پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک: به‌روز کردن نحوه ثبت اسناد در کاهش دعاوی نقش مهمی دارد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری شده است، سازمان ثبت اسناد نیز به دنبال ایجاد تحول در ساختار اداری خود است.
پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395
3814

 

 

 

احمد تویسرکانی در سخنان پیش از خود خطبه این هفته نماز جمعه با اشاره به خدمات سازمان اسناد و املاک کشور، خاطرنشان کرد: این سازمان، ثبت اسنادی مربوط به املاک و اراضی، ‌ازدواج و طلاق،‌ ثبت دستاوردهای معنوی، ‌ثبت اختراعات و ... را بر عهده دارد.

 

وی ادامه داد: با توجه پیشرفت‌هایی که انجام شده، می‌توانیم با ایجاد تغییر و تحول در امور اداری کیفیت خدمت‌رسانی به مردم را افزایش داده و وقت و هزینه کمتری صرف کنیم.

 

تویسرکانی با بیان اینکه امروز تاثیر ایجاد تغییر در روش‌های سنتی امور اداری کاملاً مشهود است، گفت: تأثیر این تغییرات در زمینه اقتصادی،‌ فرهنگی و اجتماعی کاملاً روشن است و از طریق تغییر نحوه سنتی انجام امور اداری می‌توان مکاتبات کاغذی و پرونده‌های عظیم را کنار گذاشت و از این طریق تحول چشمگیری در پیشبرد خدمات مردم ایجاد کرد.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تلاش این سازمان برای آرشیو و نگهداری آثار و منابع تاریخی و ارزشمند کشور، خاطرنشان کرد: تا امروز بیش از 13 میلیون سند مهم آرشیو شده و به مردم تحویل داده شده است. علاوه بر این ما اسنادی با سابقه صدساله که مورد نیاز مردم است را آرشیو و به آنها تحویل می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: به روز کردن نحوه ثبت اسناد رسمی و اموال مردم در نظم جامعه و کاهش دعاوی نقش مهمی دارد و به کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند چرا که آسیب‌شناسی دقیق نیاز به ثبت دقیق دارد.

 

تویسرکانی گفت: در سال 1394 بیش از 72 میلیون و 600 هزار سند را برای خدمت‌رسانی به مردم ثبت کردیم و با توجه به روش‌های جدید در حوزه دفاتر به زودی مراجعه‌کنندگان نیز تغییرات حاصله در روند ثبت اسناد را احساس خواهند کرد.

 

وی از ارسال 20 میلیون پیامک به خدمت‌گیرندگان سازمان ثبت اسناد خبر داد و افزود: ارسال این پیامک‌ها در جهت شفاف‌سازی و ایجاد امنیت در مردم انجام شده است. با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کرده‌اند سازمان ثبت اسناد نیز درصدد بهبود روش‌ها در ارائه خدمات اداری و ارتقاء نظم اداری برآمده است.

 

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مقابله با نفوذ فرهنگ بیگانه در کشور تاکید کرد و افزود: امروز مردمی که در حوزه ثبت و ثبت اختراعات و برندها و علائم تجاری فعالیت دارند شاهد هستند که برای ارائه یک تقاضا در گذشته باید بارها مراجعه و تشکیل پرونده می‌دادند، هرچند امروز این رفت و آمدها به صفر نرسیده، ولی کم شده است.

 

وی تاکید کرد: ارتقاء و توسعه ثبت رسمی در همه بخش‌ها از جمله دستوراتی است که مقام معظم رهبری ابلاغ نموده‌اند و در این راستا همه بخش‌ها باید متحد شوند؛ دولت و مجلس باید در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

ایسنا