پیوندهای مهم

 

 

  

 
 

  

 


 

X
اخبار

برخی به دنبال تعطیلی طرح کاداستر هستند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور : متأسفانه عده ای در پی تعطیلی طرح کاداستر (حدنگار) افتاده اند.
چهار شنبه 11 اسفند 1395
5687

 

 

احمد تویسرکانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: کاداستر یکی از ضرورت های هر جامعه برای توسعه است و در ایران بیش از 40 سال بحث اجرای این طرح مطرح بود و به دلایلی ناکام ماند تا اینکه در سال 93 در مجلس تهیه و از ابتدای سال 94 قانون جامع کاداستر اجرایی شد.

وی گفت: در حین تصویب این قانون برای اینکه بار مالی نداشته باشد پیشنهاد شد که از محل درآمدهای اجرایی این طرح هزینه ها جبران شود که چون در بودجه سال 94 پیش بینی نشده بود، کار به همان نحو عادی پیش رفت. اما در بودجه سال 95، ردیفی پیش بینی شد و طبق قانون کارهای اساسی صورت گرفت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: براساس این طرح موفق شدیم شبکه جامع تحدید حدود ملی را که به طور متعارف در جهان حداقل سه سال وقت نیاز دارد ظرف یکسال اجرایی کنیم و به نتیجه برسانیم و اکنون که در پایان سال 95 و در فصل بودجه هستیم باز عده ای به دنبال تعطیلی طرح کاداستر راه افتاده اند.

وی گفت: 42 درصد دریافتی های خدمات ثبتی در اختیار هلال احمر و 8 درصد در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد و برخی مجدد به دنبال این هستند که از درآمدهای کاداستر هم چیزی عایدشان شود و اگر این اتفاق بیافتد اجرای طرح کاداستر در کشور ابتر خواهد ماند درحالیکه مقام معظم رهبری در تدوین سیاست های برنامه ششم و در بند 67 بر این توسعه ثبت تأکید کردند.

تویسرکانی افزود: براساس قانون اجرای قانون جامع کاداستر که در ابتدای سال 94 شروع شد و قرار بود 5 ساله در سراسر کشور انجام شود با اینگونه کارشکنی ها اجرایی نخواهد شد.

خبرگزاری صدا و سیما