پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

متن کامل سخنرانی معاونت امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم معارفه ی اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران (پیاده شده از روی فایل صوتی)

صبح امروز – شنبه – آقای دکتر محمد مهدی انجم شعاع معاونت امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، طی گزارشی مراحل کامل انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران را از ابتدا تا انتخاب اعضاء توسط ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشریح نمود .
شنبه 5 تير 1395
1452

 

به نام خدا

 

متن کامل سخنرانی معاونت امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم معارفه ی اعضای جدید هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران (پیاده شده از روی فایل صوتی)

 

صبح امروز – شنبه – آقای دکتر محمد مهدی انجم شعاع معاونت امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، طی گزارشی مراحل کامل انتخابات کانون سردفتران و دفتریاران را از ابتدا تا انتخاب اعضاء توسط ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشریح نمود .

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم ، والحمد لله رب العالمين ، الصلاة والسلام على رسول الله و علی طبیب الطاهرين . ابتدائاً آروزی قبولی طاعات و عبادات را برای سروران محترم و حضار محترم ، مقامات عالی رتبه دارم . امیدوارم که توفیق طاعات و عبادات و بهره برداری از این ایام و لیالی ارزشمند برای همه بیش از پیش فراهم باشد خصوصاً لیالی قدر که ما اولین شب آن را پشت سر گذاشتیم . انشاءالله که دعاها همه مستجاب باشد و توفیق بهره برداری بیشتر در لیالی آینده فراهم باشد . تشکر می کنم از مقام محترم معاونت قوۀ قضاییه و ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که لطف فرمودند و جریان انتخاب اعضای جدید هیئت مدیرۀ کانون سردفتران و دفتریاران را هدایت فرمودند که بحمدلله با توفیق این امر انجام شده و امروز در مراسم معرفی اعضای جدید این هیئت مدیره حضور داریم . همان طور که همه مستحضر هستند این انتخاب هر سه سال یک بار برگزار می شود . در انتخاباتی که اخیراً برگزار شد 39 نفر از سردفتران محترم و دفتریاران محترم که دارای شرایط لازم برای سردفتری برای عضویت در هیئت مدیرۀ کانون سردفتران و دفتریاران بودند ثبت نام کردند . هیئت نظارت که با مدیریت جناب آقای ناصری صالح آبادی رئیس محترم شعبۀ بیستم دیوان عالی کشور و با حضور جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای داودی مازندارانی رئیس شعبۀ نهم دیوان عالی کشور و با عضویت سایر اعضاء که توسط ریاست محترم سازمان انتخاب شدند کار بررسی صلاحیت ها را انجام دادند. اینکه بنده تعمد داشتم در نام بردن از این سروران این بود که این اطمینان را که حتماً وجود دارد یادآوری بکنم و تذکر بدهم که با چه دقت و حساسیتی جهت رعایت حقوق اشخاص و جهت رعایت قانون و جهت رعایت حقوق کانون ، این انتخابات برگزار شد . بررسی صلاحیت های نامزدهای شرکت کننده در این انتخابات با دقت بسیار و با توجه به ضوابط و مقررات و اصول و ارزش هایی که باید رعایت می شد ، انجام شد. خوشبختانه همۀ افرادی که اعلام آمادگی کرده بودند به عنوان نامزدهای عضویت در هیئت مدیره مورد تأیید قرار گرفتند و همان طور که بنده در عرایضم عرض کرده بودم افراد خوبی از بین خوبان ثبت نام کردند . انتخابات در دهم اردیبهشت ماه با همکاری همۀ سردفتران و دفتریاران و با فراهم کردن امکانات لازم و بسیار مؤثر و خوب توسط کانون سردفتران و دفتریاران در دهم اردیبهشت ماه برگزار شد . انتخابات ، انتخابات بسیار آرام و خوبی بود و شرکت کنندگان در فضایی بسیار آرام و با رعایت حقوق یکدیگر در انتخابات شرکت کردند و آراء خودشان  را به صندوق ریختند .

