پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک عنوان کرد : راه‌اندازی بانک اثرانگشت/نیازمند شفاف‌سازی در حوزه مالکیت هستیم

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هم اکنون در کشور و در حوزه مالکیت، نیازمند یک شفاف‌سازی اساسی هستیم.
پنج شنبه 17 دی 1394
4180

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، احمد تویسرکانی در حاشیه سفر به استان کرمان و جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک، یک سازمان فراگیر است که همه مردم با آن سروکار دارند تصریح کرد: این سازمان نیازمند یک تحول جدی بود که به همین منظور نقشه راهی را تدوین کردیم و خوشبختانه توانستیم در 6 سال گذشته، در بخش‌های مختلف، تحولات جدی در این سازمان ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با یک بروکراسی بسیار بالا امروز به سازمانی با ارائه 89 درصد خدمات الکترونیکی به مردم تبدیل شده است، گفت: بر اساس نظر کارشناسان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز به سازمانی پیشرو در کشور تبدیل شده است، به طوری که در سال گذشته 85 درصد خدمات و در 9 ماهه گذشته سال جاری نیز 89 درصد ارائه خدمات به مردم به صورت الکترونیکی بوده است.

 

تویسرکانی با تاکید بر اینکه به دنبال حذف کاغذبازی در سیستم اداری این سازمان هستیم، اظهار کرد: این اقدامات تنها در راستای شفاف سازی، کاهش هزینه‌های پنهان و تسریع و دقت در ارائه خدمات به مردم بوده است؛ زیرا ابهامات و پیچیدگی‌های اداری موجب نارضایتی مردم به این سازمان در سنوات گذشته شده بود و خوشبختانه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته رضایتمندی مردم از این سازمان ارتقا پیدا کرده است، ضمن آنکه معتقدیم هنوز تا نقطه هدفمان فاصله داریم.

 

معاون قوه قضاییه با تاکید بر اینکه به دنبال حذف واسطه‌گری در حوزه‌های اموال و اسناد هستیم، گفت: متاسفانه بخش عمده‌ای از دعاوی حقوقی در دادگستری‌های کشور ناشی از اختلافات در حوزه مالکیت و مربوط به اموال است که این اتفاقات نیز ناشی از معاملات غیررسمی می باشد که اگر می‌خواهیم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا را کم و همچنین امنیت اقتصادی به معنای کامل را در جامعه افزایش دهیم، باید یک نظم حقوقی حاکم بر مجموعه معاملات ایجاد کنیم.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه متاسفانه در استان کرمان، معاملات خیلی به شکل رسمی صورت نمی‌گیرد تصریح کرد: تجربیات تلخ این نوع معاملات غیررسمی را همه چشیده اند و می‌بینیم که بسیاری از زمین‌خواری‌ها در کشور و حتی استان کرمان، محصولی این کم‌دقتی‌هاست که نشان می دهد باید فرهنگ معامله رسمی را در کشور ترویج داده تا بتوانیم بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهیم.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری در این سازمان هستیم، تصریح کرد: با الکترونیکی کردن امورات این سازمان، تاکنون توانسته‌ایم 10 میلیون مکاتبه درون سازمانی را حذف کنیم؛ زیرا معتقدیم این کاغذبازی‌ها بود که موجب بروز فساد و رشوه خواری در این سازمان شده بود.

 

تویسرکانی با بیان اینکه طی سال گذشته توانستیم میزان مراجعات به سازمان را به یک‌بیستم گذشته کاهش دهیم، افزود: تمامی اقدامات صورت گرفته در دفترخانه‌های رسمی این سازمان، به صورت پیامک برای مراجعه کنندگان ارسال می شود و همین اقدامات سبب شده که بتوانیم امنیت خاطری در حوزه اموال در مردم ایجاد کنیم.

 

تویسرکانی در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی بانک اثر انگشت در این سازمان پرداخت و تصریح کرد: سعی کردیم تمامی منافذی که باعث ایجاد تخلف در سازمان و همچنین دفترخانه های ثبت اسناد و املاک می‌شود را ببندیم که در همین راستا راه‌اندازی بانک اثر انگشت در این سازمان را راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم هویت افراد را به طور واقعی مشخص کرده و جعل اسناد جلوگیری کنیم.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در اسناد جدید که توسط سازمان صادر خواهد شد اثر انگشت افراد قید خواهد شد اظهار کرد: در گذشته بخش عمده فساد در سازمان ثبت اسناد و املاک، مربوط به جعل اسناد و جعل هویت افراد بود که خوشبختانه امروز این فسادها شناسایی و مورد آسیب شناسی قرار گرفته است و به جرات می توان گفت که امروز امنیت نسبتا خوبی در این حوزه حاکم شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط‌مان را با مردم حفظ کنیم گفت: باید به سمت ارتقای رضایتمندی مردم حرکت کنیم تا بتوانیم با کمک خود مردم آسیب‌ها را در جامعه شناسایی و برای حل آنها راهکارهایی را پیدا کنیم.

 

معاون قوه قضاییه در ادامه به عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در 9 ماهه گذشته سال جاری پرداخت و اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در 9 ماهه سال 93، بیش از 40 میلیون خدمت را به مردم ارائه داده بود که این میزان خدمت در 9 ماهه گذشته سال جاری به بیش از 55 میلیون رسیده است که با رشد 38 درصدی در ارائه خدمات روبه رو بوده ایم.

 

 

ایسنا