پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: آزمون کتبی انتخاب سردفتر ازدواج در سال 94 برگزار شد

در اجرای ماده 2 نظام نامه انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق ، آزمون کتبی انتخاب سردفتر ازدواج در سال 94 روز جمعه مورخ 25 دی ماه سال جاری به صورت متمرکز در تهران برگزار شد.
شنبه 26 دی 1394
3904

 

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، این آزمون ساعت 9 و 30  دقیقه صبح روز جمعه مورخ 25 دی ماه 1394 بین تعداد نه هزار و 300 نفر از متقاضیان سردفتری ازدواج در سطح کشور به صورت متمرکز در سه حوزه امتحانی در شهر تهران برگزار شد.

در این گزارش آمده است: از تعداد کل داوطلبین، هشت هزار و 835 داوطلب سردفتری اهل تشیع و 465 داوطلب اهل تسنن می باشند.

هم چنین این گزارش می افزاید: از تعداد کل شرکت کنندگان در آزمون دو هزار و 644 نفر دارای مدرک حوزوی و  شش هزار و 653 نفر دارای مدرک دانشگاهی می باشند.

بر اساس این گزارش: تعداد دفاتر مورد نیاز حوزه های ثبتی سراسر کشور 402 دفتر ازدواج می باشد که از این تعداد 360 دفتر برای اهل تشیع و تعداد 42 دفتر برای اهل تسنن است.

هم چنین: در اجرای ماده 2 نظام نامه انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق، آزمون مذکور از بین متقاضیان دارای  مدرک کارشناسی در رشته های تحصیلی حقوق، الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم ثبتی، حقوق ثبت اسناد و املاک، حقوق سردفتری و مدیریت ثبت، دارندگان مدرک حوزوی سطح دو از حوزه علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوی و دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، دانشکده الهیات دانشگاه تهران و دارندگان مدارک افتاء از مراجع مسلم اهل سنت مورد تایید رییس قوه قضاییه که متقاضی تأسیس دفترخانه ازدواج می باشند ، برگزار  شد.

گفتنی است: محمد مهدی انجم شعاع، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در یکی از حوزه های برگزاری آزمون مذکور، از نزدیک از روند برگزاری آزمون بازدید کرد که در این بازدید، حسنی رييس کانون سردفتران و دفترياران ازدواج و طلاق و دشتي اردکاني رييس کانون سردفتران و دفترياران وی را همراهی می کردند.

سایت سازمان ثبت