پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده : با اصلاح قانون گذرنامه ، امکان خروج زنان از کشور در مواردی خاص تسهیل می‌شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: اصلاح قانون گذرنامه، امکان خروج زنان از کشور در مواردی خاص تسهیل می‌شود.
دو شنبه 9 آذر 1394
4258

 

شهیندخت ملاوردی در نشستی که با حضور عده ای از سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی، در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی می‌توانند با تنظیم وکالت بلاعزلی که زوج به زوجه می‌دهد حق خروج زوجه از کشور را ولو به صورت مکرر، درج کنند، افزود: زنان با داشتن این وکالت در هنگام خروج از کشور با مشکل روبه‌رو نخواهند شد، با این حال، در حال تهیه کردن لایحه‌ای هستیم که با اصلاح قانون گذرنامه امکان خروج زنان از کشور در مواردی خاص تسهیل شود.
 
وی درخصوص موضوعات مطروحه در این نشست، تصریح کرد: در خصوص تسری تقسیم اسناد به بانک‌ها و موسسات مالی خصوصی هر چند بنده و جناب پورمحمدی وزیر دادگستری تلاش زیادی کرده‌ایم، اما متاسفانه در هیات دولت رای لازم را به دست نیاورد.
 
مولاوردی ادامه داد: به نظر ضرورت دارد در این خصوص فعالیت بیشتری برای توجیه سایر اعضای دولت صورت پذیرد و سپس این درخواست دوباره مطرح شود تا نسبت به آن رسیدگی مجدد به عمل آید.
 
معاون رییس جمهور در امور خانواده و زنان در خصوص کد رهگیری و تصمیم اداره امور مالیاتی خراسان رضوی به الزام دفاتر به انجام مصوبه دولت قبلی که در سال گذشته در دیوان عدالت اداری ابطال شده است، اظهار کرد: در صورت لزوم، موضوع را به صورت یک بسته کارشناسی شده به بنده منعکس کرده تا از مجاری قانونی مربوطه پیگیری کنم.
 
وی در خصوص حضور حقوقدانان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترکیب اعضای مجلس به گونه‌ای است که انتظار است هم حقوقدانان وهم زنان فرصت را مغتنم بشمارند و درانتخابات مشارکت بالایی داشته باشند در واقع شرکت آنان در انتخابات هم حق وهم تکلیف است.
 
مولاوردی اضافه کرد: حضور سردفتران و دفتریاران در انتخابات نه تنها با هیچ منعی روبه‌رو نیست، بلکه طبق تبصره دو ماده 15قانون دفاتر اسناد رسمی، سابقه فعالیت آن‌ها در مجلس، جزء سوابق کاری آن‌ها محسوب می‌شود، از سوی دیگر رویه گذشته هم به همین منوال بوده و کانون سردفتران و دفتریاران همیشه با حمایت از بعضی کاندیداها در انتخابات مشارکت کرده است.
 
در این نشست، عباس شیخ‌الاسلامی، رئیس دانشگاه اسلامی مشهد، زهرا سلجوقی مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان رضوی و تنی چند از فعالان حقوق زنان حضور داشتند.

 

ایسنا