پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

تعامل دولت و قوه قضاییه برای رعایت حقوق شهروندی

دستیار ویژه رئیس جمهوری و دبیرستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مورد موضوع منشور حقوق شهروندی دیدار و برتعامل بیشتردو قوه و راهکارهای اجرا و رعایت حقوق شهروندان تاکید کردند.
سه شنبه 14 دی 1395
5896

 

به گزارش ایرنا، الهام امین زاده و محمدجواد لاریجانی عصر امروزسه شنبه در پی رونمایی از منشور حقوق شهروندی، درباره حقوق بشر و حقوق شهروندی دیدار و گفت و گو کردند.
پس از رونمایی از منشورحقوق شهروندی و به منظور اجرا و تحقق این سند، از این پس همکاری های بیشتری برای رفع مشکلات شهروندان و رعایت حقوق بشر و حقوق شهروندی مردم بین دولت و قوه قضائیه صورت خواهد پذیرفت.
منشور حقوق شهروندی در ٢٩ آذرماه توسط رییس جمهوری درهمایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور جمعی از مقامات کشوری، صاحب نظران و اساتید و حقوقدانان، نخبگان و شهروندان رونمایی شد.
حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی، حق کرامت و برابری انسانی، حق آزادی و امنیت شهروندی، حق مشارکت در تعیین سرنوشت، حق اداره شایسته و حسن تدبیر، حق آزادی اندیشه و بیان، حق دسترسی به اطلاعات، حق دسترسی به فضای مجازی، حق حریم خصوصی، حق تشکل، تجمع و راهپیمایی، حق تابعیت، اقامت و آزادی رفت و آمد، حق تشکیل و برخورداری از خانواده، حق برخورداری از دادخواهی عادلانه، حق اقتصاد شفاف و رقابتی، حق مسکن، حق مالکیت، حق اشتغال و کار شایسته، حق رفاه و تامین اجتماعی، حق دسترسی و مشارکت فرهنگی، حق آموزش و پژوهش، حق محیط زیست سالم و توسعه پایدار، حق صلح، امنیت و اقتدار ملی ابعاد 22 گانه حقوق تعریف شده در این منشور است.

ایرنا