پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

معاون رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان به میزان خبر داد ثبت الکترونیکی اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی/ راه جعل اسناد بسته شد

حمیدیان از ثبت الکترونیکی اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت: با اجرای این فرآیند از ثبت معاملات مخدوش و هرگونه سوء استفاده به طور خودکار پیشگیری می‌شود.
سه شنبه 13 بهمن 1394
2713

 

«محمدعلی حمیدیان» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از راه اندازی سیستم الکترونیکی ثبت اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی سطح استان خبر داد و گفت: با اجرای این فرآیند ضمن تشکیل بانک اثر انگشت متعاملین در سامانه مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک از ثبت معاملات مخدوش نیز بطور خودکار پیشگیری می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح جعل امضاء اسناد، ازسوی جاعلان غیرممکن شده و امکان پیگیری و دستیابی به فرد خاطی در صورت هرگونه سوء استفاده فراهم خواهد شد.

حمیدیان خاطرنشان کرد: اثر انگشت افراد اعم از خریدار و فروشنده، وکیل یا موکل و بطور کلی طرفین معامله در انواع اسناد رسمی، اسکن و ذخیره سازی خواهد شد و با این اقدام، اطمینان بخشی نسبت به صحت اسناد رسمی افزایش و زمینه هرگونه سوء استفاده و جعل هویت افراد در تنظیم اسناد از بین خواهد رفت.

میزان