پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

زمان اجرایی شدن جرائم جدید رانندگی

جانشین رئیس پلیس کشور گفت: جریمه‌های رانندگی جدید از نیمه دوم اسفند اجرایی می‌شود.
سه شنبه 6 بهمن 1394
7029

 

سردار اسکندر مومنی در همایش معاونان عملیات پلیس‌های سراسر کشور با اشاره به اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت به منظور افزایش نرخ جرائم رانندگی اظهار داشت: هیئت وزیران تغییرات نرخ جرائم رانندگی را مصوب و اصلاح کرد و از میان ۱۷۰ کد تخلفاتی، ۴۰ تخلف رانندگی را بین ۵۰ تا صددرصد افزایش داد.

جانشین رئیس پلیس کشور ادامه داد: این مصوبه بعد از درج در روزنامه رسمی و انجام مقدمات اجرایی لازم اجرا خواهد بود.

سردار مومنی تغییر سیستم‌های هوشمند، اطلاع‌رسانی مناسب و فرهنگسازی در این زمینه را از جمله مقدمات اجرایی شدن این جرائم جدید عنوان کرد و گفت: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از نیمه دوم اسفند نرخ جدید کدهای تخلف رانندگی اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقاد برخی از کارشناسان در خصوص میزان افزایش نرخ جرائم رانندگی اظهار داشت: ما مجری قانون هستیم و هدف از جرائم رانندگی، بازدارندگی و کاهش تلفات است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس از کاهش وقوع تخلفات رانندگی به شدت استقبال می‌کند، اظهار داشت: ما خوشحال می‌شویم که حتی یک مورد تخلف رانندگی در کشور رخ ندهد ولی باید پذیرفت که جریمه‌های رانندگی در کنار سایر مسایل از عوامل کاهش تلفات رانندگی است.

مومنی خاطرنشان کرد: جرائم رانندگی در برخی از کشورها دنیا بسیار سختگیرانه است و به عنوان مثال در کشور نیوزیلند استفاده از مشروبات الکلی و استعمال مواد مخدر در حین رانندگی جریمه معادل ۶ هزار دلار و یک سال زندان را متخطیان به دنبال دارد.

* راه‌اندازی قرارگاه تامین امنیت انتخابات با مشارکت ۲۵۰ هزار مامور پلیس

جانشین رئیس پلیس کشور از بکارگیری ۲۵۰ هزار مامور پلیس برای تامین امنیت انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان خبر داد و گفت: قرارگاه انتخاباتی ناجا راه‌اندازی شده و هدف از آن تامین امنیت انتخابات و ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت شهروندان در محیطی امن است.

مومنی با بیان اینکه در قرارگاه تامین امنیت انتخابات کلیه پلیس‌های تخصصی بسیج شده‌اند خاطرنشان کرد: انشاءالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این قرارگاه با همکاری مردم و دیگر دستگاه‌ها امنیت انتخابات را برعهده خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دربرخی از صندوق‌ها و استانها نیز که ممکن است نیاز به نیرویهای بیشتر باشد پیش‌بینی‌های انجام شده است.

جانشین رئیس پلیس کشور در بخش دیگری از سخنانش به راه‌اندازی قرارگاه جهادی آموزش در نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: با تدبیر فرمانده ناجا این قرارگاه راه‌اندازی شده و فعالیت آن تا سال ۹۶ ادامه خواهد داشت.

به گفته مومنی هدف از فعالیت این قرارگاه ارتقای مهارت‌های فردی و سازمانی و همچنین استفاده از تجربیات عملیات‌های مختلف است.

وی به دستاوردهای این قرارگاه اشاره کرد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یعنی از زمان احداث این قرارگاه در حوزه سرقت شاهد کاهش بوده‌ایم ماموریت‌ها و عملیاتهای پلیسی در همه رده‌ها افزایش داشته است ضمن اینکه در کشفیات مواد مخدر افزایش ۲۰ درصدی داشته‌ایم.

جانشین رئیس پلیس کشور ادامه داد: در مجموع تعداد شهدا و مجروحان پلیس نیز علیرغم افزایش عملیات‌ها و کشفیات آمار ما نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

جامعه خبری تحلیلی الف