پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفت‌ و گو با فارس تأکید کرد : سند رسمی گامی بزرگ در جهت کاهش دعاوی/ نقش مؤثر رسانه‌ها در ترویج ثبت رسمی اسناد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: قطعاً رسانه ملی با پخش پیام‌های آموزشی و خبرگزاری‌ها و نشریات با انتشار فواید ثبت رسمی برای مردم می‌ توانند در آگاهی بخشی افکار عمومی نقش مؤثری ایفا کنند.
شنبه 10 بهمن 1394
2231

 

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در خصوص تأکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر ترویج ثبت رسمی اسناد گفت : متأسفانه مردم هنوز به این آگاهی نرسیده‌اند که به جای ثبت سند به صورت دست‌ نویس بین خودشان ، اقدام به ثبت رسمی اسناد کنند .

وی با بیان اینکه هزینه ثبت سند رسمی در دفترخانه‌ها بسیار کمتر از آن چیزی است که در دفتر مشاورین املاک دریافت می‌شود ، افزود : در حال حاضر پرونده‌های زیادی را در قوه قضائیه داریم که به دلیل عدم توجه به سند رسمی شکل گرفته‌اند.

دشتی اردکانی به نقش رسانه‌‌ها در فرهنگ‌سازی ثبت سند رسمی اشاره کرد و گفت: قطعاً رسانه ملی با پخش پیام‌های آموزشی و خبرگزاری‌ها و نشریات با انتشار فواید ثبت رسمی برای مردم می‌توانند در آگاهی بخشی افکار عمومی نقش مؤثری ایفا کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پایان تصریح کرد: بر اساس ماده 1290 قانون مدنی اسناد رسمی دارای اعتباری مشخص برای طرفین معامله است و بر همین اساس ادعای انکار و تردید در برابر سند رسمی به هیچ عنوان وجود ندارد، در حالی که اسناد ثبت شده در بنگاه‌ها از چنین اعتباری برخوردار نیستند.

 

خبرگزاری فارس