تعداد شرکت کنندگان در انتخابات به نحوی بود که ضرورت پیدا کرد که تا ساعت 17 روز برگزاری انتخابات تمدید زمان اخذ آراء داشته باشیم و بلافاصله آراء مورد شمارش قرار گرفت . آرایی که در صندوق ریخته شده بود 841 رأی در مورد سردفتران به صندوق ریخته شد که 840 رأی قابل قبول وجود داشت و تنها یک رأی سفید در صندوق بود و در صندوق آراء دفتریاران هم 360 رأی توسط دفتریاران محترم به صندوق ریخته شده بود . متعاقب برگزاری انتخابات ، طبق مقررات آراء که شمارش شد و اعلام اسامی 15 نفر سردفتر و دفتریار منتخب صورت گرفت ، فرصتی برای وصول اعتراض ها هم طبق مقررات در نظر گرفته شد . یک نفر از سردفتران محترم تقاضای بررسی مجدد آراء خودشان را کردند که هیئت نظارت و انتخابات با اکثریت حاضر در جلسه ای موضوع را مورد بررسی قرار داد و خوشبختانه هیچ گونه خللی در برگزاری انتخابات نسبت به آن شخص و شمارش آراء ایشان و سایرین وجود نداشت و اعتراض وارد تشخیص داده نشد . متعاقب این وضعیت که اطمینان از صحت انتخابات توسط هیئت نظارت به دست آمد ، اسامی منتخبین خدمت ریاست محترم سازمان گزارش شد . در بحث انتخاب این عزیزان به تعبیری که خدمت تان عرض کردم این اعتقاد را داریم که افراد خوبی ثبت نام کردند و افراد خوبی از بین آنها انتخاب شدند و بهترین آنها از بین 15 نفر سردفتر و دفتریار توسط ریاست محترم سازمان برگزیده شدند که به عنوان اعضای هیئت مدیره از امروز کار خودشان را انشاءالله شروع خواهند کرد . بنده مراتب تقدیر و تشکر ویژۀ خودم را از ریاست محترم سازمان ابراز می کنم و از لطف و محبتی که داشتند در مشورت های متعددی که از ما و از سایرین خواستند در انتخاب اعضای هیئت مدیره از بین منتخبین و دیدگاهی که داشتند نسبت به آیندۀ کانون ، نسبت به بعضی از امور زیربنایی که در کانون باید انجام بشود و البته با توجه به اینکه زحمات همکاران و کسانی را که در این زمینه فعالیت داشتند و هیئت مدیره ای که در سه سال گذشته زحمات زیادی را برای مدیریت کانون برعهده داشتند همه مورد توجه بوده و هست . بنده به نوبۀ خود به عنوان عضو کوچکی از هیئت نظارت بر انتخابات ، از همۀ عزیزانی که به هر شکل در این انتخابات نقش داشتند ، از کسانی که تنها در حد حضور و رأی دادن شرکت داشتند ، از کسانی که به عنوان کاندیدهای عضویت در هیئت مدیره ثبت نام کردند ، از اعضای محترم هیئت نظارت که زحماتی زیادی را متحمل شدند تا انتخابات برگزار شد ، کسانی که در برگزاری انتخابات با هیئت نظارت همکاری کردند در روز انتخابات به عنوان شعبۀ اخذ رأی ، از کانون محترم سردفتران و دفتریاران جناب آقای دشتی ریاست هیئت مدیره که امکانات بسیار خوبی را برای برگزاری انتخابات فراهم کردند و همکاران اداری ما در معاونت امور اسناد و ادارۀ کل امور اسناد و سردفتران که هر کدام نقشی ایفا کردند و از همه مهمتر از هدایت ها و ارشادها و حمایت های ویژۀ ریاست محترم سازمان که موجب توفیق در برگزاری انتخابات شد تشکر می کنم و انشاءالله که با انتخابی که به نحو شایسته صورت گرفته ما شاهد ادامۀ روند رو به رشد کانون سردفتران و دفتریاران و فعالیت های آن در سطح کشور و انشاءالله بهبود آنچه که نیاز به بهبود دارد خواهیم بود. باز تشکر می کنم از ریاست محترم سازمان و همۀ دست اندرکاران . والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته .

(صلوات حضار) .

 

 

 

 

 

تهیه ی گزارش : ساغر جمشیدی

تهیه عکس ها : شهلا منصوریه

 

باتشکر از روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران  

بنچاق