پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: اسکن اثر انگشت متعاملین در ۳۰ استان/ کاهش چشمگیر تخلفات ثبتی با اجرای این طرح

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه طرح ثبت اثر انگشت متعاملین از ۲ ماه گذشته در ۳۰ استان آغاز شده است، گفت: اجرای این طرح باعث کاهش چشمگیر تخلفات ثبتی می‌شود.
دو شنبه 23 آذر 1394
5077

 

احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره نقش ثبت اسناد رسمی و تأثیر آن در کاهش دعوای حقوقی گفت: ظرف 2 سال گذشته موفق شدیم با اجرای ثبت الکترونیک به حذف کاغذ اقدام کنیم.

وی افزود: امروز به مدد ثبت الکترونیک موفق شدیم همه هزینه‌های مربوط به ثبت اسناد را به صورت الکترونیکی محاسبه کرده و به متقاضی خدمت اعلام کنیم و همچنین این عدد را ذیل سند رسمی درج کنیم.

تویسرکانی تصریح کرد: امروز مبالغ پرداختی که برای ثبت سند از سوی سامانه ثبت اسناد در نظر گرفته می‌شود باید از طریق کارت عابربانک پرداخت شود و تا شماره پرینت پرداختی در سامانه ثبت تحریر نشود کد ثبت سند صادر نمی‌شود.

وی گفت: در گذشته بیش از 90 میلیون برگه کاغذ که اوراق بهادار ثبت اسناد شناخته می‌شدند سالانه چاپ می‌شد که امروز همه آنها حذف شده و همه فرایند ثبت اسناد و حتی استعلامات مربوطه به ثبت اسناد در یک سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: خوشبختانه ظرف 2 ماه گذشته در 30 استان کشور منهای تهران در حین معامله اثر انگشت متعاملین اسکن و در ذیل اسناد ثبتی چاپ می‌شود.

وی افزود: این طرح در تهران هم تا یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد و بدانید که همین اجرای طرح باعث شده تا تخلفات ثبتی کاهش چشمگیری پیدا کند زیرا یکی از راههای تخلفات انجام شده در گذشته به واسطه جعل عنوان بود.

 

خبرگزاری فارس