پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

اطلاعیه بسیار مهم !

سردفتران محترم اسناد رسمی ؛ با توجه به اینکه از دهم شهریورماه، دفتر الکترونیک سردفتر به بهره برداری خواهد رسید و ثبت در دفاتر دست نویس متوقف می گردد، لذا ضرورت دارد سردفتران محترم اقدامات زیر را قبل از تاریخ مذکور معمول دارند:
سه شنبه 2 شهريور 1395
8030

 

 

به نام خدا

اطلاعیه بسیار مهم

 

 

 

سردفتران محترم اسناد رسمی ؛

با توجه به اینکه از دهم شهریورماه، دفتر الکترونیک سردفتر به بهره برداری خواهد رسید و ثبت در دفاتر دست نویس متوقف می گردد، لذا ضرورت دارد سردفتران محترم اقدامات زیر را قبل از تاریخ مذکور معمول دارند:

1- درج شماره ترتیب آخرین ثبت در دفتر سنتی در سامانه قبل از دهم شهریورماه- با توجه به اینکه آخرین شماره ترتیب ثبت درج شده در سامانه، ملاک تعیین اولین شماره ترتیب ثبت در دفتر الکترونیک در "فرم بهره برداری از دفتر الکترونیک" خواهد بود  لذا ضرورت دارد آخرین شماره ترتیب ثبت در دفتر سنتی، قبل از دهم شهریورماه در سامانه درج شده باشد. شایان ذکر است با استفاده از "فرم اصلاح اطلاعات ثبت در دفتر" می توانید نسبت به اصلاح شماره ترتیب های اشتباه در سامانه اقدام نمایید.

2- شمارش تعداد دفاتر دست نویس – مطابق ماده 2 شیوه نامه، سردفتر مکلف است قبل از بهره  برداری از دفتر الکترونیک، تعداد کل دفاتر دست نویس سردفتر، را در "فرم بهره  برداری از دفتر الکترونیک" ثبت نماید . لذا ضرورت دارد در فاصله زمانی باقیمانده، نسبت به شمارش تعداد دفاتر دست نویس سردفتر (شامل دفاتر جاری و اختصاصی (نظیر رهنی، خودرو و ..)) اقدام گردد. شایان ذکر است مطابق ماده تبصره 4 ماده 2 شیوه نامه، صحت تعداد اعلام شده توسط تیم بازرسی کنترل خواهد شد.

3- مسدود نمودن ذیل اسناد ناقص در دفتر دست نویس- با توجه به تبصره یک ماده 2 شیوه نامه، پس از راه اندازی دفتر الکترونیک امکان تکمیل اسناد ناقص وجود ندارد. لذا چنانچه اسنادی قبلاً در دفتر تحریر شده لیکن به امضای اصحاب سند نرسیده است، سردفتر مکلف است قبل از بهره  برداری از دفتر الکترونیک، ذیل آن ها را در دفتر دست نویس مسدود نماید.

از طرف کارشناس ارشد واحد ICT سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

 

بنچاق