پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

​چکناواریان: اهالی هنر به آیین زیبای کتابگردی افتخار می‌کنند / کتاب دوستی است که به شما خیانت نمی‌کند

لوریس هایکازی چکناواریان در روز کتابگردی (27 آبان‌ماه) با حضور در نشر ثالث عنوان کرد: اهالی فرهنگ و هنر به کتابگردی علاقه دارند و از این اتفاق مثبتِ فرهنگی باکمال افتخار، استقبال می‌کنند.
دو شنبه 8 آذر 1395
3079

 

 

در روز کتابگردی، نشر ثالث مرکز توجه و حضور اهالی فرهنگ و هنر بود. در میان حاضران در نشر ثالث، هنرمندانی چون لوریس چکناواریان، کامبیز درمبخش، بهزاد فراهانی، آیدین آغداشلو و لیلی گلستان دیده می‌شدند.

لوریس چکناواریان در این مهمانی فرهنگی، درباره تاثیر حضور چهره‌های هنری و فرهنگی برای تقویت علاقه‌مندی به مطالعه در میان قشر جوان به خبرنگار «ایبنا» گفت: من درباره خودم نمی‌توانم نظر بدهم چون این اظهارنظر برابر با غرور و خودستایی است، اما به‌طور کلی جوانان اگر هنرمندی را در هر عرصه‌ای (نقاشی، موسیقی، بازیگری، خوانندگی و نویسندگی) قبول داشته باشند و او را دوست بدارند، سعی می‌کنند دنباله‌روی‌ او باشند.

وی افزود: هرکدام از هنرمندان علاقه‌مندانی دارند که احتمالا به دلیل همین علاقه سعی می‌کنند دنباله‌روی این هنرمندان باشند. من به‌عنوان عضوی از جامعه هنر، به این‌که جوانان خوب سرزمین ما به احترام پیشکسوتان عرصه‌های مختلف فرهنگی به‌طور نمادین یک روز را به‌عنوان روز کتابگردی در هفته کتاب به رسمیت شناخته‌اند و سعی می‌کنند بیش از روزهای عادی در کتابفروشی‌ها حضور پیدا کنند، افتخار می‌کنم. ناگفته نماند که اهالی فرهنگ و هنر نیز به کتابگردی علاقه دارند و از این اتفاق مثبت فرهنگی با کمال افتخار استقبال می‌کنند.
 
رهبر ارکستر سمفونیک ادامه داد: مردم خوانندگان را خیلی دوست دارند، بنابراین اگر هنرمندانی مثل آقای شهرام ناظری و محمدرضا شجریان در اقدامات زیبایی مثل کتابگردی حضور داشته باشند، می‌توانند تعداد بیشتری از علاقه‌مندان‌شان را به سمت‌وسوی کتاب و کتابخوانی هدایت کنند. جوان‌ها همیشه به راهنما احتیاج دارند. وقتی یک آدم قابل‌اتکا وارد عرصه شود و این کار را انجام دهد، جوان‌ها هم دنبال او خواهند رفت.
 
وی بر لزوم همراهی با کتاب در هر زمان اشاره کرد و گفت: هدف من از حضور در این ماجرا، انجام‌ وظیفه‌ای است که به گردن دارم. من می‌خواهم به خودم و به بقیه بفهمانم که بهترین دوست برای هرکدام از ما کتاب است و باید هرچه قدر می‌توانیم به کتاب نزدیک شویم و با آن رشد کنیم.
 
چکناواریان شادکامی را محصول نهایی مطالعه معرفی کرد و اظهار کرد: ذات کتاب و مطالعه آن شادی‌آور است؛ این شادی‌آوری به موضوع کتاب ارتباطی ندارد. برای مثال حتی اگر درون‌مایه یک کتاب داستان غمگینی باشد، بازهم خواننده بعد از مطالعه آن، حس رضایت و شادکامی را خواهد چشید. کتاب بهترین دوستی است که هیچ‌وقت به شما خیانت نمی‌کند و خدمتگزار خواهد بود.
 
این رهبر ارکستر سمفونیک با تاکید بر وجود تمامی هنرها در کتاب، ادامه داد: موسیقی برای من مثل کتاب است. بهتر بگویم، انواع و اقسام علوم و هنرها در قالب کتاب به ما عرضه می‌شوند. کتاب به ما نقاشی می‌آموزد، موسیقی یاد می‌دهد و مذهب را ارائه می‌کند. با این توضیح به نظر من کتاب همه‌چیز است.
 
چکناواریان گفت: هر جا کتاب باشد، اهالی موسیقی، تئاتر، نویسندگی، نقاشی و انواع و اقسام هنر نیز حضور دارند. بر همین اساس دانشجویان و علاقه‌مندان به هر کدام از شاخه‌های هنری، وقتی پیشکسوتان آن هنر را در میان خودشان ببینند، ممکن است تشویق شوند و دریابند که مطالعه راه رسیدن به موفقیت در هنری است که دوستش دارند. من سعی می‌کنم مهر و محبت را از کتاب‌ها بیاموزم و در رفتار خودم این ویژگی را حفظ کنم. امروز با همه جذابیت‌هایش گذشت و فردا در راه است. باید دید فردا چه اتفاقی می‌افتد و چه راهی را در پیش خواهیم گرفت؟

ایبنا