پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

عقد تفاهم نامه مشترک کانون سردفتران ایران و فرانسه/ سردفتران ایرانی به اروپا می روند

عصر چهارشنبه اعضای شورای عالی سردفتران فرانسه با اعضای کانون سردفتران و دفتریاران دیدار و گفتگو کردند
چهار شنبه 30 تير 1395
4118

 

به گزارش سید هادی کسایی زاده خبرنگار خبرگزاری موج ؛ ساعت ۱۹ روز چهارشنبه شورای عالی سردفتران فرانسه با محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و اعضای هیئت مدیره در ساختمان خیابان مطهری دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار پی یر لوگ وژل رئیس شورای عالی سردفتران فرانسه، دیدیه کوافاژ نایب رئیس شورای عالی سردفتران، پاتریس تاریتنویل مدیرکل شورای عالی سردفتران و ژان پل دکور رئیس افتخاری اتحادیه جهانی سردفتران حضور داشتند.

دشتی اردکانی در این دیدار با انزجار نسبت به اقدام تروریستی در فرانسه گفت: ایران در سالهای قبل قربانی این اقدامات تروریستی بوده است و می دانیم چقدر دردآور است. حوادث تروریستی در هرجای دنیا باشد از نظر ما محکوم است.

وی گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه مشترک ارتباط ایران و فرانسه در بخش کانون سردفتران فاز جدیدی در روابط ایجاد شود. نخستین خواسته در این تفاهم نامه آموزش و ارائه تسهیلات سردفتران است. در سالهای قبل تعداد زیادی هم همکاران ما برای ادامه تحصیل به فرانسه آمدند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در سالهای اخیر اعزام دانشجو به کشور فرانسه کم شده است که امیدواریم با امضای این تفاهم نامه دانشجوین زیادی به این کشور داشته باشیم. همچنین خواسته ما برگزاری همایشهای علمی مشترک و تبادل اساتید میان دو کشور است. در مورد اعزام اساتید و سردفتران با مشکل ویزا مواجه هستیم.

دشتی اردکانی گفت: امیدواریم بتوانیم هرچه زودتر به اتحادیه جهانی سردفتران بپیوندیم. اساسنامه کانون سردفتران ایران تصویب شده و تعداد دفاتر دفترخانه های ایران و اروپا تقریبا با هم برابری می کند و این یک نقطه مشترک میان دو کشور است. همچنین می توانیم با افتخار بگوئیم فصل جدیدی در دفترخانه های ایران آغاز شده و آن ثبت و تنظیم سند به صورت آن لاین است و اسناد تک برگی صادر می شود.

طرف فرانسوی بعد از اظهارات دشتی اردکانی گفت: در بازدیدهایی که از دفترخانه های ایران داشتیم دریافتیم که نظام سردفتری ایران نظامی پیشرو است و امیدواریم این کانون به اتحادیه جهانی بپیوندد.

وی گفت: با این تفاهم نامه پیوند دوستی میان ایران و فرانسه برقرار می شود و امروز دیدیم که سردفتری ایران مانند فرانسه به نتیجه می اندیشد و مشکل ویزا را هم برطرف خواهیم کرد. زنده باد سردفتری ایران … زنده باد سردفتری فرانسه…

دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ادامه خبرنگاران حاضر را معرفی کرد و خبرنگار موج را بعنوان خبرنگار حرفه ای حوزه قضایی ایران به طرف فرانسوی معرفی کرد که مورد تشویق قرار گرفت.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرگزاری موج