پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اتمام پروژه کارت هوشمند ملی تا سه سال آینده/ صدور 7 میلیون کارت هوشمند تا پایان سال جاری

آوایی گفت: یکی از الویت‌های سازمان ثبت احوال صدور کارت هوشمند ملی است و با مباحث مطرح شده و بررسی های به عمل آمده قرار بر این شد که تا پایان سالجاری هفت میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شود.
سه شنبه 22 دی 1394
3980

 

 

همایش معاونین فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ادارات کل ثبت احوال استانها با حضور رییس سازمان، معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی، معاون فناوری اطلاعات و معاونین فناوری اطلاعات استانها در مرکز آموزش سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.

علیرضا آوایی، رییس سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم خطاب به معاونین فناوری اطلاعات استان‌ها گفت: شما بایستی متناسب با ظرفیت و استعداد، دانش خود در سطح ادارات گسترش دهید و کارشناسان این حوزه را تربیت کنید.

وی اظهار داشت: یکی از الویت‌های سازمان ثبت احوال صدور کارت هوشمند ملی است و با مباحث مطرح شده و بررسی های به عمل آمده قرار بر این شد که تا پایان سالجاری هفت میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شود.

آوایی با بیان اینکه این پروژه مستلزم همکاری هر سه معاونت است اظهار امیدواری کرد: پروژه کارت هوشمند ملی تا سه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: این پروژه یک کار بسیار ماندگار است که در آینده جایگاه ثبت احوال را ارتقاء خواهد داد و زندگی مردم را تسهیل خواهد کرد و موجب تحولی در کشور خواهد شد.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی نیز گفت: کارت هوشمند ملی مهمترین مدرکی است که تا به مردم داده شده و داده خواهد شد لذا بایستی تمام تلاش، صلاحیت و هر آنچه که در اختیار داریم را بکار بگیریم تا این کارت را به صاحبش برسانیم.

حمید پارسایی تاکید کرد: برای تحقق این امر آنچه به عنوان نیازمندی مطرح شده است حتما باید انجام و به جد پیگیری شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور هدف از برگزاری این جلسات را انعکاس موضوعات و رساندن چالش ها به حداقل و ارائه راه حل های مناسب برای انجام وظیفه عنوان کرد.

محمدابراهیم طریقت با اشاره به اینکه شناسایی، مقدمه مبادله اطلاعات است گفت: تمامی سامانه ها و سرویس دهندگان برای تولید و مبادله اطلاعات و خدمات نیاز به شناسایی ایرانیان در فضای مجازی دارند.

وی اظهار کرد: آنچه در کشور تلاش می‌کنیم این است که بتوانیم در ارتباط با دولت الکترونیک لایه سازی صورت گیرد تا امکان مبادله اطلاعات و سرویس دهی شکل گیرد و این موضوع، کلید دسترسی به این است بخاطر همین ما می‌گویم کارت هوشمند ملی کلید ورود و شناسایی دولت الکترونیک است.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی تاکید کرد: کارت هوشمند ملی این اطمینان را به مردم و بقیه حوزه های عمومی و دولتی می دهد شخصی که با این مستندی که ثبت احوال به او داده میتواند خود را معرفی و خدمت دریافت کند.

طریقت گفت: ثبت احوال نقش جدی در مباحث مبادله سرویس ها و خدمات و از طرف دیگر در زیر ساخت برنامه ریزی کشور دارد.

همچنین حمیدرضا یغمایی مدیرکل نگهداری و پشتیبانی عملیات با بیان اینکه تا آخر سال آینده مکلف به صدور 20 میلیون کارت هوشمند ملی هستیم و حدود سه برابر فعالیت فعلی بایستی کار انجام دهیم به ارائه گزارش آماری از عملیات اجرایی کارت هوشمند ملی از مهرماه سال 1391 تا 11 دیماه امسال پراداخت.

خبرگزاری میزان