پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت اسناد در پیش از خطبه های نماز جمعه تهران: عمده مفاسد در حیاط خلوت‌ها رخ می دهد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه عمده مفاسد در حیاط خلوت‌ها و بی خبری جامعه اتفاق می افتدگفت: پارسال بیش از 72 میلیون خدمت از طریق این سازمان به مردم انجام گرفت.
پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395
3634

 

احمد تویسرکانی به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه امروز تهران با تبریک اعیاد نیمه شعبان و با بیان اینکه در جهت تغییر و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای اقدامات فراوانی انجام شده است افزود: در چند سال اخیر بیش از 13 میلیون سند جدید ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به احداث بانکهای اطلاعاتی افزود: در سال 94 ، 88 درصد خدماتی که این سازمان ارائه داده است از طریق سیستم‌های الکترونیک صورت گرفته است.
تویسرکانی گفت: حذف دهها میلیون مکاتبات درون دستگاهی و برون دستگاهی و همچنین ارسال 20 میلیون پیامک برای مراجعه کنندگان از جمله اقدامات سال گذشته است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دولت و مجلس خواست در جهت توسعه ثبت رسمی کشور کمک کنند زیرا این کمک منجر به کاهش دعاوی و کاهش جرائم خواهد شد.
تویسرکانی گفت: ‌امروز مردم هزینه های فراوانی را ناشی از معاملات عادی در کشور می دهند که باید این موضوع حذف و هزینه ها کاهش پیدا کند.
وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشی از قوه قضائیه است که وظیفه ثبت مالکیت ها را از جمله املاک ، اراضی، شرکتها، موسسات، ازدواج و طلاق ، اختراعات و برندها را برعهده دارد.
تویسرکانی گفت: موضوع ثبت رسمی اموال و تاثیرات آن در نظم حقوقی جامعه و کاهش دعاوی یک موضوع روشن و مشخص است.
رئیس سازمان ثبت اسناد افزود: ما بایستی در رابطه با بحث آسیب‌ها در جامعه یک آسیب شناسی و برای برون‌رفت از آن تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم.
تویسرکانی ادامه داد: امروز حتما در حوزه اداری نیازمند به افزایش بهره‌بری و شفاف سازی هستیم.
وی با بیان اینکه امروز عمده مفاسد در حیاط خلوت‌ها و بی خبری جامعه اتفاق می افتد افزود: سازمان ثبت اسناد قدمتی 100 ساله دارد و خوشبختانه اقدامات وسیعی و گسترده‌ای را تاکنون انجام داده و به طبع همه مردم با آن در ارتباط هستند.
تویسرکانی گفت: ما برای برون‌رفت از شیوه های سنتی اقدامات گسترده‌ای را در چند سال اخیر انجام داده‌ایم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سازمان در جهت شفاف‌سازی، بهره‌وری و کاهش مراجعات مردم و همچنین مکاتبات سنتی و آسیب های ناشی از آن اقدامات خوبی را انجام داده به طوریکه سازمان پیشتاز در تحول اداری است.
وی افزود: خدماتی که امروز در دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت صورت می گیرد در حال تحول است و آثار این تحول به کاهش مراجعات و ارتقای سلامت اداری و کاهش تخلفات منجر خواهد شد.
تویسرکانی ادامه داد: در همین سنوات گذشته میلیون ها مراجعه حضوری و خرید دهها میلیون اوراق بهادار از طریق مردم حذف شد.
وی افزود: درجهت سرعت و دقت این خدمات در حال حرکت هستیم و هر روز این سرعت و دقت را افزایش خواهیم داد.
رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: ما بگونه ای عمل خواهیم کرد که مردم با کمترین هزینه بیشترین استفاده عایدشان شود و رفت و آمدهای مکرر و فسادهای اداری حذف شود.
خبرگزاری صدا و سیما