألم بزرگ برهاند.

برای احترام به مقام شامخ انسانی و علمی این عزیز بپا میخیزیم ...

با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد

 

 

تصور می کنم برای همه مدعوین؛ این سوال پیش آمده که چرا این همایش محدود و با حضور تعدادی از وبلاگ نویسان و یک روزه برگزار میگردد .

برای تنویر افکار و رفع ابهام باید عرض کنم بجز همایش هشتم که بنا به دلایلی دعوت بصورت عمومی صورت گرفت در سایر نشست ها از وبلاگ نویسان حوزه دفاتر اسناد رسمی و بعضاً وبلاگ خوانانی که در فضای مجازی فعال و مشوق بلاگران بودند دعوت می شد و در ابتدای تأسیس جامعه ی مجازی نیز وبلاگ نویسی به عنوان نماد فعالیت در فضای مجازی منظور نظر بود و مدعوین و حاضرین در همایش ها شاهدی است بر صدق مدعا.

در همایش ششم در اراک پیشنهادی مبنی بر لزوم استمرار نشست مجازی در فواصل همایش ها مطرح و گروه وایبری سهل الوصول تر تشخیص گردید لکن بدون سازماندهیِ لازم گروه ها با عناوین مختلف تشکیل و شور و هیجانی کاذب ایجاد شد که مورد نظر پیشنهاد کنندگان نبود و با این وصف شورای سیاستگذاری جامعه ی مجازی نمی توانست کنترل و نظارتی بر آنها داشته باشد لذا در همایش قم برآن شدیم تا از مدیران شناخته شده ی گروه های معدودِ موجود دعوت بعمل آید تا با تبادل نظر و همدلی برای انسجام هرچه بیشتر همکاران و ورود اکثریتی سران دفاتر و دفتریاران در فضای مجازی و اطلاع رسانی محتوای وبلاگ ها در گروه ها تدبیری اندیشیده شود و از طرفی افراد مجرب و مقبول جامعه ی سردفتری از حیث علم و تجربه ؛ پاسخگوی سوالات و ابهامات عزیزان همکار در سطح کشور باشند و به عبارتی گروه ها دارای شناسنامه و متعهد به منشور اخلاقی مصوب جامعه مجازی گردند.

اما در نشست هفتم بازهم ضیق وقت و عدم برنامه ریزی دقیق از یک طرف و عدم شرکت همه ی مدیران گروه های اجتماعی در همایش مزبور از طرف دیگرموجب شد نتیجه ی مطلوب حاصل نگردد .

مقرر شد همایش هشتم در مشهد مقدس در این خصوص ، نقیصه را جبران کند و آن سازماندهی مورد نظر تحقق یابد و فعالیت حوزه وبلاگ نویسی که تحت تاثیر ترافیکیِ گروه های اجتماعیِ تلفن همراه کمرنگ شده بود ، از حالت رکود خارج و آن دسته از وبلاگ هایی که فعالیتشان متوقف یا کمتر روز رسانی می شد با همت بلاگران مجدداً در خدمت جامعه ی دفاتر اسناد رسمی قرار گیرد .

البته با هماهنگی بعضی از مدیران ، پیش نویس شیوه نامه لازم هم جهت ارائه به جمع تهیه گردید که با شیوه نامه تشکیل کمیته دائمی برگزاری نشست ها که جهت ساماندهی در تدارک و برنامه ریزی و اداره نشست ها ضرورتی اجتناب ناپذیر بود تواماً در همایش مشهد مصوب و اعضای آن انتخاب گردند.

به نظر میرسد تقدس محل برگزاری همایش و شوق زیارت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه آلاف تحیه والثناء موجب حضور تعداد زیادی از عزیزان در همایش هشتم گردید و از طرفی اختصاص روز اول به سخنرانی های مدیران و مسئولین استانی و کشوری ؛ زمان تصمیم گیری را محدود و اجرای دستور جلسه و برنامه های همایش را با بی نظمی مواجه ساخت.

