پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

ریش سفیدی معاون رئیس جمهور/ آیا دعوای حقوقی تمام می شود؟!

فردا قرار است حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور برای دعوای حقوقی کانون سردفتران و پلیس ریش سفیدی کند.
سه شنبه 28 دی 1395
3529

 

پایگاه خبری جامعه خبر/سید هادی کسایی زاده/ یکی بود یکی نبود ... غیر از خدای مهربون هیچکی نبود. یک قانونی بود به نام قانون رسیدگی به جرائم راهنمایی و رانندگی که در ماده 29 آن آمده بود: دارندگان وسایل نقلیه یا نماینده قانونی آنان مکلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسیله نقلیه در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا با در دست داشتن مدارک مالکیت وسیله نقلیه به ادارات راهنمایی و رانندگی و یا مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند. همچنین دفـاتر اسناد رسمی مجاز به صدور سند نقل و انتقال وسیله نقلیه قبـل از مراجعه دارنـدگان وسایل نقـلیه به ادارات راهنـمایی و رانندگی و یا مراکز تعویض پلاک نیستند. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (راهنمایی و رانندگی) می‌تواند با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امکان استقرار دفاتر اسناد رسمی را به تعداد کافی در مراکز تعویض پلاک فراهم آورد.

با خواندن این قانون متوجه می شویم که 2*2=4 تا می شود. یعنی اینکه پلیس باید شماره گذاری خودرو انجام دهد و دفترخانه ها هم سند خودرور را ثبت کنند. اما پلیس ناگهان بر خلاف قانون عمل کرد و به مردم گفت: آهای مردم ایران ... چرا به دفترخانه ها می روید ...مگر نمی دانید چقدر گران می گیرند! همین که ما شماره خودروی شما را تغییر می دهیم و برگه سبز می دهیم همین کافی است ...فهمیدید!

ملت خندان شدند که چقدر خوب است.دیگر پول دفترخانه نمی دهیم. در همین گیر و دار بود که سازمان ثبت اسناد و کانون سردفتران فریاد زدند آهای مردم مگر قانون نگفته ثبت هرگونه سند رسمی باید در دفترخانه ها باشد. مگر قانون راهنمایی رانندگی را نخواندید.

خلاصه ... بگم که این دعوا کش دار شد تا جائیکه فرمانده نیروی انتظامی و رئیس قوه قضائیه هم ایراد سخنرانی کردند و هرکدام دیگری را به نقض قانون توجه دادند.

جالب اینکه نیروی انتظامی در حالی فریاد می زد همه بهتر است فقط در مراکز شماره گذاری سند بگیرند و نیازی به دفترخانه نیست که خودش در صف اول صدور سند در دفترخانه ها زنبیل گذاشته بود. این هم خبر و عکسش...!

حتی این خبر را خبرگزاری تسنیم هم منتشر کرد اما نمی دانیم چه شد چی نشد که خبر اجی مجی غیب شد. این هم خبر و عکسش...!

خلاصه کار به شکایت رسید و کانون سردفتران و دفتر یاران از پلیس به دلیل این تفسیر غلط شکایت کرد. این هم خبرش ...!

احمدتوسرکانی معاون قوه قضائیه هم گفت: کار پلیس عوام پسندانه است! اما جالب تر این بود که حتیشرکت بیمه هم گفت اصلا سند سبز را قبول ندارم و هرکی تصادف کند سند نداشته باشه پول نمی دهم؟!

در این گیر و دار دعوای شدید حقوقی و قضایی که از دولت محمود احمدی نژاد به ارث رسیده است ریش سفیدی سید مرتضی بختیاری وزیر وقت دادگستری هم کار ساز نشد چه رسد به مصطفی پورمحمدی که اصلا ورود پیدا نکرد. حالا فردا ریش سفیدی مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور در میان است و باید دید این دعوا تمام می شود یا نه...؟!

خبر جامعه