پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

رئیس سازمان ثبت خبر داد: بانک جامع اسناد رسمی هک نمی‌شود / الکترونیکی شدن همه فرآیندهای ثبت اسناد و املاک از امروز

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از غیر قابل هک شدن سرورهای اصلی بانک جامع اسناد و املاک کشور که به صورت الکترونیکی است خبر داد و گفت: خارج از مجموعه‌های ثبتی دسترسی به مراکز اطلاعاتی ثبتی وجود ندارد.
چهار شنبه 2 تير 1395
4344

 

احمد تویسرکانی در مراسم افتتاح سراسری دفاتر املاک بازداشتی الکترونیکی به مناسبت هفته قوه قضاییه با مهم شمردن به روز شدن امور ثبتی در کشور، اظهار کرد: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موفق شد اقدام مهمی را در اصلاح فرآیند خدمات ثبتی انجام دهد که به موجب ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک کشور زمانی ثبت ملک رسمیت می یابد که در دفتر اسناد رسمی ثبت شود و قریب 90 سال در کشور طبق این قانون ادادات ثبت خلاصه معاملات را در دفاتر ثبت می کردند.

وی ادامه داد: حدود 300 هزار دفتر ثبت رسمی در کشور در کشور وجود دارد و احتمال تخریب آن به دلایل متعدد وجود دارد و با تصویربرداری از تمام آن اسناد بانک جامع دفاتر سنتی را به وجود آوردیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که پیشتر الکترونیکی شدن دفاتر اسناد رسمی را همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه خبر داده بود، گفت: 430 اداره ثبت اسناد رسمی به طور الکترونیکی فعالیت خود را آغاز کردند و در سیستم الکترونیکی با اصلاح قانون دیگر نیازمند  ثبت کاغذی نیستیم.

تویسرکانی از جابه جایی همکاران ثبتی خود از دفاتر ثبتی به سازمان ثبت خبر داد و یادآور شد: این فرآیند موجب پیشگیری از ارتکاب جرائم و تخلفات خواهد شد و برای ارتقاء سلامت اداری و جلوگیری از فساد نیازمند برون رفت از شیوه های سنتی و بهبود روش های ثبتی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سرعت در حال تحول نحوه ثبت اسناد رسمی هستیم و می توان گفت سازمان پروژه‌های بسیار گسترده‌ای را در دست دارد مانند تبدیل چند ده میلیون سند رسمی به الکترونیکی است و امیدواریم به سرعت بتوانیم این خدمات را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موفق شد اقدام مهمی را در اصلاح فرآیند خدمات ثبتی انجام دهد که به موجب ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک کشور زمانی ثبت ملک رسمیت می یابد که در دفتر اسناد رسمی ثبت شود و قریب 90 سال در کشور طبق این قانون ادادات ثبت خلاصه معاملات را در دفاتر ثبت می کردند.

وی ادامه داد: حدود 300 هزار دفتر ثبت رسمی در کشور در کشور وجود دارد و احتمال تخریب آن به دلایل متعدد وجود دارد و با تصویربرداری از تمام آن اسناد بانک جامع دفاتر سنتی را به وجود آوردیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که پیشتر الکترونیکی شدن دفاتر اسناد رسمی را همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه خبر داده بود، گفت: 430 اداره ثبت اسناد رسمی به طور الکترونیکی فعالیت خود را آغاز کردند و در سیستم الکترونیکی با اصلاح قانون دیگر نیازمند ثبت کاغذی نیستیم.

تویسرکانی از جابه جایی همکاران ثبتی خود از دفاتر ثبتی به سازمان ثبت خبر داد و یادآور شد: این فرآیند موجب پیشگیری از ارتکاب جرائم و تخلفات خواهد شد و برای ارتقاء سلامت اداری و جلوگیری از فساد نیازمند برون رفت از شیوه های سنتی و بهبود روش های ثبتی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سرعت در حال تحول نحوه ثبت اسناد رسمی هستیم و می توان گفت سازمان پروژه های بسیار گسترده‌ای را در دست دارد مانند تبدیل چند ده میلیون سند رسمی به الکترونیکی است و امیدواریم به سرعت بتوانیم این خدمات را انجام دهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین به محدودیت‌های اعتباری و فیزیکی حوزه‌های ثبتی اشاره کرد و افزود: این محدودیت‌ها مانع توسعه کار ما نشده و از همه همکارانم تقدیر و تشکر می‌کنم.

تویسرکانی در تشریح فرآیند بانک جامع املاک بیان کرد: تا کنون همکاران ما در سراسر کشور با اخذ مشاوره‌های تخصصی به صورت مباشرتی اقدام منحصر به فرد ثبت الکترونیکی را با وجود کمبود نیروی انسانی انجام می‌دهند و امروز شاهد جا‌به‌جایی 500 نیروی تخصصی ثبت به سایر بخش‌های خدماتی در حوزه ثبتی هستیم و مشکل کمبود نیروی انسانی تا حدودی برطرف می‌شود.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه با الکترونیکی شدن اسناد رسمی 88 درصد خدمات ثبتی در سال 1394 را به روش الکترونیکی ارائه کردیم و نیازمند اصلاح خدمات ثبتی سنتی و حذف اشتباهات سهوی در این روش بودیم و با تبدیل رویکرد ثبتی و تکمیل بانک اسناد رسمی طبق قانون کاداستر اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی با نهایت دقت ارتقاء می‌یابد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از در دسترس بودن بانک جامع املاک برای عموم مردم در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: دو سوم تمرکز ما بر به روز رسانی و اصلاح اسناد گذشته بوده و در آینده شهروندان می توانند با کد رهگیری در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات و درخواست در این رابطه اقدام کنند.

تویسرکانی به شبکه امن بانک جامع اسناد کشور نیز پرداخت و گفت: اطلاعات در سرور مرکزی با نسخه های پشتیبان مورد حمایت و امنیت شبکه است و دسترسی به آنها خارج از مجموعه است و بانک های جامع امکان هک و دسترسی عمومی ندارند.

وی یادآور شد: از امروز هر واحد ثبتی یک دفتر الکترونیکی خواهد داشت و با آرشیو برگه های چاپی یک نسخه کاغذی نیز آرشیو خواهیم کرد و تا کنون بخش عمده دفاتر به فیبر نوری متصل شدند و در مجموع نیاز به استفاده و توسعه زیرساخت های ارتباطی هستیم و در این زمینه وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات همکاری خوبی داشته و در مراکز برخی از شهرها که پهنای باند اتصال با مرکز را دجار مشکل کرده است به طور روزانه نواقص موجود خطوط ارتباطی را اصلاح می کنیم.

نسیم آنلاین