با تعجیل در حالی که مدعوین برای برگشت ، خود را آماده می نمودند ، تعدادی از حاضرین به عنوان اعضای کمیته دائمی برگزاری همایش ها بدون توجه به شیوه نامه تهیه شده , انتخاب و مقرر شد از بین خود پنج نفر را تعیین تا نشست های آتی را سروسامان دهند و درنهایت محل نشست بعدی با توجه به مذاکرات انجام شده ؛ سمنان تعیین شد.

علیرغم حرف ها و حدیث های روز بعد از همایش در گروههای اجتماعی و معرفی منتخبین بعنوان شورای سیاستگذاری پارس وندار و خلط مبحث ، متأسفانه گروه منتخب تا این لحظه گزارشی از کار ویا تصمیمات خود در رابطه با نشست ، به شورایعالی جامعه مجازی ارائه ننموده و از سرنوشت گروه مذکور همچنان بی خبریم .

جناب عبدوس که در این جمع حضور دارند و مایه افتخار جامعه مجازی هستند ؛ چند ماه قبل اعلام فرمودند که علیرغم تلاش های زیادی که به اتفاق جناب غریب انجام داده اند ، امکانات موجود در سمنان ، جوابگوی برگزاری نشست نهم نمی باشد و عزیزانی هم که در جریان تغییر مدیران ثبتی به سمنان سفر کرده بودند بر این امر صحه گذاشتند.

نمی دانم جناب عبدوس که خود جزو منتخبین همایش هشتم بوده و همان روزهای اول استعفا نمودند ، آیا به گروه منتخب نیز اطلاع دادند یا خیر که احتمالاً در خلال برنامه از زبان طناز قومسی خواهیم شنید.

هیأت مؤسس و بزرگوارانی از جامعه ی مجازی طبق برنامه قبلی در خردادماه جاری در چالوس گرد آمدند و شیوه نامه ی جامعه ی مجازی را مصوب و شورایعالی جامعه را تشکیل و متعاقب آن شیوه نامه را در پارس وندار و سایت بنچاق منتشر نمودند تا افرادی از گروه های مختلف که به منشور اخلاقی پایبند و خود را عضوی از جامعه مجازی می دانند با درخواست عضویت خود , افتخار همراهی با جامعه مجازی را بدهند که متأسفانه با حرف ها و حدیث هایی روبرو شد که به هیچ عنوان زیبنده جمع فرهیخته دفاتر اسناد رسمی نبود و تا این زمان درخواستی به ما ارائه نشده است ! بگذریم از اینکه عده ای به تمسخر گرفتند و شورایعالی را شورایعالی پیرمردان خواندند،غیر دموکراتیک و چه تعابیر و چه تعارفات دلنشینی!!!

این بود که شورایعالی برای تثبیت جامعه ی مجازی و سراپا نگه داشتن این خیمه و اهتزاز پرچم فضای مجازی مصمم گردید نظم زمان برگزاری همایش ها را حفظ نماید ولی با توجه به از دست رفتن زمان به دلایل پیش گفته و عدم امکان تدارک محل و امکانات لازم ؛ ناگزیر این همایش را با تعدادی معدود از همکاران وبلاگ نویس برگزار کرده تا طبق شیوه نامه , نقشه راه را تهیه و تدوین و راهکارهای لازم برای بازگشت بی وقفه وبلاگ نویسان به جایگاه خود را بیابد و نسبت به شناساندن جامعه مجازی دفاتر اسناد رسمی و شورایعالی در جامعه و نهادهای حاکمیتی، گامی مؤثر بردارد . امیدوارم به کمک عزیزان حاضر به این مهم دست یابیم و خروجی این همایش به نفع جامعه ی سردفتری و مورد رضای خدا و مقبول حاضرین باشد انشا الله .

والسلام علیکم ورحمه الله ...

 

 

 

 

 

 

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود

بنچاق